Wiadomości

Loading


24.10.2018 | W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej. Trend ten napędza sztuczna inteligencja i analiza big data

Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego, z którego na koniec tego roku może już pochodzić 70 proc. ruchu w sprzedaży internetowej.

– E-commerce to dzisiaj bardzo nośny temat. Zakupy online z pewnością będą się rozwijać, i to bardziej dynamicznie niż do tej pory. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych 8 lat około 40 proc. całkowitej globalnej sprzedaży będzie już realizowane poprzez kanały online. Niemniej przez najbliższych kilka lat z pewnością będzie towarzyszył temu także rozwój handlu tradycyjnego, szczególnie w Polsce, gdzie mamy duże przywiązanie do tradycyjnych zakupów w sklepach – powiedziała agencji informacyjnej Newseria biznes Ewa Białek, dyrektor Biura Handlu i Usług w DNB Bank Polska podczas konferencji Liderów Rynku Handlu i Usług Banku DNB.

Polska jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków e-commerce, a odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, systematycznie rośnie. Według badań Gemius („E-commerce w Polsce 2018”) zakupy w internecie robi 56 proc. polskich internautów (wobec 54 proc. w ubiegłym roku). Prognozy grupy Integer PL, właściciela Paczkomatów, zakładają, że branża będzie rozwijać się w tempie 18 proc. rocznie i na koniec 2018 roku przekroczy wartość 47 mld zł.

Z badań Gemiusa wynika, że tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online. Duże przełożenie na rozwój tej branży będzie mieć też wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele, który w 2020 roku obejmie wszystkie niedziele.

– Równolegle rozwijają się także e-usługi, czego przykładem są Pyszne PL, taxi online czy Netflix. Zmiany w e-commerce będą zachodziły dużo szybciej niż do tej pory. Personalizacja, social media, czyli to, co jest obecnie najmodniejszym tematem, sprawia, że możemy lepiej dopasowywać ofertę dla klienta, który jest coraz bardziej wymagający – mówi Ewa Białek.

Według ekspertów PayU to właśnie personalizacja polegająca na tworzeniu zindywidualizowanych ofert i przekazów marketingowych oraz kanał mobile będą w nadchodzącym czasie w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. PayU przytacza szacunki, według których na koniec tego roku aż 70 proc. e-commerce’owego ruchu będzie pochodziło z urządzeń mobilnych.

Z ostatniego raportu e-Izby „M-Commerce. Kupuję mobilnie” wynika, że 73 proc. internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym, a wyraźnie zauważalnym trendem jest wzrost wykorzystania smartfonów w procesie zakupowym. Co istotne, sklepy stacjonarne, które są ulubionym miejscem zakupów dla 32 proc. Polaków, straciły dominację na rzecz internetu i aplikacji mobilnych preferowanych przez 41 proc. konsumentów.

– Coraz bardziej przenosimy się na urządzenie mobilne. Już trzy lata temu dzieliliśmy się informacją, że w globalnej skali 50 proc. zapytań w wyszukiwarce pochodziło z urządzeń mobilnych. Teraz użytkownicy chcą jak najszybciej dotrzeć do informacji, których poszukują, jak najszybciej zakupić produkt. Niezwykle ważnym trendem jest także user experience. W dzisiejszych czasach user expercience sprzedaje, pozwala nam zatrzymać użytkownika na dłużej i buduje lojalność – mówi Marta Guzek, Finance & Retail Industry Head w Google Polska.

Na customer experience, czyli doświadczenia i odczucia klienta w styczności z daną marką, składa się cały szereg czynników – od obsługi klienta i komunikacji po dostosowanie oferty do jego indywidualnych preferencji. Ekspertka Google Polska podkreśla też, że na liście głównych trendów w e-commerce nie może zabraknąć sztucznej inteligencji i wirtualnych asystentów. Takie rozwiązania powoli debiutują na polskim rynku.

– Zdecydowanie wirtualni asystenci to przyszłość. Interakcja interfejsu z użytkownikiem w przyszłości nie będzie już jednostronną komunikacją, bo asystent będzie nam odpowiadać. Polska jest w tym trendzie trochę do tyłu z uwagi na język. Asystenci najpierw rozpowszechnili się w krajach anglojęzycznych, a dopiero później takie rozwiązania są skalowane, z uwzględnieniem m.in. potencjału danego języka na świecie. Wytrenowanie asystenta w danym języku wymaga mnóstwa pracy, aby udzielane przez niego odpowiedzi były trafne – mówi Marta Guzek.

Eksperci podkreślają, że nowe technologie zmieniają zarówno tradycyjny handel, jak i e-commerce. Wymuszają to oczekiwania klientów, zwłaszcza młodszego pokolenia, które przez większość czasu jest online i nie rozstaje się ze smartfonem. To powoduje, że coraz większe znaczenie w handlu mają rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i analizie big data. Wykorzystywanie danych o klientach uzyskanych dzięki big data umożliwia analizę ich osobistych preferencji i lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb, przez co może się stać źródłem przewagi konkurencyjnej dla firm z branży handlowo-usługowej.

– Wykorzystywanie big data niesie za sobą mnóstwo korzyści zarówno po stronie użytkowników, jak i firm. Użytkownik otrzymuje informację rozwiązującą jego problem. Jeżeli szuka w sieci czegoś konkretnego, to chciałby uzyskać wyniki, które będą jak najbardziej odpowiadały na jego zapytanie. Im więcej danych zostanie zebranych, tym trafniejsza informacja do niego trafi. Z punktu widzenia producenta czy reklamodawcy, to jest trafianie dokładnie w oczekiwania użytkowników – mówi Marta Guzek.

Nowe technologie powodują zmiany w sektorze handlu, zmieniając modele biznesowe i relacje z klientami. Stanowi to jedno z najpoważniejszych wyzwań dla branży w nadchodzących latach.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



24.10.2018 | Nowe oferty Plus Mix – Internetowy bądź Rozmowny MIX dla wymagających!

Nowe oferty Plus Mix dają możliwość lepszego dopasowania usług do własnych preferencji.

Od 24 października do dotychczasowej oferty wiodącej dodane zostaną jej wersje: Internetowy MIX oraz Rozmowny MIX.

Internetowy MIX to propozycja dla osób potrzebujących większych pakietów Internetu, ale mniej korzystających z usług głosowych, natomiast Rozmowny MIX to coś dla osób, dla których najważniejsze są rozmowy, a wystarcza im minimalny pakiet internetowy.

Plus Mix to brak rachunków i kontrola kosztów, a dzięki pełnej gamie usług dostępnych w różnych wariantach oferty najlepsze jej dopasowanie do szerokiej grupy odbiorców.

+ więcej...
23.10.2018 | SuperDojo 2018 czyli ponad 350 ninja i mentorów z całej Polski w T‑Mobile

W ramach 6. edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania odbyło się blisko 4000 wydarzeń w całej Polsce.

Jednym z największych było Superdojo 2018 - spotkanie młodych ninja i mentorów z całej Polski, zorganizowane przez T‑Mobile oraz Fundację CoderDojo.

Zwieńczeniem obchodów 6 edycji Europejskiego Tygodnia Kodowania było Superdojo 2018, które odbyło się w sobotę 20 października w Warszawie, w siedzibie T‑Mobile, przy ulicy Marynarskiej 12.

W ogólnopolskiej imprezie,  jednej z największych w trakcie tegorocznego CodeWeeku, wzięło udział ponad 350 osób. 

+ więcej...
23.10.2018 | Kaspersky Lab rzuca wyzwanie białym kapeluszom, aby w ramach konkursu znaleźli luki w urządzeniach Internetu Rzeczy

Kaspersky Lab organizuje czwarty międzynarodowy konkurs związany z bezpieczeństwem przemysłowym - Capture the Flag (CTF) - i zaprasza etycznych hakerów z całego świata do testowania bezpieczeństwa inteligentnych urządzeń oraz systemów przemysłowych.

Pojawieniu się każdej nowej technologii towarzyszy zwykle fala prób ataków ze strony hakerów szukających luk w zabezpieczeniach.

W przeciwieństwie do tzw. czarnych kapeluszy (ang. BlackHat), którzy próbują wykorzystać systemy i nowe technologie do nielegalnych celów, działania białych kapeluszy (ang. WhiteHat) mają na celu powstrzymanie przestępstw i ich konsekwencji.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 50 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 150 Mb/s
xDSL - łącze 12 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 30 Mb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij