Podział operatorów
na województwa
Wiadomości
Konkurs Fajne Granty T‑Mobile rozstrzygnięty. Spośród 193 wniosków, komisja wyłoniła 12 najlepszych projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Autorzy nagrodzonych pomysłów otrzymają od operatora drukarki 3D wraz z zestawem niezbędnych akcesoriów.
W poniedziałek, 15 października, Komisja Grantowa, wyróżniła 12 autorskich projektów, których celem jest promocja projektowania oraz zastosowania druku 3D w edukacji. Odbiorcami programu grantowego są nauczyciele, edukatorzy, pasjonaci druku 3D oraz przede wszystkim dzieci i młodzież. Dostępność zaproponowanego rozwiązania dla szerokiej grupy odbiorców była jednym z kryteriów decydującym o przyznaniu grantu, dlatego najwyżej oceniane były te projekty, z których bezpłatnie będą mogły korzystać duże grupy dzieci i/lub młodzieży.
Druk w technologii 3D obecny jest w zasadzie w większości obszarów naszego życia. Już teraz wykorzystuje się go, np.: w przemyśle, architekturze, medycynie, energetyce, w marketingu, czy modzie. Ale lista dziedzin, w których może znaleźć zastosowanie stale się poszerza. Oznacza to, że rosło będzie zapotrzebowanie na ludzi, którzy nie tylko będą potrafili te technologie wykorzystywać w praktyce, ale również na tych, którzy dzięki swojej wyobraźni, będą znajdowali dla niej nowe pola zastosowania. Dlatego też tak ważnym jest jej popularyzacja wśród najmłodszych, ponieważ to oni w przyszłości będą tworzyli interdyscyplinarne zespoły, pracujące nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Kierując się tymi przesłankami, zdecydowaliśmy się w tym roku nagradzać te projekty, które wyposażą w wiedzę i umiejętności jak najwięcej młodych ludzi. Wierzymy, że dla większości z nich udział w inicjatywach nagrodzonych w ramach programu Fajne Granty T‑Mobile może być przepustką do nowego, fascynującego świata, świata, na który dzisiaj patrzą przez pryzmat zabawy, a który za kilka lat stanie się być może ich rzeczywistością –
mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile Polska.
Nagrody, w postaci drukarek 3D trafią do:
1. Fundacja Pracownia Edukacyjna, Łódź – projekt pt. Nieopowiedziana historia pewnej łódzkiej fabryki.
2. I Liceum Dwujęzyczne im. Edwarda Dembowskiego, Gliwice – projekt pt. CBS (Custom Printed Submarine).
3. Fundacja Centrum Młodzieżowej Robotyki, Kraśnik – projekt pt. Przygotowanie do budowy oraz budowa robota na międzynarodowy konkurs robotyczny FIRST Robotics Competition.
4. Stowarzyszenie Ubulili, Świdnik – projekt pt. Drukujemy grę!
5. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1, Zamość – projekt pt. Szybki modułowy pojazd naziemny z podglądem obrazu na żywo przez sieć Wi-Fi.
6. Gminna Biblioteka Publiczna, Kęsowo – projekt pt. Poza wymiarem.
7. Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II, Września – projekt pt. Pomocna dłoń.
8. Zespół szkół Ponadgimnazjalnych, Pelplin – projekt pt. Dotknij opactwo, zrozum je w 3D.
9. Stowarzyszenie URAZ.NET, Uraz – projekt pt. Tajemnice Stumilowego Lasu.
10. Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej, Szczecin – projekt pt. Piękna Polska 3D – trójwymiarowa encyklopedia polskiej natury.
11. I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego, Gniezno – projekt pt. S.T.A.C.H. – Stacja Techniczno – Adaptacyjna Chrobrzaków.
12. Miejska Biblioteka Publiczna MultiCentrum, Wrocław – Drukuj, dotknij, doświadczaj.
Skład Komisji Grantowej:
1. Bogusław Dębski z Departamentu Kompetencji Cyfrowych w Ministerstwie Cyfryzacji.
2. Katarzyna Stempniak z Rady Fundacji CoderDojo Polska.
3. Helena Winiarczyk - ekspert ds. edukacji w Skriware.
4. Piotr Żaczko – Główny Specjalista ds. Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile Polska.
5. Kamil Sijko z Rady Fundacji CoderDojo Polska.
Program Fajne Granty T‑Mobile realizowany był po raz drugi. Ponownie udział w nim mogły wziąć szkoły i przedszkola, również niepubliczne, organizacje pozarządowe, biblioteki oraz ośrodki kultury. Nadzór merytoryczny na programem sprawuje Fundacja CoderDojo.
Sprawdź T‑Mobile - Kup najnowszy smartfon Huawei Mate 20 Pro i otrzymaj kartę pamięci NANO o pojemności 128 GB oraz ładowarkę indukcyjną CP60
źródło: T‑Mobile
Jakie są modele biznesowe pirackich serwisów? Jakie przychody osiągają?
Które z podejmowanych działań mają realny wpływ na ograniczenie zysków serwisów działających kosztem legalnego rynku?
Jakie rozwiązania prawne umożliwiłyby skuteczniejszą ochronę własności intelektualnej?
Na te i inne pytania odpowiedzą uczestnicy International Content Protection Summit.
+ więcej...Badacze z Kaspersky Lab zidentyfikowali falę ataków ukierunkowanych wymierzonych w organizacje dyplomatyczne z Azji Środkowej mających na celu cyberszpiegostwo.
Trojan o nazwie "Octopus" podszywał się pod popularny i legalny komunikator internetowy Telegram.
Jego specjalna wersja została rzekomo przygotowana z uwagi na potencjalny zakaz korzystania z legalnej wersji aplikacji w tym regionie.
Po zainstalowaniu trojan Octopus zapewniał atakującym zdalny dostęp do komputerów ofiar.
+ więcej...Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł.
To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc.
Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie.
Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy.
+ więcej...Najnowsze Oferty /ostatnio aktualizowane
Najtańszy internet kablowy
- eiNET Jacek Paleczny 59.00 zł
- ERTEL 59.04 zł
Najtańszy internet bezprzewodowy
- ALGO 84.87 zł
- Silvernet PHU SILVER 48.80 zł
- Graficom 14.90 zł