Wiadomości

Loading


20.12.2018 | Przedświąteczny koszmar: jedna trzecia kupujących padła ofiarą naruszenia bezpieczeństwa swoich danych uwierzytelniających transakcje finansowe

Szał zakupowy zainaugurowany w listopadzie wyprzedażami z okazji Czarnego Piątku trwa w najlepsze. Kolejną okazję do zakupów stwarza zwyczaj obdarowywania się prezentami w Boże Narodzenie i Nowy Rok, a następnie styczniowe wyprzedaże. Warto jednak pamiętać, że w tym sezonie najwięcej mogą zyskać cyberprzestępcy polujący na dane uwierzytelniające transakcje bankowe lub konta umożliwiające zakupy online. Jak wynika z raportu Kaspersky Lab, zakupy online stanowią jedną z najpopularniejszych aktywności w internecie, ustępując miejsca jedynie poczcie e-mail. I chociaż większość osób (93%) ma świadomość cyberzagrożeń finansowych, 32% doświadczyło sytuacji, w której dane uwierzytelniające transakcje finansowe wpadły w niepowołane ręce.

Mimo wygody, jaką oferują zakupy online, niektóre osoby nadal mają obawy odnośnie poziomu zabezpieczeń swoich płatności internetowych. Niestety obawy te są w pełni uzasadnione. Spośród 32% badanych osób, które padły ofiarą naruszenia bezpieczeństwa danych finansowych, jedna czwarta (26%) nigdy nie odzyskała swoich pieniędzy. Wśród czynników, które mogą potencjalnie zagrażać naszym finansom, znajduje się problem z kontrolowaniem danych uwierzytelniających płatności po tym, jak zostały użyte na innych platformach handlu elektronicznego, oraz różnorodność dostępnych sposobów płatności.

Zakupy przez internet przypominają odwiedzenie ogromnego centrum handlowego, w którym można kupić produkty oferowane przez dziesiątki różnych platform handlu elektronicznego. Nie dziwi zatem, że kupujący mogą mieć problem z kontrolowaniem wszystkich swoich informacji dotyczących płatności online. Ponad połowa osób (54%) najbardziej obawia się tego, że cyberprzestępcy mogą uzyskać dostęp do ich finansowych danych uwierzytelniających. Jednak jedna trzecia (36%) respondentów zapomniała lub nawet nie próbowała zapamiętać stron internetowych oraz aplikacji, w których udostępniła swoje dane finansowe.

Próbując ułatwić sobie znalezienie oraz zapamiętanie swoich danych uwierzytelniających płatności, jedna na pięć osób (20%) przechowuje je na urządzeniach. W ten sposób można ułatwić sobie wprowadzanie danych uwierzytelniających podczas dokonywania zakupów online i nie martwić się, że nie będzie się ich pamiętało. Gdyby jednak urządzenie zostało zgubione lub skradzione, użytkownik mógłby utracić nie tylko swoje dane osobowe, ale również pieniądze, ponieważ znajdując dane uwierzytelniające w notatkach smartfona, niepowołana osoba mogłaby uzyskać dostęp do konta bankowego.

Bogaty wybór metod płatności cyfrowych daje kupującym możliwość wybrania preferowanego sposobu nabywania towarów lub usług. Najczęściej wybierane metody to wciąż karty płatnicze, bezpośrednie przelewy z kont bankowych oraz e-portfele, np. PayPal. Jednocześnie rośnie popularność innych metod płatności. Częste zakupy pozwalają zbierać punkty za pośrednictwem programów lojalnościowych oraz wykorzystywać je podczas kolejnych odwiedzin danego sklepu do zakupu kolejnych towarów. A dzięki smartfonom i smartwatchom klienci nie muszą nawet nosić przy sobie portfela, fizycznych pieniędzy czy nawet kart. To przyczyniło się do wzrostu popularności bezdotykowych płatności za pośrednictwem systemów takich jak PayPass, Google Pay czy Apple Pay, z których regularnie korzysta jedna trzecia kupujących (31%).

Koniec roku i okres świąteczny to czas kupowania prezentów dla rodziny i przyjaciół. Jednak nikt nie chce, aby utrata pieniędzy na skutek niezabezpieczonych transakcji lub oszustwa online zniszczyła radość tych wyjątkowych chwil - mówi Marina Titowa, dyrektor ds. marketingu produktów konsumenckich, Kaspersky Lab. Powinniśmy zatem zwracać uwagę na nasze dane finansowe oraz płatności online, starając się nie podawać danych uwierzytelniających na podejrzanych stronach internetowych czy dokonywać płatności z niezabezpieczonych urządzeń.

źródło: Kaspersky Lab

Kliknij aby powiększyć



20.12.2018 | Dla pokolenia Z smartfony są wymarzonym prezentem pod choinkę. Zwykle kupowane są w stacjonarnych salonach operatorów

Sprzęt elektroniczny to wymarzony prezent pod choinkę dla osób z pokolenia Z.

Chciałby go otrzymać co czwarty urodzony po 1997 roku, a ponad połowa z nich uważa, że dla ich rówieśników najlepszym prezentem byłby smartfon.

Od lat przed świętami Bożego Narodzenia rośnie zainteresowanie zakupem elektroniki.

W 2017 roku chętnych na świąteczny zestaw Orange Love ze smartfonami było ponad połowę więcej niż kupujących pakiet w poprzednich miesiącach. 

+ więcej...
20.12.2018 | HUAWEI Mate 20 – flagowiec bez kompromisów

Nie lubicie chodzić na żadne kompromisy i od smartfona zawsze oczekujecie najwyższej wydajności oraz topowego wykonania, niezależnie od kosztów?

W takim razie HUAWEI Mate 20 będzie tu idealną propozycją, szczególnie że teraz w sieci Plus można go kupić w naprawdę okazyjnej cenie, zyskując przy okazji świetną ofertę abonamentową, pozwalającą w pełni cieszyć się możliwościami tak zaawansowanego smartfona.

Co więcej, operator przygotował specjalną świąteczną promocję, w ramach której możemy liczyć na 6 miesięcy abonamentu zupełnie za darmo, płacimy wtedy tylko raty za sprzęt, dzięki czemu cena całego pakietu (telefon + abonament) jest jeszcze bardziej atrakcyjna.

+ więcej...
20.12.2018 | T‑Mobile zachęca do ochrony środowiska i zawierania e-umowy

T‑Mobile proponuje rozwiązania przystępne klientom i środowisku, zachęcając do zawierania umów w postaci elektronicznej.

Taka forma podpisywania dokumentów jest również całkowicie zgodna z nowelizacją ustawy o prawie telekomunikacyjnym, która przynosi wiele zmian w procesach sprzedaży, w tym zasadach obiegu dokumentów.

Nowe przepisy nakładają na operatorów telekomunikacyjnym obowiązek dostarczenia klientowi kompletu dokumentów (warunki świadczenia usług, cenniki itp.) w takiej samej formie jak umowa główna, na trwałym nośniku.

E-umowa pozwala uniknąć generowania dodatkowych, papierowych dokumentów i przyczynia się do znacznej redukcji materiałów koniecznych do ich wytworzenia.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 15  Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 4 Mb/s
xDSL - łącze 2 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 600 kb/s:
GSM - łącze 500 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij