Wiadomości

Loading


18.09.2020 | Płatności odroczone będą zyskiwać na popularności. Taką możliwość oferują już e-sklepy, a wkrótce dołączy tradycyjny handel

Pandemia koronawirusa spowodowała znaczny wzrost obrotów w sklepach internetowych, a przy tym coraz większym zainteresowaniem cieszą się odroczone płatności. Model „kup teraz – zapłać później” to atrakcyjna oferta dla osób, które chcą np. skorzystać z promocji cenowej, ale chwilowo nie mają pieniędzy na sfinansowanie zakupu. – Odroczone płatności stymulują zakupy impulsywne, a w przyszłości będą wypierać zakupy z płatnością za pobraniem – przekonuje Radosław Nawrocki, prezes PayPo, największej firmy oferującej takie rozwiązanie.

Mechanizm działania odroczonych płatności PayPo w sklepach internetowych jest prosty: klient wybiera towar, np. buty, ale zamiast płacić od razu, jako formę płatności wskazuje PayPo, sprawdza swoje dane, podaje numer PESEL, a za zakupy płaci po 30 dniach do PayPo. W międzyczasie buty może przymierzyć w domu, zastanowić się nad zakupem i dokonać zwrotu, jeśli jednak nie spełniają one oczekiwań. Wtedy płatność jest anulowana.

– Zakupy z odroczoną płatnością są obecnie na fali wznoszącej dzięki pandemii i większej skłonności konsumentów do zakupów internetowych. Jednak w Polsce ich udział w płatnościach ogółem jest wciąż stosunkowo niewielki. W krajach europejskich, takich jak Szwecja czy Niemcy, stanowią one około 20 proc. transakcji w handlu, a w niektórych krajach nawet więcej. Jesteśmy dwa–trzy lata do tyłu w rozwoju tego produktu za krajami Zachodu. W Polsce wskaźnik ten wynosi 0,5 proc. płatności ogółem, a udział PayPo szacujemy na ok. 0,3 proc. – mówi agencji Newseria biznes Radosław Nawrocki, prezes zarządu i założyciel PayPo.

W raporcie „E-commerce w Polsce 2020” opublikowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej na pytanie: z których form płatności korzystałeś kiedykolwiek podczas zakupów przez internet, płatność z odroczonym terminem wskazało 6 proc. internautów kupujących online.

Jak podkreśla prezes PayPo, płatności odroczone dopiero raczkują w Polsce, ale obserwacje w innych krajach pozwalają przypuszczać, że ten sposób zapłaty w sklepie będzie coraz chętniej wykorzystywany. Jego zdaniem w ciągu najbliższych trzech lat to rozwiązanie będzie stanowiło 10–15 proc. wszystkich płatności za zakupy w naszym kraju.

– Płatności odroczone będą wypierały zakupy z płatnością za pobraniem oferowane przez sklepy internetowe – przewiduje. – Konsumenci, którzy do tej pory wybierali przesyłki za pobraniem, aby mieć kilka dodatkowych dni na zapłatę, przejdą na ten mechanizm, aby uzyskać aż 30 dni na płatność.

Opcja odroczenia płatności przez PayPo jest dostępna w ponad tysiącu sklepów internetowych, ale firma planuje także współpracę z tradycyjnymi sieciami handlowymi.

– Planowaliśmy uruchomienie odroczonych płatności w sklepach stacjonarnych na przełomie lutego i marca, ale przeszkodziła nam pandemia i zamknięcie sklepów. Na przełomie roku ruszymy z pilotażem w dwóch–trzech sieciach handlowych, które będą gotowe przetestować to rozwiązanie w swoich sklepach stacjonarnych – zapowiada Radosław Nawrocki.

Korzyści dla sklepów, zarówno online, jak i tych tradycyjnych, polegają na wzroście konwersji – klienci nie muszą już czekać z zakupami, więc podejmują decyzję szybciej. Rośnie również średnia wartość koszyka zakupowego, a klienci wracają, bo mogą liczyć na wygodne zakupy.

– Coraz więcej sklepów, także stacjonarnych, umożliwia zwrot towaru. Konsumenci korzystają z tego, kiedy nie są pewni wyboru, np. chcą przymierzyć w innym świetle niż sklepowe, sprawdzić w domu, czy kupione buty pasują do konkretnej sukienki. Odroczona płatność daje jeszcze jedną korzyść – klienci nie muszą płacić za towar, zanim zdecydują, czy rzeczywiście chcą go kupić – wyjaśnia prezes PayPo.

W praktyce odroczone płatności polegają na krótkoterminowym kredytowaniu kupującego przez PayPo. Po wyborze produktu klient jest weryfikowany przez mechanizm w ciągu kilku sekund. Autorskie systemy scoringowe spółki oceniają, czy stać go na zakup, i udzielą finansowania bez konieczności podawania wielu danych, o które najczęściej proszą banki. W przyszłości PayPo zamierza zwiększać kwoty finansowania, ale z wykorzystaniem nowoczesnych metod badania zdolności kredytowej klienta.

– Nie obciążamy konsumenta zbyt dużą kwotą kredytu oraz analizujemy na bieżąco, czy jest on w stanie spłacić swoje zobowiązanie. Obecnie wskaźnik NPL, czyli non-performing loan, obrazujący skalę niespłaconych zobowiązań, wynosi w PayPo poniżej 1,5 proc. Zatem konsumenci spłacają 98,5 proc. transakcji, które finansujemy, a to oznacza, że nie zadłużamy konsumentów i udzielamy im kredytowania rozsądnie. Jednak w przyszłości utrzymanie tak niskiego poziomu NPL może być wyzwaniem – zaznacza Radosław Nawrocki.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyć



18.09.2020 | Ericsson wprowadza rozwiązanie Packet Core Firewall, aby wzmocnić bezpieczeństwo sieci rdzeniowej 5G

Ericsson rozwija rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo sieci 5G Core i wprowadza na rynek nowe Ericsson Packet Core Firewall, oparte na przetwarzaniu danych w chmurze.

Bezpieczeństwo sieci rdzeniowej jest kluczowym elementem już na etapie projektowania sieci.

Procesy projektowania i produkcji mają zasadnicze znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa i funkcjonalności produktu końcowego.

Rozwiązanie Packet Core Firewall jest częscią platformy 5G Ericsson. Rozwiązanie wyposażone jest w zaawansowaną technologię bezpieczeństwa przygotowaną przez A10 Networks. Wspiera kompleksowe plasterkowanie sieci oraz przetwarzanie przez urządzenia brzegowe.

+ więcej...
18.09.2020 | Hybrydowy SD-WAN od Orange dla średnich firm na nowej platformie i z nowym dostawcą

Orange Polska rozpoczyna świadczenie usługi Hybrydowy SD-WAN na nowej platformie, w pełni zarządzanej przez Orange i uruchomionej we własnym Data Center.

Nowe rozwiązanie sprawia, że usługa ta będzie atrakcyjna i przydatna nie tylko dla dużych korporacji, ale także dla średnich firm.

Hybrydowy SD-WAN to rewolucyjna technologia dla przedsiębiorstw mających swoje lokalizacje rozsiane po całym kraju.

Pozwala na zarządzanie całą siecią z jednego miejsca, szybkie i proste dołączanie nowych lokalizacji, czy zmiany konfiguracyjne. Wszystko to w zdecydowanie krótszym czasie, niż w przypadku zwykłej infrastruktury WAN.

+ więcej...
18.09.2020 | 1000 SMS-ów od T-Mobile na Dzień Emotikona :)

Nie od dziś wiadomo, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, a w internetowej przestrzeni do wyrażania emocji niezastąpione są emotikony.

Są z nami już od 38 lat, a w najbliższą sobotę będziemy obchodzić właśnie Dzień Emotikona.

Z tej okazji T‑Mobile przygotował dla klientów na kartę i MIX pakiet aż 1000 bezpłatnych SMS-ów do odebrania w terminie 17-19 września, by nie musieli oni ograniczać się ani w słowach, ani w emocjach, które chcą przekazać bliskim.

Promocja stanowi kolejną odsłonę akcji adresowanej do użytkowników ofert T‑Mobile kartę i MIX.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 16 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 60 Mb/s
xDSL - łącze 100 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 60 Mb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij