Wiadomości

Loading


13.10.2017 | Trzy czwarte Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia. Co kwartał przybywa kilkaset tysięcy nowych użytkowników aplikacji bankowych

Polacy polubili bankowość mobilną. Ponad połowa badanych twierdzi, że w przyszłości to będzie ich główny sposób kontaktu z bankiem. Przyczyniają się do tego wygoda, bezpieczeństwo mobilnych aplikacji i powszechność smartfonów z dostępem do internetu. Za pomocą telefonu konsumenci najczęściej robią przelewy, sprawdzają stan swojego konta czy historię transakcji oraz płacą za zakupy.

Rewolucja cyfrowa i powszechność smartfonów spowodowały rozwój bankowości mobilnej. Dziś rozwija się ona dużo szybciej niż kiedyś bankowość internetowa. Co kwartał w Polsce przybywa kilkaset tysięcy nowych klientów bankowości mobilnej. Smartfony, które mamy przy sobie w kieszeni, to nasze centrum dowodzenia, które obejmuje również bankowość – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marcin Chruściel, dyrektor Orange Finanse.

Z raportu „Bank.Jest.Mobi 2016”, opracowanego przez agencję interaktywną Mobee Dick i TNS Polska wynika, że 74 proc. Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia, a ponad połowa twierdzi, że w przyszłości będzie to ich główny kanał kontaktu z bankiem.

W Polsce liczba użytkowników bankowości mobilnej rośnie lawinowo. Z danych opracowanych przez PRNews wynika, że w I kwartale 2017 roku liczba użytkowników, którzy logują się do banku z urządzenia mobilnego, wyniosła ok. 8,2 mln – to o 545 tys. osób więcej niż jeszcze w IV kwartale 2016 roku. W badaniu „ING International Survey – Mobile Banking 2016” do korzystania z bankowości mobilnej przyznawało się 43 proc. Polaków.

Model korzystania z bankowości bardzo się zmienił. Lata temu korzystaliśmy z niej w tradycyjny sposób – chodziliśmy do oddziałów, robiliśmy przelewy. Potem jak grzyby po deszczu powstawały rozwiązania bankowości internetowej, do których dzisiaj praktycznie każdy ma dostęp. Popularność usług bankowości mobilnej bierze się z tego, że telefon zawsze mamy ze sobą. Przyzwyczailiśmy się do mobilności, korzystając z mediów, chcemy jej doświadczać też w bankowości – przekonuje Marcin Chruściel.

W ubiegłym roku liczba sprzedanych w Polsce smartfonów przekroczyła 8 mln sztuk. IDC szacuje, że w tym roku będzie to 8,5 mln. Z cyklicznego raportu „Digital in 2017: Global Overview”, który przygotowały agencje We Are Social i Hootsuite, wynika, że z telefonu komórkowego korzysta 74 proc. Polaków.

Polacy mają zaufanie do mobilnego bankowania, co widać po statystykach. Ponad 2/3 klientów Orange Finanse loguje się do banku ze smartfona. Telefon jest nie tylko centrum dowodzenia naszymi finansami, oferuje też wygodę płacenia. Dziś mogę wyciągnąć kartę i pójść do bankomatu lub na zakupy, ale mając Orange Finanse, mogę też płacić telefonem. Wdrożyliśmy usługę Android Pay, która pozwala płacić telefonem, więc idąc na zakupy, nie muszę mieć ze sobą portfela – mówi Marcin Chruściel.

Rosnącą popularność płatności mobilnych potwierdza badanie Digital Payments Study 2016 na zlecenie Visa, z którego wynika, że od 2015 roku potroił się odsetek Europejczyków, którzy regularnie płacą za pomocą urządzeń mobilnych (wzrost z 18 proc. do 54 proc.). Polska jest jednym z rynków, na których płatności mobilne są najbardziej rozpowszechnione. Ponad trzy czwarte (79 proc.) Polaków objętych badaniem Visa Digital Payments Study to użytkownicy mobilnych płatności.

Z usług Orange Finanse przez trzy lata skorzystało 460 tys. klientów, którzy zrobili przelewy na łączną kwotę ponad miliarda zł.

Ponad dwie trzecie z nich logowała się do banku ze swojego smartfona. Za pomocą telefonu w Orange Finanse klienci najczęściej robią przelewy, sprawdzają stan konta czy historię transakcji.

Na popularności zyskują także usługi związane z BLIK-iem. Przelewy na telefon i wypłaty z bankomatu z jego wykorzystaniem są dostępne w telefonie. Wygoda, którą daje bankowość mobilna, powoduje, że klienci szybko się do niej przekonują i nie chcą z niej rezygnować – mówi Marcin Chruściel.

Jak przekonuje dyrektor Orange Finanse, bankowość mobilna jest bezpieczna.

W bankowości mobilnej mamy cały system zabezpieczeń. Wykorzystywana jest m.in. biometria w zabezpieczeniach telefonu. Dziś większość telefonów jest wyposażona w fingerprint [przycisk identyfikujący odcisk palca właściciela]. Aby dostać się do bankowości, trzeba przyłożyć palec lub wstukać PIN. Każdy przelew także musi być autoryzowany PIN-em. Poziom zabezpieczeń jest wysoki i klienci nie mają obaw, żeby korzystać z mobilnej bankowości – mówi dyrektor Orange Finanse.

Z badań wynika, że metody uwierzytelniania biometrycznego uważa za bezpieczne 83 proc. konsumentów. Zaufanie mają do nich zarówno millenialsi, jak i osoby w wieku 45–54 lata. Trzy czwarte konsumentów (74 proc.) uważa skanowanie odcisku palca za najbezpieczniejszą formę uwierzytelniania.

Sprawdź Orange - Internet Domowy 4G

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



12.10.2017 | Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Liberty Global, właściciel UPC Polska, od czterech lat realizuje program inwestycyjny GIGAWorld.

W jego ramach, w latach 2013-2017, firma zainwestowała w rozwój superszybkiej sieci światłowodowej w Europie 14,5 miliarda euro, w tym blisko miliard złotych (408 milionów euro) w Polsce.

Dzięki temu, klienci UPC Polska mogą korzystać z superszybkiego, światłowodowego, internetu oraz z szerokiej gamy innowacyjnych usług cyfrowych.

Zasięg sieci UPC to już ponad 3,2 mln mieszkań.

+ więcej...
12.10.2017 | WATAHA 2, BELFER 2 I DUŻO SPORTOWYCH EMOCJI W OTWARTYM OKNIE W VECTRZE

Z początkiem jesieni Abonentów Vectry czeka mnóstwo atrakcji.

Już od soboty bowiem rusza „odkodowany październik”, czyli czas wielkich emocji filmowych i sportowych.

W ramach tej akcji Vectra umożliwi wszystkim swoim widzom obejrzenie polskich hitów serialowych i meczów piłkarskich o najwyższą stawkę, dzięki czasowemu odkodowaniu kanałów Premium.

Od 14 października operator udostępni kanały CANAL+, CANAL+ Sport HD, CANAL+ Sport 2 HD i HBO HD w otwartym oknie.

+ więcej...
12.10.2017 | Polska Izba Komunikacji Elektronicznej przyznała najważniejsze nagrody branży kablowej Złota PIKE oraz rozstrzygnęła XII Festiwal Kanałów Tematycznych

W tym roku statuetki Złotej PIKE zostały przyznane po raz jedenasty.

Uhonorowano laureatów w trzech kategoriach, a nagrody zostały wręczone podczas uroczystej Gali 44. Międzynarodowej Konferencji i Wystawy PIKE, odbywającej się w Poznaniu.

Laureatem Złotej PIKE w Kategorii Nadawca został TVN, który w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności na rynku medialnym w Polsce.

Kapituła Konkursu doceniła przede wszystkim wkład stacji w rozwój nowoczesnej telewizji informacyjnej oraz tematycznej, ze szczególnym uwzględnieniem TVN24.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 250 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 60 Mb/s
xDSL - łącze 1,8 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 6 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 3,1 Mb/s:
GSM - łącze 21 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij