Powiększ tekst:
    A
    A
    A
    

Spółdzielnia Telekomunikacyjna WIST

CENNIK OPIS FIRMY MAPA ZASIĘGU KONTAKT


Spółdzielnia Telekomunikacyjna "WIST" w Łące jest niezależnym operatorem telekomunikacyjnym świadczącym usługi telekomunikacyjne na terenie następujących gmin powiatu rzeszowskiego:

• Czarna - wsie Medynia Łańcucka i Pogwizdów, częściowo wieś Medynia Głogowska, • Głogów Małopolski - wieP Wysoka Głogowska, • Kamień - częściowo Krzywa Wieś, • Krasne - wsie Palikówka i Strażów, częściowo wieś Krasne, Malawa i Załęże, • Sokołów Małopolski - Sokołów Małopolski oraz wsie Górno, Markowizna Mała, Kąty Trzebuskie, Nienadówka, Trzeboś, Trzebuska, Wólka Niedźwiedzka i Wólka Sokołowska , oraz częściowo Turza, • Trzebownisko - wsie Jasionka, Łąka, Łukawiec, Nowa Wieś, Stobierna, Terliczka, Trzebownisko i Wólka Podleśna oraz częściowo Tajęcina i Zaczernie.

Spółdzielnia umożliwia zainstalowanie telefonu dla każdego chętnego z terenu objętego swoją działalnością i sąsiednich przysiółków.

Spółdzielnia udostępnia na swoim terenie dla 35 placówek szkolnych bezpłatnie usługi internetowe dla potrzeb pracowni internetowych szkół podstawowych i ponad podstawowych.

Ogólna pojemność central na terenie Spółdzielni wynosi około 11 400 NN, w tym około 190 portów ISDN.

Wszystkie urządzenia centralowe powiązane są z centralą nadrzędną liniami światłowodowymi.

Z siecią publiczną TP S.A., współpraca realizowana jest sygnalizacją SS7 po własnym kablu światłowodowym.

Spółdzielnia Telekomunikacyjna „WIST” w Łące istnieje na rynku telekomunikacyjnym już 26 lat.

Inicjatorem założenia Spółdzielni był Wicemarszałek Józef Ślisz.

Dzięki jego staraniom Spółdzielnia otrzymała od firmy Northen Telekom centralę DMS-10 o pojemności 1000 NN. Jego marzeniem było aby Spółdzielnia z liczby 600 abonentów w początkowym okresie osiągnęła docelowo liczbę 10 000 abonentów. Ta liczba w 2006 roku została osiągnięta.

Spółdzielnia Telekomunikacyjna "WIST" w Łące została zawiązana przez 15 członków założycieli na zebraniu w dniu 23 lipca 1991 roku.

Na zebraniu tym został przedstawiony wstępny projekt statutu Spółdzielni.

Drugie zebranie założycieli Spółdzielni odbyło się w dniu 30 lipca 1991 roku, na którym przedyskutowany został projekt Statutu i po naniesieniu poprawek jednogłośnie został przyjęty jako obowiązujący tymczasowy Statut Spółdzielni do I Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Spółdzielni.

Na zebraniu w dniu 30 lipca 1991 roku spośród członków założycieli wybrany został tymczasowy Zarząd Spółdzielni.

Na podstawie przyjętego Statutu oraz założeń organizacyjnych w dniu 5 sierpnia 1991 roku Spółdzielnia Telekomunikacyjna „WIST" w Łące została zarejestrowana w rejestrze sądowym pod numerem 159/91 i tym samym uzyskała osobowość prawną.

Odpowiadając na rosnące potrzeby rynku Spółdzielnia rozpoczęła świadczenie usług telefonii stacjonarnej.

Pierwsze lata działalności Spółdzielni były bardzo trudne.

Pesymiści obawiali się czy Spółdzielnia potrafi prowadzić działalność w warunkach gospodarki wolnorynkowej.

W Polsce nie było dotychczas Spółdzielni Telekomunikacyjnej od której można by było zaczerpnąć informacji na temat organizacji, zarządzania, finansowania, współpracy i wzajemnych rozliczeń z TP S.A. a także opracowania statutu Spółdzielni.

Spółdzielnia nie miała własnego lokalu. Pomieszczenia na urządzenia centralowe i biuro Spółdzielnia wynajmowała od Urzędu Gminy w Trzebownisku płacąc comiesięczny czynsz. Dopiero w 1996 roku został zakupiony były Ośrodek Zdrowia w Łące z przeznaczeniem na siedzibę Spółdzielni.

W chwili obecnej Spółdzielnia posiada na własność trzy budynki:

  • dwa budynki w Łące (jeden jest to budynek techniczny, w drugim znajduje się siedziba Spółdzielni, biuro obsługi klienta i punkt kasowy),
  • jeden budynek w Sokołowie Małopolskim (w którym jedna część jest przeznaczona na biuro obsługi klienta i punkt kasowy, natomiast w drugiej części są zainstalowane urządzenia centralowe).

Członkowie Zarządu i Rady Nadzorczej musieli pokonać wiele trudności zarówno finansowych jak i organizacyjnych aby Spółdzielnia utrzymała się na rynku telekomunikacyjnym, przynosiła zyski i w dalszym ciągu rozwijała się, poprzez realizacje nowych inwestycji na poszczególnych miejscowościach i wprowadzanie nowych usług.

W 2000 roku Spółdzielnia rozszerzyła dotychczasowy wachlarz usług o nową usługę komutowanego dostępu do sieci Internet.

Dwa lata później tj. 2002 roku Spółdzielnia wprowadziła kolejną usługę Stałego Dostępu do sieci Internet w technologii ADSL.

Natomiast w grudniu 2009 roku uruchomiono innowacyjną usługę Telewizji Cyfrowej WIST TV.

Miejscowość Zalesie w gminie Czarna to pierwsza inwestycja, która została zrealizowana w 2010 roku przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące i wyposażona w światłowodową sieć dostępową „światłowód do domu” w technologii FTTH. Światłowód pełni rolę medium transmisyjnego i doprowadzony jest do domu Abonenta, dzięki czemu osiągamy usługę nowej generacji, bardzo szybki Internet, Telewizję Cyfrową o wysokiej rozdzielczości.

Obecnie, dzięki dynamicznemu rozwojowi, jesteśmy operatorem świadczącym usługi telefoniczne i internetowe kilkunastu tysiącom klientów indywidualnych oraz firm na obszarze powiatu rzeszowskiego w miejscowościach:

  • Jasionka, Łąka, Łukawiec, Nowa Wieś, Stobierna, Tajęcina, Terliczka, Trzebownisko, Wólka Podleśna, Zaczernie z terenu gminy Trzebownisko,
  • Górno, Markowizna, Nienadówka, Trzeboś, Trzebuska, Trzebuska Kąty, Turza, Wólka Niedźwiedzka, Wólka Sokołowska i miasta Sokołów Małopolski z terenu gminy Sokołów Małopolski,
  • Wysoka Głogowska i Rogoźnica (częściowo) z terenu gminy Głogów Małopolski,
  • Krasne, Malawa, Palikówka, Strażów z terenu gminy Krasne,
  • Łowisko, Nowy Kamień, Kamień z terenu gminy Kamień,
  • Wola Zarczycka (częściowo) z terenu gminy Nowa Sarzyna,
  • Rakszawa (częściowo) z terenu gminy Rakszawa

oraz na obszarze powiatu łańcuckiego w miejscowościach:

  • Czarna, Dąbrówki, Krzemienica, Medynia Głogowska, Medynia Łańcucka, Pogwizdów, Wola Mała i Zalesie z terenu gminy Czarna,
  • Białobrzegi, Dębina i Wola Dalsza z terenu gminy Białobrzegi,
  • Kraczkowa (częściowo) z terenu gminy Łańcut

a także miasta Łańcuta ul. Kraszewskiego i miasta Rzeszowa: ul. Potockiego, ul. Rubinowa, ul. Spichlerzowa, ul. Załęska i ul. Lubelska (częściowo).

Stale powiększamy ilość odbiorców Telewizji Cyfrowej WIST TV.

... więcej




Zapytaj o ofertę poprzez formularz









Ochrona danych: Powierzone nam dane są przetwarzane przez serwis Dostawcy Internetu, wyłącznie w celu informowania Operatorów współpracujących z serwisem o zapotrzebowaniu na usługi dostępu do sieci Internet oraz marketingu bezpośredniego własnych produktów i usług. Podanie danych jest dobrowolne. Każdej osobie przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Powierzone nam dane są przechowywane przy zachowaniu zasad oraz zabezpieczeń zgodnych z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.

Oceń operatora: Spółdzielnia Telekomunikacyjna WIST

Opinie i komentarze mogą wystawiać tylko zalogowani użytkownicy

Zobacz pozostałych operatorów z okolicy:

Rzeszów - NEXET sp. z o.o.
Rzeszów - LANserwis
Rzeszów - Soft-Net
Łańcut - Mat-Sat Telekom
Rzeszów - SKYware s.c.
Rzeszów - SL-NET s.c.
Dynów - Inter-Conect
Rzeszów - DATA-COM Piotr Data
Łańcut - SK-VICTOR
Rzeszów - rzeszowski.net


Aktualności

12.05.2021 |

Powrót do normalności: po styczniowym wzroście liczba ataków DDoS w I kwartale 2021 r. wraca do poziomu sprzed lockdownu

W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. liczba ataków DDoS spadła o 29% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. oraz zwiększyła się o 47% w porównaniu z IV kwartałem 2020 r. - wynika z danych pochodzących z rozwiązania Kaspersky DDoS Protection.

Wzrost ten spowodowany był nietypowym, nagłym skokiem w styczniu, który odpowiadał za 43% wszystkich ataków w analizowanym kwartale, podczas gdy pozostałe dwa miesiące nadal były spokojne.

Na początku 2021 r. wiele osób nadal pracowało zdalnie i spędzało czas wolny w domu. Cyberprzestępcy przeprowadzali więc ataki DDoS na podmioty, które były wtedy najbardziej "kluczowe" dla użytkowników, np. na dostawców usług telekomunikacyjnych, co powodowało problemy z dostępem do internetu, lub na strony z grami online.

+ więcej...
12.05.2021 |

DUŻO SZYBSZE WYSYŁANIE DANYCH W NETII

Netia znacząco zwiększyła prędkość wysyłania danych w szybszych wariantach usług dostępu do internetu w technologiach światłowodowych (ETTH, FTTH-GPON, HFC).

Na sieci HFC (gigabitowe sieci w Warszawie i Krakowie) wartość upload wzrosła nawet 5-krotnie i przewyższa większość analogicznych usług konkurentów.

Od 11 maja 2021 r. usługi dostępu do internetu świadczone przez Grupę Netia na bazie nowoczesnych łączy gigabitowych (ETTH, HFC, FTTH-GPON na sieci własnej oraz BSA) w opcjach: od 300 Mb/s do 1 Gb/s posiadają nowe maksymalne prędkości wysyłania danych (upload).

Najbardziej znaczące przyspieszenie nastąpiło w przypadku opcji do 1 Gb/s (z „do 100 Mb/s” na „do 300 Mb/s”) oraz opcji do 300 Mb/s w technologii HFC (z „do 10 Mb/s” na „do 50 Mb/s”).

+ więcej...
12.05.2021 |

Korzyści dla domu od T-Mobile z nowym formatem komunikacyjnym

W T‑Mobile nieustannie zmieniamy się dla naszych klientów, a wraz z nadejściem prawdziwej wiosny rozkwitają pięknie nasze nowe pomysły i projekty.

Startując z najnowszym programem „Korzyści dla domu” wprowadziliśmy nowy format komunikacyjny marki – od teraz reklamy T‑Mobile zbudowane będą w oparciu o konwencję docudramy.

Kampanie przedstawiać będą rozwiązania ofertowe marki jako odpowiedź na historie i bolączki klientów. Jak to w prawdziwym życiu, również i tu znajdzie się miejsce na sporą dozę humoru.

Pierwsze produkcje są już emitowane w telewizji, internecie i social mediach. Wraz z wprowadzeniem nowego formatu reklamowego, do komunikacji wejdzie nowe hasło przewodnie, które brzmi od teraz: „Sprawdź, co nowego”.

+ więcej...
11.05.2021 |

Zapłać z Play w serwisie CANAL+ online i ciesz się dostępem do seriali, filmów i sportu w atrakcyjnej cenie

Play przygotował specjalną ofertę dla fanów seriali, filmów i sportowych wrażeń. Dzięki usłudze „Zapłać z Play” abonenci operatora mogą przez 3 miesiące korzystać z dostępu do serwisu CANAL+ online już za 20 zł miesięcznie.

Fioletowy operator wciąż rozbudowuje portfolio swoich usług, umożliwiając swoim klientom rozrywkę na najwyższym poziomie: najlepsze tytuły filmowe i serialowe, a także emocjonujący sport na jednym rachunku od Play.

Dzięki opcji „Zapłać z Play” osoby posiadające abonament mogą wygodnie włączać wybrane pakiety i usługi, a ich koszt zostanie doliczony do faktury na koniec okresu rozliczeniowego.

Od lutego z tej usługi można też korzystać w serwisie CANAL+ online, a od 6 maja CANAL+ uruchamia specjalną promocję dla Klientów Play.

+ więcej...
11.05.2021 |

COVID-19 przemodelował nawyki bankowe i zakupowe Polaków. Rezygnujemy z rozrywki i wakacji, a stawiamy na wydatki związane z domem

Okres pandemii COVID-19 zmienił preferencje bankowe i zakupowe Polaków, powodując przyspieszoną migrację do online’u. Liczba klientów banków w kanałach cyfrowych rośnie, co może się okazać zmianą na stałe.

Z drugiej strony koronawirus skłonił też Polaków do refleksji nad swoim stylem życia i wydatkami, a w efekcie – jak wynika z badań Banku Millennium – 54 proc. z nas wydaje uważniej i więcej oszczędza.

Dane z systemów transakcyjnych banku pokazują, że w pandemii Polacy rezygnują głównie z wydatków na rozrywkę i podróże, w zamian stawiając na te związane z remontami i urządzaniem domu.

Częściej myślą też o kupnie mieszkania albo budowie domu.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 256 kb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 24 Mb/s
xDSL - łącze 512 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 300 Mb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij