Wiadomości

Loading


03.04.2019 | Kaspersky Lab otwiera nowe Centrum Transparentności w Madrycie i przeprowadza niezależną ocenę prawną rosyjskich przepisów związanych z przetwarzaniem danych

Kaspersky Lab otwiera Centrum Transparentności w Madrycie, które obok podobnego centrum otwartego w 2018 r. w Zurychu będzie pełniło funkcję zaufanego ośrodka, który mogą odwiedzić partnerzy firmy oraz zainteresowane podmioty rządowe w celu sprawdzenia kodu źródłowego produktów firmy. Ponadto wspomniane centrum będzie pełniło również funkcję informacyjną - odwiedzające je osoby będą mogły dowiedzieć się więcej na temat praktyk Kaspersky Lab w zakresie inżynierii i przetwarzania danych. Centrum zostanie otwarte dla pierwszych odwiedzających w czerwcu 2019 r.

Nowe centrum zostanie uruchomione w ramach Globalnej Inicjatywy Transparentności firmy - wachlarza środków i działań wprowadzonych w celu wyjścia naprzeciw coraz większemu zapotrzebowaniu zgłaszanemu przez partnerów i organy rządowe na informacje dotyczące działania produktów i technologii firmy Kaspersky Lab.

Od czasu otwarcia w listopadzie 2018 r. w Zurychu pierwsze Centrum Transparentności firmy otrzymało wiele próśb od klientów korporacyjnych, którzy chcieli dowiedzieć się więcej na temat przejrzystości, pytając, między innymi, o funkcjonalność produktów oraz przetwarzanie danych. Hiszpański ośrodek będzie nie tylko miejscem umożliwiającym "standardowy" przegląd kodu źródłowego, ale również centrum informacyjnym, w którym osoby odwiedzające mogą poznać więcej szczegółów na temat portfolio firmy, praktyk inżynierii oraz przetwarzania danych.

Informacje te będą dostarczane w przystępnej formie. Firma opracowała system wglądu oferujący wiele opcji w zależności od tego, czego dokładnie chcą dowiedzieć się odwiedzający: od ogólnego, nietechnicznego przeglądu praktyk inżynieryjnych firmy oraz standardów dot. ochrony danych po szczegółowy i wszechstronny przegląd krytycznych części kodu źródłowego jej produktów. Więcej informacji na temat dostępnych opcji można znaleźć na specjalnie przygotowanej stronie internetowej.

Ogłoszone wcześniej plany otwarcia Centrów Transparentności w Azji oraz Ameryce Północnej do końca 2020 r. nadal są aktualne.

Oprócz otwarcia nowego Centrum Transparentności firma opublikowała wyniki nieobowiązkowej, zewnętrznej oceny prawnej, której celem jest niezależna analiza obowiązków nakładanych na firmę Kaspersky Lab przez prawo rosyjskie. Analiza ta, przeprowadzona przez wybitnego eksperta w dziedzinie prawa rosyjskiego oraz międzynarodowego, dr. Kaja Hobera, profesora w dziedzinie międzynarodowych inwestycji oraz prawa handlowego na Uniwersytecie w Uppsali w Szwecji, dotyczy trzech rosyjskich ustaw związanych z przetwarzaniem i przechowywaniem danych*, które były powszechnie wskazywane jako przepisy, których firma Kaspersky Lab - jako podmiot zlokalizowany w Rosji - ma obowiązek przestrzegać. Wyniki analizy są powszechnie dostępne online i stanowią bezstronną oraz uczciwą ocenę prawną przeznaczoną dla klientów i partnerów firmy chcących uzyskać rzetelne informacje dotyczące Kaspersky Lab. Z oceny dr. Kaja Hobera wynika, że firma nie podlega obowiązkom określonym we wskazanych aktach prawnych ze względu na charakter swojej działalności.

Dostrzegamy obawy wśród firm związane z wrażliwymi kwestiami dotyczącymi procesów zarządzania danymi - w jaki sposób dane są przechowywane i przetwarzane i jakie działania są podejmowane w firmie, aby zapewnić bezpieczeństwo danych użytkowników. Aby rozwiać te wątpliwości, postanowiliśmy otworzyć dodatkowe Centrum Transparentności, w którym klienci, rządy oraz organy regulacyjne z Europy mogą uzyskać odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Ten sam cel przyświecał również naszej inicjatywie dotyczącej przeprowadzenia oceny prawnej - powiedział Anton Szingariew, wiceprezes odpowiedzialny za sprawy publiczne Kaspersky Lab. Zdajemy sobie sprawę, że w obecnym klimacie geopolitycznym, kiedy różne państwa wprowadzają bardzo odmienne ustawy dotyczące przetwarzania danych, niektórzy z naszych partnerów oraz klientów potrzebują jak najwięcej informacji w celu dokonania właściwego wyboru produktów oraz usług zabezpieczających. Cieszymy się, że możemy dostarczyć im takie informacje, ponieważ właśnie po to powstała nasza Globalna Inicjatywa Transparentności. Z radością rozszerzamy zakres inicjatywy i zwiększamy liczbę wspierających ją działań.

źródło: Kaspersky Lab

Kliknij aby powiększyć



03.04.2019 | Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu najbardziej internetowi w Polsce! EKSABAJT danych przetransferowane w roku 2018! Ponad 73% mieszkańców Polski jest już w zasięgu LTE Plus Advanced, a LTE – 99%

Ponad miliard GB zostało przesłanych w sieci Grupy Cyfrowy Polsat w 2018 roku!

To pierwszy eksabajt danych w sieci mobilnej w Polsce, z czego ponad 91% transferu odbyło się w technologii LTE i LTE Advanced, w zasięgu których jest odpowiednio 99% oraz 73% Polaków.

Klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu są najbardziej internetowymi użytkownikami mobilnego Internetu w kraju.

W 2018 roku przetransferowali oni 965 PB, czyli aż o 28% więcej niż w roku wcześniejszym, a łącznie z ruchem w roamingu oraz operatorów MVNO przez sieć Grupy Cyfrowy Polsat przesłano ponad eksabajt danych (1 EB to wielkość oznaczająca 10 podniesione do 18 potęgi, czyli miliard gigabajtów).

+ więcej...
03.04.2019 | To nonsens, że tylko nowi klienci otrzymują lepsze oferty – startuje ogólnopolska kampania reklamowa T‑Mobile

T‑Mobile rozpoczął kampanię reklamową w myśl nowej strategii komunikacyjnej, opartej o motto „Bez nonsensów”.

W pierwszej odsłonie magentowy Operator podkreśli, że jego stali klienci mogą liczyć na co najmniej tak samo dobre warunki jak nowi.

Wczoraj, 2 kwietnia 2019 r. T‑Mobile rozpoczął kampanię pod hasłem „Bez nonsensów”, której teaserową fazę można było obserwować w ciągu ubiegłego tygodnia.

Za kreatywnym claimem kampanii kryje się podjęte przez Operatora zobowiązanie do eliminacji absurdów obecnych w całej branży telekomunikacyjnej. 

+ więcej...
03.04.2019 | Kolejne 300 szkół będzie rozwijać cyfrowe umiejętności z Fundacją Orange

Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange, które podnoszą cyfrowe kompetencje uczniów i nauczycieli. 

Dzięki MegaMisji i #SuperKoderom uczniowie kolejnych 300 szkół podstawowych nauczą się jak bezpiecznie i kreatywnie poruszać się w cyfrowym świecie, nauczyciele poszerzą swoje kompetencje, a szkoły otrzymają granty i pomoce edukacyjne wspierające ich w korzystaniu z nowoczesnych technologii.

Programy objęte są honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.

68,2% dzieci i młodzieży nigdy lub prawie nigdy nie opublikowało w sieci zdjęcia swojego autorstwa, a 76,6% nie stworzyło niczego przy użyciu aplikacji mobilnej, np. obrazka narysowanego na telefonie lub tablecie – wynika z badań EU Kids online 2018. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 32 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 20 Mb/s
xDSL - łącze 1,5 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 8 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 35 Mb/s:
GSM - łącze 500 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij