Wiadomości

Loading


14.05.2021 | Polacy stawiają na cyfryzację. Wzrost zainteresowania usługami Poczty Polskiej: eSkrzynka i Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO)

Do grona użytkowników eSkrzynki dołączyło kolejnych 10 tys. użytkowników i liczba ta stale rośnie. Z usługi łącznie korzysta już około 23 tys. odbiorców. Wzrost zainteresowania notuje także Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru, w ramach którego nadawca otrzymuje informacje o doręczeniu albo zwrocie przesyłki niemalże w czasie rzeczywistym.

Zgodnie z obraną strategią i ze względu na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami cyfrowymi, Poczta Polska pracuje nad systematycznym poszerzaniem portfolio usług dostępnych drogą online. W zakresie elektronicznej obsługi korespondencji, Spółka oferuje nowoczesne usługi dostępne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesu.

- Cyfryzacja to dla Poczty Polskiej strategiczny kierunek rozwoju. Cieszy nas, że dostępne już udogodnienia zyskują coraz większe zainteresowanie. Już od kilku lat przechodzimy transformację biznesową w związku z postępem technologii teleinformatycznych oraz preferencji konsumentów. Poszukujemy nowych rozwiązań, będziemy wprowadzać kolejne, przyjazne dla klientów technologie. Z kolei, jako Wyznaczony Operator Cyfrowy, już od października rozpoczniemy obsługę cyfrową korespondencji urzędów i obywateli – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Jednym z cyfrowych rozwiązań Poczty jest eSkrzynka, która została wprowadzona w związku z zaleceniami w zakresie przeciwdziała rozprzestrzenianiu się COVID-19 – zapewniając adresatom możliwość bezpiecznego i szybkiego odbioru korespondencji poleconej bez wychodzenia z domu czy biura.

Warto przypomnieć, że w ramach usługi, przesyłki polecone są digitalizowane (skanowane) i udostępniane adresatom w internetowej skrzynce pocztowej, z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. eSkrzynkę można założyć online, nieodpłatnie, przy użyciu profilu zaufanego, posiada ją już około 23 tys. użytkowników. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, w ramach rozwiązania obsługiwane są przesyłki polecone, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komorników sądowych oraz z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez organy ścigania – jeśli zostały oznaczone przez nadawcę „Nie podlega digitalizacji”.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO) zastępuje Zwrotne Potwierdzenia Odbioru w formie papierowej. Usługa jest realizowana zarówno dla klientów instytucjonalnych jak i komercyjnych. Na szczególną uwagę zasługuje świadczenie EPO dla jednostek wymiaru sprawiedliwości, stanowiąc alternatywę dla tradycyjnej formy pokwitowania faktu otrzymania listu poleconego. Poczta Polska świadczy usługę z wykorzystaniem tabletów przy użyciu dedykowanej aplikacji „Mobilny Listonosz”. W ramach tego projektu listonosze w całym kraju otrzymali urządzenia mobilne podłączone do Internetu, dzięki którym EPO udostępniane jest nadawcy w czasie rzeczywistym.

Korzystanie z Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru możliwe jest:

  • poprzez integrację systemu teleinformatycznego nadawcy z systemem nadawczym Poczty Polskiej (EN)

albo

  • bez integracji systemowej poprzez pobieranie przez nadawcę informacji o EPO dla danej przesyłki za pośrednictwem EN.

W pierwszym kwartale 2021 roku ilość użytkowników EPO zwiększyła się o 11 % względem analogicznego okresu roku 2020. Z elektronicznej formy odbioru mogą skorzystać klienci na podstawie pisemnej umowy.

źródło: Poczta Polska

Kliknij aby powiększyć



14.05.2021 | Odbierz bezpłatną paczkę 3 GB od T-Mobile na Happy Fridays

Darmowe gigabajty to jeden z ulubionych prezentów, jakie nasi klienci indywidualni odbierają w ramach Happy Fridays.

Tylko w pierwszym kwartale tego roku aktywowali oni już ponad 460 tysięcy bezpłatnych paczek internetu, jakie dla nich przygotowaliśmy.

Dobrego nigdy za wiele, dlatego na nadchodzący weekend oferujemy im kolejną paczkę – tym razem 3 GB – do zgarnięcia od 14 do 16 maja w aplikacji „Mój T‑Mobile” lub poprzez SMS.

Nasza cotygodniowa akcja Happy Fridays przyciąga wielu użytkowników – zaledwie w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2021 roku, z różnorodnych bonusów klienci indywidualni skorzystali aż 1,7 mln razy! A największym zainteresowaniem cieszą się te, dzięki którym mogą przedłużać surfowanie w sieci.

+ więcej...
13.05.2021 | Operatorzy ransomware i gdzie ich znaleźć: Kaspersky rzuca nieco światła na ekosystem cyberprzestępczy

Za każdym razem, gdy pojawia się temat cyberzagrożeń dla firm, jednym z pierwszych przykładów jest ransomware.

Cyberprzestępcy wypracowali dobrze działające mechanizmy, a ich poczynania jeszcze nigdy nie były tak śmiałe, o czym świadczą nieustanne doniesienia medialne o atakach na organizacje z wykorzystaniem oprogramowania wymuszającego okup.

Aby pomóc organizacjom zrozumieć, jak działa ten ekosystem oraz jak można z nim walczyć, na potrzeby najnowszego raportu badacze z firmy Kaspersky zagłębili się w fora darknetu, przyjrzeli się dokładnie cybergangom Revil i Babuk oraz rozwiali kilka mitów dotyczących ransomware.

Jak każda branża, ekosystem ransomware składa się z wielu graczy, którzy pełnią w nim różne role.

+ więcej...
13.05.2021 | Ericsson ConsumerLab: 5G zmienia nawyki konsumenckie

Wraz z popularyzacją sieci 5G na świecie oraz wprowadzaniem nielimitowanych planów taryfowych przez operatorów zaczynamy obserwować nowe zachowania konsumentów.

W najnowszym raporcie ConsumerLab firmy Ericsson zauważono, że 5G zaczyna wypierać Wi-Fi, a zasięg sieci 5G wewnątrz budynków jest ważniejszy dla konsumentów niż prędkość czy czas pracy baterii smartfonu.

Użytkownicy 5G spędzają dwie godziny tygodniowo więcej na korzystaniu z gier w chmurze i jedną godzinę więcej na aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej (AR) w porównaniu z użytkownikami 4G.

Jednocześnie 70% jest niezadowolonych z dostępności innowacyjnych usług i oczekuje nowych aplikacji wykorzystujących łączność 5G.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 3 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 6 Mb/s
xDSL - łącze 768 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 10 Mb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij