Wiadomości

Loading


26.03.2019 | Połowa piętnastolatków zetknęła się z hejtem w sieci. Rusza kampania, która pomoże walczyć z tym zjawiskiem

Hejt w internecie urasta do rangi potężnego problemu społecznego. Dotyka nawet dzieci i nastolatków – więcej niż co trzeci zetknął się już w sieci z mową nienawiści. Hejterzy i trolle są jednak w mniejszości, stanowią zaledwie 5–6 proc. internautów. Fundacja Orange rusza z kampanią, która ma pokazać, że są oni w mniejszości i da się z nimi walczyć. W ramach akcji pokazuje, jak reagować na hejt w sieci i emocjonalnie sobie z nim radzić. Symbolem kampanii #jestnaswiecej jest pomarańczowa sznurówka.

– Chyba każdy z nas spotykał się w sieci z falą negatywnych komentarzy i obraźliwych tekstów, często w ogóle niczym nieuzasadnionych. Niestety, ten problem dotyczy szczególnie młodego pokolenia. Z badań, które realizowaliśmy, wynika, że aż 1/3 polskich nastolatków doświadczyło hejtu – mówi agencji Newseria Biznes Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange.

Z polskiej edycji badania EU Kids Online 2018 wynika, że w grupie wiekowej 15–16 lat aż 50 proc. młodzieży przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku spotkało się w internecie z mową nienawiści lub poniżającymi treściami kierowanymi do innych internautów. Hejt wśród młodzieży jest problemem i może mieć poważne, realne skutki, ale stoi za nim stosunkowo niewielka grupa sprawców – zaledwie 5,1 proc. nastolatków. To oznacza, że hejterzy i trolle są w zdecydowanej mniejszości.

– Co ważne, internet sam w sobie nie jest źródłem hejtu – on jest przestrzenią publiczną, w której te negatywne treści występują. Hejt staje się poważnym problemem społecznym, bo rzutuje na psychikę dzieciaków, na ich poczucie własnej wartości. I dlatego wyraźnie chcemy powiedzieć temu zjawisku „stop” –podkreśla Ewa Krupa.

Hejt najczęściej przybiera formę wiadomości, ale może być też obraźliwą grafiką, filmem czy utworem muzycznym. Nie musi zawierać wulgaryzmów, żeby upokarzać czy wyśmiewać inną osobę. Zjawisko hejtu dotyka wszystkich, ale najmłodszym najtrudniej jest poradzić sobie z atakiem. Zwłaszcza że – jak wynika z badania EU Kids Online – 38 proc. nastolatków, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą by o tym rozmawiali. To oznacza, że wielu młodych ludzi nie ma wsparcia i musi samodzielnie radzić sobie z konsekwencjami szkodliwych zjawisk w internecie. Najpowszechniejszą reakcją jest zignorowanie problemu (56,7 proc.) i zamknięcie okna w przeglądarce lub aplikacji (61,8 proc.).

– Młodzi ludzie rzadko rozmawiają na ten temat z dorosłymi, nawet z własnymi rodzicami. Najczęściej poruszają go w rozmowie z rówieśnikami, ale to nie jest profesjonalna porada – mówi Ewa Krupa. – Przez ten brak reakcji budujemy taki obraz, że hejterzy są wszędzie. Dlatego ważne, żebyśmy jednak opowiedzieli się za tą pozytywną stroną internetu, żebyśmy reagowali, temu ma służyć kampania #jestnaswiecej.

Symbolem akcji jest pomarańczowa sznurówka – noszą ją już muzycy zespołu Afromental Tomson i Baron, którzy zostali ambasadorami kampanii #jestnaswiecej. Akcja ma podkreślić, że w internecie jest zdecydowanie więcej osób, które zachowują się w porządku, i warto, żeby aktywnie zabierały głos w sprawie hejtu. Każdy może stanąć w obronie atakowanych w sieci, używając hasztagu #jestnaswiecej.

– Każdy powinien zamanifestować swój sprzeciw wobec hejtu. Włączcie się do kampanii, róbcie zdjęcia w mediach społecznościowych z pomarańczową sznurówką. Pokażmy, że wszystkim nam zależy na lepszej przestrzeni do dyskusji i pozytywnym internecie nas samych – mówi Ewa Krupa.

Kampania jest adresowania nie tylko do internautów, lecz także do szkół. Na stronie znajdują się praktyczne porady i informacje o tym, jak reagować na hejt. Przygotowano także scenariusz zajęć z młodzieżą. Placówka, która zgłosi chęć ich przeprowadzenia i wypełni formularz, otrzyma też pakiet sznurówek dla uczestników i plakat o akcji.

– Uruchomiliśmy stronę internetową, gdzie znajdują się różne materiały, które pomogą reagować w sytuacji zetknięcia się z hejtem i pokaż, jak wyrażać swoje emocje, jak zwrócić uwagę hejterowi i zaprzestać bezsensownej dyskusji z nim. Jest szereg materiałów dla rodziców i scenariusze zajęć dla nauczycieli, które pokazują, jak przeprowadzić rozmowy czy lekcje na ten temat – mówi prezeska Fundacji Orange.

Sprawdź Orange - Niebywała obniżka

źródło: Orange

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



26.03.2019 | Sławomir Koszołko przekazuje rolę Prezesa Zarządu ATM S.A. Danielowi Szcześniewskiemu

Dotychczasowy Prezes zakończył z sukcesem powierzoną mu fazę reorganizacji i wprowadzenia firmy na ścieżkę wzrostu.

Kolejna faza Spółki zorientowana jest na wzmocnienie trendu wzrostowego i budowę pozycji zintegrowanego dostawcy rozwiązań informatycznych pod aplikacje i projekty IT klientów.

Odpowiedzialność za ten etap spocznie na Danielu Szcześniewskim, dotychczasowym szefie strategii i marketingu ATM S.A.

+ więcej...
25.03.2019 | Ericsson zdobywa kontrakt na komercyjną sieć 5G dla koreańskiego operatora KT

Operator KT (dawniej Korea Telecom) wybrał firmę Ericsson do budowy komercyjnej sieci 5G, która umożliwi uruchomienie usług na terytorium całej Korei już na początku kwietnia 2019 roku.

Koreańscy operatorzy połączyli siły, by zdążyć z uruchomieniem pierwszych, komercyjnych usług 5G już na początku kwietnia 2019 roku - tak aby dotrzymać kroku producentom smartfonów, którzy w tym samym terminie wprowadzą na rynek urządzenia zdolne do obsługi 5G.

Planowana przez KT ogólnokrajowa sieć 5G odgrywa bardzo ważną rolę.

+ więcej...
25.03.2019 | #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci

Hejt wśród młodzieży jest poważnym problemem i może powodować dramatyczne skutki, ale stoi za nim stosunkowo niewielka grupa sprawców – zaledwie 5,1% nastolatków.

Fundacja Orange rozpoczyna kampanię społeczną #jestnaswiecej, która pokazuje, że kulturalni internauci stanowią większość i że warto uczyć młodych reagowania na hejt, by powstrzymać to zjawisko.

Jej symbolem jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but w geście sprzeciwu wobec hejtu oraz w solidarności z ofiarami negatywnych zjawisk w internecie.

Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 2,5  Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 15  Mb/s
xDSL - łącze 512 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 4 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 400 kb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij