Podział operatorów
na województwa
OST Tyczyn
CENNIK OPIS FIRMY MAPA ZASIĘGU KONTAKT |
Przewodowe i bezprzewodowe, solidne i szybkie łącza internetowe już od 30 zł miesięcznie, w powiecie rzeszowskim, na terenie gmin: Błażowa, Chmielnik, Dynów, Hyżne, Jawornik Polski, Lubenia, Nozdrzec, Rzeszów, Tyczyn.
Jesteśmy niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej od 1991 r.
Nasza oferta to przede wszystkim:
- świadczenie usług abonamentu telefonicznego,
- dostęp do Internetu dla klientów indywidualnych i biznesu,
- dzierżawa łączy analogowych i cyfrowych do transmisji danych,
- dzierżawa, instalacja, konfiguracja i serwis cyfrowych centralek abonenckich,
- kompleksowe projektowanie, wykonawstwo i remonty sieci telefonicznych,
- projektowanie i wykonawstwo sieci okablowania strukturalnego,
- spawanie i pomiary światłowodów,
- usługi hostingowe (WWW,poczta elektroniczna, kolokacja).
Trochę historii:
Wraz z nastaniem nowej samorządowej Polski w 1990 roku w różnych dziedzinach naszego życia społecznego i gospodarczego można było zaobserwować duże zainteresowanie mieszkańców wsi budową infrastruktury polepszającej warunki codziennego życia. Masowo powstawały Społeczne Komitety Budowy, które zamierzały w szybkim czasie nadrobić zaległości codziennego życia.
Jedną z dziedzin zaniedbanych w tym czasie na terenach wiejskich była telekomunikacja i w tym czasie powstały Społeczne Komitety Telefonizacji, zajmujące się budową sieci telefonicznych. Masowo budowane linie telefoniczne nie miały perspektywy włączenia do sieci ogólnopolskiej z powodu braku central (szczególnie na terenach wiejskich).
Samorządy zostały zmuszone do zajęcia się tym problemem. Tak na terenie Okręgu Telefonicznego Tyczyn obejmującego cztery gminy: Tyczyn, Chmielnik, Błażowa, Hyżne, zrodził się pomysł niezależnej formy operowania publiczną siecią telekomunikacyjną. Pomysłodawcą był Marszałek Józef Ślisz, zaś realizatorem pomysłu Kazimierz Jaworski wraz z działającymi w tym czasie Burmistrzami i Wójtami gmin wchodzących w skład Okręgu Telefonicznego. Przywieziona przez Marszałka zza oceanu idea, aby na terenach wiejskich zakładać spółdzielnie telefoniczne szybko znalazła podatny grunt na naszym terenie.
W 1991 r. powstały spółdzielnie telefoniczne: TELTYCZYN w Tyczynie, ECHO w Hyżnem, TELEFON w Chmielniku, ŁĄCZNOŚĆ w Błażowej, oraz koordynująca całe przedsięwzięcie Okręgowa Spółdzielnia Telefoniczna w Tyczynie. Były to jedne z pierwszych niezależnych firm operatorskich w Polsce.
Utworzenie OST w Tyczynie było pionierskim przedsięwzięciem, którego celem było zapewnienie powszechnych usług telefonicznych w regionach wiejskich. Zdecydowano się na model spółdzielczy przenosząc do Polski schemat stosowany z powodzeniem od lat w Stanach Zjednoczonych. Polskim działaczom spółdzielczym udało się namówić do ścisłej współpracy Amerykańskie Stowarzyszenie Spółdzielczości Telefonicznej (NTCA), które zaangażowało się w szeroki program pomocy, w szczególności w organizację szkoleń i promocję spółdzielczości telefonicznej.
Powstanie spółdzielni w czterech gminach z udziałem mieszkańców i znaczna finansowa pomoc samorządów umożliwiły zgromadzenie kapitału, zaciągnięcie kredytów i zakupienie nowoczesnych central cyfrowych. Pierwsza spółdzielnia została zarejestrowana 31 października 1991 roku, a już w lipcu 1992 roku włączono do sieci pierwszą centralę cyfrową w Chmielniku, a do końca 1992 roku uruchomiono centrale w Tyczynie, Błażowej i Hyżnem. Centrale te zostały połączone między sobą pierwszymi w województwie liniami światłowodowymi.
Przed rozpoczęciem projektu na obszarze okręgu telefonicznego były zainstalowane następujące centrale:
* automatyczna - systemu 32AA o pojemności 800 NN w Tyczynie
* ręczna - CB o pojemności 300 NN w Błażowej
* ręczna - MB o pojemności 100 NN w Chmielniku
* ręczna - MB o pojemności 100 NN w Hyżnem
oraz kilka ręcznych central o mniejszych pojemnościach w mniejszych miejscowościach (razem ok. 1500NN).
Źródłami inwestycji dokonywanych przez spółdzielnie były: środki budżetów gmin, wkłady abonentów - członków spółdzielni, kredyty z Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, dewizowe kredyty kupieckie dostawców urządzeń.
W 1995 roku Okręgowa Spółdzielnia Telefoniczna w Tyczynie została przyjęta do NTCA - Amerykańskiego Zrzeszenia Spółdzielni Telefonicznych, był to dowód uznania dla osiągnięć tyczyńskiej spółdzielni. Była to pierwsza pozaamerykańska spółdzielnia przyjęta do Zrzeszenia. National Telephone Cooperative Association zrzesza ponad 500 spółdzielni i spółek niekomercyjnych zajmujących się inwestowaniem w sieci telekomunikacyjne i ich eksploatacją. Najmniejsza spółdzielnia zrzeszona w NTCA działa na wysepce i ma niespełna 200 abonentów; największa ma ponad 41 tyś. abonentów. Średniej wielkości spółdzielnia ze znaczkiem NTCA liczy około 5 tyś abonentów.
NTCA od 1990 roku wspiera spółdzielcze przedsięwzięcia telekomunikacyjne w Polsce na terenach wiejskich. Na razie udały się dwa - w Łące k. Rzeszowa (Spółdzielnia "WIST") i w Tyczynie (OST).
Na terenie Tyczyna, Chmielnika, Błażowej i Hyżnego działał pierwszy w Polsce telefoniczny nadzór kardiologiczny. Polegało to na tym, że na wniosek abonenta przydzielano mu specjalny aparat. Umożliwiał on w mieszkaniu chorego lub w dowolnym miejscu, gdzie tylko jest telefon, wykonanie na odległość badania rytmu serca lub nawet całego zapisu Telekardiograficznego. Dyżurujący przez całą dobę kardiolog mógł porozumieć się z pacjentem "na gorąco" i przekazać mu niezbędne dyspozycje.
OST Tyczyn opracowała jako pierwsza w kraju system billingowy czyli system ewidencji i rozliczeń połączeń telefonicznych. Zastosowano pierwszą instalację światłowodową, dzięki której poza usługami przesyłu głosu , można było przygotowywać świadczenie usług transmisji danych i obrazu, telewizji kablowej.
Abonenci OST już od 1996 r. mają tani dostęp do sieci Internet. Od 1998 roku zostały włączone na stałych łączach do ogólnoświatowej sieci internet pierwsze szkolne pracownie informatyczne.
Sukces telekomunikacyjny przyczynił się do intensywnego rozwoju współpracy między gminami, ich współdziałanie napędza dalszy rozwój. Możliwe jest podejmowanie dużych przedsięwzięć np. ekologicznych, które przekraczałyby możliwości finansowe pojedynczych gmin - taki był także powód działania Spółdzielni na terenie czterech jednostek administracyjnych.
Udało się przełamać monopol TP S.A.. Na terenie działania Okręgowej Spółdzielni Telefonicznej do końca 1997 roku zainstalowano ponad 6 tyś. telefonów. Telefon na południowy wschód od Rzeszowa przestał być nieosiągalnym luksusem.
Złamana została także inna zasada, obwiązująca dotychczas w całej Polsce: że sieci i centrale, zbudowane za pieniądze społecznych komitetów telefonizacyjnych, przechodzą na własność Telekomunikacji Polskiej, zarządzającej nimi według swoich komercyjnych prawideł. Doświadczenie gmin Chmielnika, Błażowej, Hyżnego i Tyczyna pokazało, że nie trzeba wcale odkrywać nowych lądów, że wystarczy oprzeć się na sprawdzonych gdzie indziej wzorach, aby osiągnąć cel satysfakcjonujący wszystkich.
Spółdzielnia cały czas dynamicznie się rozwija, aktualnie zatrudnia ponad 50 pracowników i posiada w swojej ofercie całą gamę usług telekomunikacyjnych, od standardowych rozmów abonamentowych po wydajne łącza szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz telewizję po łączach internetowych.
Spółdzielcy OST w Tyczynie nie zamierzają kontentować się swoim sukcesem, każdy nadchodzący rok to nowe wyzwania i nowe możliwości rozwoju. ... więcej
Zapytaj o ofertę poprzez formularz
Zobacz pozostałych operatorów z okolicy:
Rzeszów - NEXET sp. z o.o.Rzeszów - LANserwis
Rzeszów - Soft-Net
Łańcut - Mat-Sat Telekom
Rzeszów - SKYware s.c.
Dynów - Inter-Conect
Trzebownisko - MTKomp
Boguchwała - MARIAN WITEK
Rzeszów - DATA-COM Piotr Data
Łańcut - SK-VICTOR
Aktualności
Voiceboty w logistyce i dostawach. Optymalizacja procesów i obsługi zamówień
W 80% przypadków voiceboty są w stanie rozwiązać problemy klientów bez potrzeby przekierowywania ich do konsultanta.
Wiesz, jak istotne są to oszczędności w skali kwartału, roku, kilku lat?
Poznaj możliwości botów głosów w obsłudze zamówień!
+ więcej...Jak pozycjonowanie e-commerce wpływa na wyniki biznesu online
Pozycjonowanie sklepów e-commerce jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych, które pomagają osiągnąć lepsze wyniki w sprzedaży online.
W dobie rosnącej konkurencji w przestrzeni cyfrowej, skuteczne działania SEO to już nie tylko sposób na przyciągnięcie klientów, ale wręcz klucz do przetrwania i rozwoju na rynku e-commerce.
Właściwie przeprowadzone działania SEO mogą wpłynąć na zyskowność i widoczność biznesu online, a także na budowanie długofalowych relacji z klientami.
+ więcej...