Wiadomości

Loading


15.02.2019 | Wzrasta ilość walentynkowego phishingu - jak nie stracić pieniędzy, zatracając się w miłości

Eksperci z Kaspersky Lab wykryli znaczący wzrost aktywności phishingowej przestępców oferujących rozmaite romantyczne przedmioty w okresie poprzedzającym Walentynki. Łączna liczba wykrytych i zablokowanych w pierwszej połowie lutego prób odwiedzenia przez użytkowników fałszywych stron internetowych o tematyce walentynkowej wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem w 2018 r. To po raz kolejny pokazuje, że oszuści nieustannie szukają pretekstu w celu kradzieży danych i pieniędzy użytkowników.

Phishing to jedna z najpopularniejszych i najłatwiejszych metod socjotechnicznych stosowanych do wyłudzania informacji i oszukiwania użytkowników online. To rodzaj oszustwa, w którym przestępcy uciekają się do podstępu w celu uzyskania danych uwierzytelniających użytkowników - od haseł po numery kart kredytowych, dane dotyczące kont bankowych oraz inne istotne z finansowego punktu widzenia informacje. Wiadomości i strony phishingowe zwykle podszywają się pod te legalne, które zachęcają odbiorców do natychmiastowego podania swoich danych osobowych. Często są inspirowane aktualnymi wydarzeniami, takimi jak popularne imprezy sportowe lub święta tematyczne, w tym Walentynki.

Łączna liczba prób odwiedzenia przez użytkowników fałszywych stron internetowych, które zostały wykryte i zablokowane przez rozwiązania Kaspersky Lab w pierwszej połowie lutego 2019 r. - w dniach poprzedzających 14 lutego - wzrosła z ponad 2 milionów w 2018 r. do ponad 4,3 milionów tego roku. Według statystyk zagrożenie to w największym stopniu odnotowano w takich państwach jak Brazylia (ponad 6,4% wszystkich wykrytych przypadków), Portugalia (ponad 5,8%) oraz Wenezuela (5,5%). W następnej kolejności plasowała się Grecja (5,3%) oraz Hiszpania (5,1%).

Głębsza analiza wysyłanych e-maili wykazała, że oszuści wykorzystują głównie upominki dostępne w przedsprzedaży oraz środki na zwiększenie potencji, aby skłonić do ujawnienia danych uwierzytelniających użytkowników, którzy pragną zadowolić swoje drugie połówki. Po raz kolejny potwierdziły się wyniki ankiety przeprowadzonej przez Kaspersky Lab, która pokazuje, że w kwestii miłości użytkownicy tracą czujność.

Z naszego badania wynika, że nie ma różnicy pomiędzy aktywnością phishingową, która żeruje na popularnych wydarzeniach sportowych lub wykorzystuje fałszywe rachunki, a taką, która ma bardziej romantyczny pretekst. We wszystkich przypadkach chodzi o to, żeby wzbudzić emocje użytkowników, takie jak ekscytacja, stres czy miłość. W rękach cyberprzestępców niemal wszystko może stać się narzędziem ataku. Zidentyfikowany wzrost liczby ataków powinien posłużyć za przestrogę, że zawsze należy zachować czujność, korzystając z zasobów internetu, nawet jeśli tylko kupujemy prezent dla ukochanej lub ukochanego - powiedział Andriej Kostin, starszy analityk zawartości internetowej, Kaspersky Lab.

źródło: Kaspersky Lab

Kliknij aby powiększyć



15.02.2019 | NETIA Z USŁUGĄ TV M.IN. DLA HOTELI

Dowolna technologia dostarczania sygnału, brak ograniczeń w zakresie liczby odbiorników, a także możliwość integracji kanałów z różnych źródeł.

Tym m.in. charakteryzuje się nowa usługa Netia TV dla biznesu, skierowana przede wszystkim do hoteli.

Pakiety telewizyjne w ramach usługi Netia TV dla biznesu tworzone są ściśle wg. preferencji danego klienta.

Kreując ofertę dla danego hotelu, można wybierać spośród 70 kanałów, na które Netia pozyskała prawa do emisji w pokojach hotelowych, lobby hotelowym, restauracji oraz na recepcji. 

+ więcej...
15.02.2019 | Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

Już ponad 80% firm dostrzega rolę operatorów telekomunikacyjnych w dostarczaniu usług outsourcingu IT – tak wskazuje badanie Orange Insights.

Wśród prezesów i członków zarządów opinię tę podziela 90% ankietowanych.

Duże znaczenie ma stabilność operatorów – to czynnik wskazywany jako kluczowy w wyborze partnerów biznesowych przez ponad połowę uczestników badania.

+ więcej...
14.02.2019 | Zakochani mają na Walentynki 50% więcej do doładowań usług na kartę w sieci Plus!

Bonus 50% więcej do doładowania to walentynkowa promocja Plusa dla użytkowników wszystkich usług na kartę.

Promocja trwa w dniach 13 i 14 lutego, a wystarczy doładować konto za pośrednictwem kanału bankowo-internetowego kwotą od 25 zł do 99 zł.

Przyznany bonus można wykorzystać na wszystkie usługi telekomunikacyjne, natomiast nie przedłuża on ważności konta.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 35 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 1,5 Mb/s
xDSL - łącze 1 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 4,5 Mb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij