Wiadomości

Loading


15.04.2014 | Z elektronicznego potwierdzenia odbioru w Poczcie Polskiej korzysta już blisko 100 firm

Rośnie liczba firm, które wybierają elektroniczne potwierdzenie odbioru (EPO) zamiast tradycyjnych, papierowych zwrotek. Nowe rozwiązanie to oszczędność czasu dla klientów operatora, wśród których dużą część stanowi sektor finansowy. To również ułatwienie przy sprawach sądowych – elektroniczne potwierdzenie odbioru jest prawnie wiążące jako dowód w sądzie.

– Z naszej usługi elektronicznego potwierdzenia odbioru korzystają już banki, firmy ubezpieczeniowe czy windykacyjne. Co ważne, w skali miesiąca odnotowujemy blisko 100-proc. wzrosty wysyłanych potwierdzeń dostarczenia lub zwrotu przesyłki poleconej. Nadawcy chcą mieć pełną informację o doręczeniu przesyłki poleconej lub jej zwrocie – mówi agencji informacyjnej Newseria biznes Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.

Elektroniczne potwierdzenie odbioru to usługa głównie dla klientów biznesowych Poczty. To alternatywa dla tradycyjnej, papierowej zwrotki.

– Dla naszych klientów oznacza to przede wszystkim skrócenie procesów, które są istotne w prowadzeniu ich biznesów – mówi Zbigniew Baranowski.

Rzecznik podkreśla, że EPO można się posługiwać jako dowodem w postępowaniach sądowych.

– W przeciągu 12 miesięcy od nadania takiej przesyłki ze zwrotnym elektronicznym potwierdzeniem odbioru, jeżeli jest konieczność okazania takiego dokumentu w sądzie, Poczta Polska weryfikuje to, wystawia poświadczenie takiego dokumentu i bez problemu możemy z tego rozwiązania korzystać także na drodze sądowej – wyjaśnia Baranowski.

Elektroniczne potwierdzenie odbioru to jeden z elementów większego procesu, jakim jest cyfryzacja i elektronizacja usług pocztowych.

– Mamy elektroniczne awizo, z którego korzysta dzisiaj już 100 tys. klientów, mamy elektroniczną informację o doręczeniu przesyłki, możliwość nadania elektronicznej kartki czy listu przez internet, który Poczta Polska drukuje i doręcza w tradycyjnej formie. Jest też możliwość wydrukowania z internetu znaczka pocztowego, naklejenia go na list i wysłania tradycyjną drogą – wymienia rzecznik Poczty Polskiej.

Operator konsekwentnie rozszerza swoje portfolio elektronicznych usług, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom zmieniającego się rynku. Od dłuższego czasu spadają wolumeny papierowej korespondencji i rośnie znaczenie usług elektronicznych. Ten trend będzie się utrzymywał, na co wskazują ubiegłoroczne badania klientów, jakie przeprowadziła Poczta Polska.

– W grupie najmłodszych klientów blisko 80-90 proc. uczestników deklarowało, że chce drogą elektroniczną – czyli poprzez komórkę lub internet – kontaktować się z dostawcami usług masowych. To oznacza, że takie firmy jak Poczta Polska nie mają innego wyjścia, tylko muszą elektronizować swoją ofertę tak, aby coraz młodsze pokolenia chciały z usług Poczty Polskiej korzystać – tłumaczy Baranowski.

Poczta Polska zapowiada dalszy rozwój i doskonalenie swojej oferty elektronicznych usług. W ten sposób firma chce lepiej wykorzystywać posiadane zasoby, m.in. dobrze rozwiniętą sieć placówek, logistykę oraz doświadczenie.

– Poczta Polska jest dzisiaj jedyną firmą logistyczną, pocztową w tym kraju, która jest w stanie realizować bardzo złożone i skomplikowane zlecenia na rynku pocztowym dotyczące obsługi przesyłek na terenie całego kraju. Firma ma blisko 7,5 tys. placówek. Dociera właściwie do każdego zakątka kraju, co trudno jest zrealizować naszym konkurentom. Wszystkie te elementy, czyli właśnie infrastruktura, placówki, przeszkolony i doświadczony personel, możliwość dotarcia do każdego właściwie zakątka kraju powodują, że dzisiaj jesteśmy najważniejszym graczem, liderem na tym rynku –podkreśla rzecznik Poczty Polskiej.

Kliknij aby powiększyć



15.04.2014 | Szybszy internet, atrakcyjne pakiety i tablety - nowa GigaOferta Netii dla firm
Wraz z nowymi GigaOfertami dla użytkowników domowych, Netia przygotowała również nowe oferty i promocje dla rynku SOHO. Najważniejsze nowości to: 2 razy szybszy internet dostępny na łączach światłowodowych Grupy Netia, atrakcyjne taryfy telefoniczne czy nowy tablet w ofercie Premium. + więcej...
15.04.2014 | Rozwój sieci szerokopasmowych może być spowolniony. Konieczna zmiana prawa
Bez zmiany prawa rozwój sieci szerokopasmowych w Polsce będzie spowolniony z powodów administracyjnych – uważa Anna Streżyńska, prezes Wielkopolskich Sieci Szerokopasmowych. Jeszcze w tym roku nowe przepisy powinny stworzyć preferencyjne warunki dla tych inwestycji, kluczowych z punktu widzenia rozwoju internetu. Inaczej prywatni przedsiębiorcy mogą nie poradzić sobie z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń. Prace usprawnić mogłoby powołanie krajowego koordynatora budowy sieci szerokopasmowych. + więcej...
11.04.2014 | WIFI w CH Arkadia - najszybszy internet dla lojalnych klientów
Stworzona przez Netię instalacja WIFI dla Centrum Handlowego Arkadia została zintegrowana z systemem kart lojalnościowych, z których korzystają tysiące stałych klientów galerii. Dzięki temu rozwiązaniu wachlarz dodatkowych korzyści dla stałych klientów Arkadii powiększył się o najszybszy dostęp WIFI, jaki mogą otrzymać klienci polskich galerii handlowych. + więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 512 kb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 1,5 Mb/s
xDSL - łącze 4 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 3 Mb/s:
GSM - łącze 100 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij