Wiadomości

Loading


13.05.2021 | Ericsson ConsumerLab: 5G zmienia nawyki konsumenckie

Wraz z popularyzacją sieci 5G na świecie oraz wprowadzaniem nielimitowanych planów taryfowych przez operatorów zaczynamy obserwować nowe zachowania konsumentów. W najnowszym raporcie ConsumerLab firmy Ericsson zauważono, że 5G zaczyna wypierać Wi-Fi, a zasięg sieci 5G wewnątrz budynków jest ważniejszy dla konsumentów niż prędkość czy czas pracy baterii smartfonu. Użytkownicy 5G spędzają dwie godziny tygodniowo więcej na korzystaniu z gier w chmurze i jedną godzinę więcej na aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej (AR) w porównaniu z użytkownikami 4G. Jednocześnie 70% jest niezadowolonych z dostępności innowacyjnych usług i oczekuje nowych aplikacji wykorzystujących łączność 5G.

Badanie Ericsson ConsumerLab „Pięć sposobów na lepsze 5G. Kluczowe trendy konsumenckie wpływające na wdrożenie 5G” pokazuje, że wyższe zadowolenie z wydajności sieci 5G oznacza, że użytkownicy 5G są bardziej skłonni do polecania swoich operatorów komórkowych, ale oczekują również bardziej innowacyjnych usług.

Aplikacje i usługi kluczowe dla konsumentów

„Na większości rynków z wdrożoną siecią 5G widzimy, że użytkownicy technologii piątej generacji są bardzo skłonni do polecania usług swojego operatora telekomunikacyjnego. Ponadto, jako pierwsi użytkownicy nowej technologii, są bardziej wyrozumiali i wierzą, że operatorzy dokładają wszelkich starań, aby rozbudować sieć, dlatego cierpliwie czekają na poprawę zasięgu. Cierpliwość konsumentów ma jednak swoje granice. Podczas gdy pierwsi użytkownicy są zadowoleni z szybkości sieci 5G, już teraz wyrażają niezadowolenie z powodu braku nowych i innowacyjnych aplikacji i usług w pakiecie, które w ich odczuciu były obiecane w marketingowej kampanii 5G” – tłumaczy Jasmeet Singh Sethi, Head of ConsumerLab, Ericsson Research.

Podczas gdy użytkownicy 5G wydają się być zadowoleni z szybkości sieci, 70% jest niezadowolonych z niewielkiej liczby innowacyjnych aplikacji i usług dołączanych do planów 5G. Operatorzy powinni proponować ekskluzywne treści i usługi, które mogłyby odróżnić korzystanie z 5G od 4G oraz promować poczucie nowości i ekskluzywności.

20% użytkowników 5G zmniejszyło korzystanie z Wi-Fi

W pandemii, kiedy wykorzystanie szerokopasmowego dostępu do internetu w domu jest rekordowo wysokie, konsumenci polegają na łączności komórkowej 5G jako na rezerwowej usłudze w przypadku problemów z wydajnością domowej sieci Wi-Fi. Dlatego też zasięg 5G w pomieszczeniach, w domu oraz miejscach publicznych, takich jak centra handlowe, jest dla konsumentów ważniejszy niż prędkości 5G, a nawet czas pracy baterii smartfonu. Średnio jeden na pięciu użytkowników przechodzących na 5G zmniejszył wykorzystanie sieci Wi-Fi w domu i innych miejscach. Na rynkach gdzie większy odsetek użytkowników 5G korzysta z planów nielimitowanych, 22% abonentów zmniejszyło wykorzystanie Wi-Fi w domu, a 10% twierdzi, że w ogóle przestało korzystać z Wi-Fi na smartfonach po przejściu na sieć 5G.

Użytkownicy 5G chętniej korzystają z usług cyfrowych o wysokiej przepustowości niż użytkownicy 4G. Nie tylko spędzają dwie godziny tygodniowo więcej na strumieniowym przesyłaniu mobilnego wideo o wysokiej rozdzielczości, ale także zaczęli korzystać z aplikacji wideo o rozszerzonym zakresie, np. obejmujących strumieniowe przesyłanie treści wideo 360 stopni. Ponieważ więcej czasu spędzają używając aplikacji wymagających dużej przepustowości, zużywają miesięcznie 2,5-krotnie więcej danych w porównaniu z użytkownikami 4G.

„Interesujący jest fakt, że chociaż zestawy okularów wirtualnej rzeczywistości (VR) z obsługą 5G nie są jeszcze szeroko dostępne na rynku i większość konsumentów przy ich użyciu korzysta z sieci Wi-Fi, to użytkownicy 5G już teraz poświęcają więcej czasu na treści VR w porównaniu z użytkownikami 4G. Immersyjne wideo, obejmujące AR i VR, stanowi obecnie 20% całkowitego czasu spędzanego przez konsumentów 5G na korzystaniu z usług cyfrowych” – mówi Jasmeet Singh Sethi, ekspert firmy Ericsson.

Polska u progu 5G

Polska jest już na drodze do upowszechnienia komunikacji w sieciach 5G, które dzięki dużej przepustowości łącza i praktycznie zerowym opóźnieniom otworzą nowe możliwości dla gospodarki. Sprzęt firmy Ericsson jest gotowy do pracy w sieci 5G już od 2015 roku. Jest to możliwe dzięki aktualizacji do 5G za pomocą zdalnej instalacji oprogramowania. Do tej pory do operatorów na całym świecie wysłanych zostało ponad 5 milionów anten 5G. Komisja Europejska oczekuje, że do 2025 r. kraje członkowskie będą posiadać szerokie pokrycie siecią 5G.

Polska wnosi duży wkład w budowę sieci piątej generacji dzięki inżynierom R&D firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G w Europie może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań „Made in Poland”. Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ze środowiskiem akademickim, start-upami, przedsiębiorstwami i operatorami telekomunikacyjnymi, aby umożliwić pierwszym branżom w Polsce wdrożenie nowych produktów i usług opartych na technologii 5G.

Ericsson posiada obecnie ponad 138 komercyjnych umów 5G, z których 85 to aktywne sieci działające w ponad 40 krajach. Ericsson jest również liderem w standaryzacji 5G, z większością udziałów dla 4G i 5G. Biorąc pod uwagę deklaracje zgłoszone do Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI), stosując filtr niezbędności, Ericsson jest na szczycie wyścigu patentowego 5G. Według analizy firmy prawnej Bird & Bird, Ericsson posiada największą liczbę znaczących patentów SEP (standard-essential patent) związanych z 5G na świecie (15,8%).

źródło: Ericsson

Kliknij aby powiększyć



13.05.2021 | Wyniki T-Mobile Polska w pierwszym kwartale 2021 roku – wyraźny wzrost zgodne z długoterminową strategią

W pierwszym kwartale br. T‑Mobile Polska wypracował zysk EBITDA AL w wysokości 431 mln złotych. Odnotował tym samym wzrost o 4,1% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku, zgodnie z ambitnymi założeniami długofalowej strategii rozwoju operatora.

W tym samym czasie przychód całkowity spółki utrzymał się na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, wynosząc 1,55 mld złotych.

Należy podkreślić, że wynik ten udało się wypracować mimo obniżenia wpływów z tytułu obsługi ruchu turystycznego oraz przeniesienia obsługi międzynarodowego ruchu tranzytowego do dedykowanych struktur Grupy DT.

Było to możliwe dzięki zwiększeniu przychodów zarówno z rynku prywatnego, jak i biznesowego. Przychody z usług mobilnych wzrosły w tym czasie o 1,8% (r/r).

+ więcej...
13.05.2021 | Drift My Ride – nowy autorski program motoryzacyjny serwisu IPLA

Użytkownicy IPLI mogą już obejrzeć pierwszy odcinek nowego, autorskiego programu motoryzacyjnego serwisu – „Drift My Ride”.

Program przybliży widzom świat zawodów driftingowych i kulisy tej dyscypliny sportu. Poprowadzą go wielokrotna mistrzyni driftingu Karolina Pilarczyk i Mariusz Dziurleja. „Drift My Ride” to nowy format IPLI, w którym widzowie mogą zajrzeć za kulisy driftingu, bliżej poznać zawodników tej dyscypliny i ich pasje.

Prowadzący program, wraz z kamerą, odwiedzają topowych zawodników driftingu w Polsce, zaglądają pod maski aut, dopytują i zdradzają tajniki prac oraz rozwiązań konstruktorskich tych niezwykłych samochodów.

W programie nie brakuje emocji i ciekawych historii z codziennego życia sportowców.

+ więcej...
12.05.2021 | Powrót do normalności: po styczniowym wzroście liczba ataków DDoS w I kwartale 2021 r. wraca do poziomu sprzed lockdownu

W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. liczba ataków DDoS spadła o 29% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. oraz zwiększyła się o 47% w porównaniu z IV kwartałem 2020 r. - wynika z danych pochodzących z rozwiązania Kaspersky DDoS Protection.

Wzrost ten spowodowany był nietypowym, nagłym skokiem w styczniu, który odpowiadał za 43% wszystkich ataków w analizowanym kwartale, podczas gdy pozostałe dwa miesiące nadal były spokojne.

Na początku 2021 r. wiele osób nadal pracowało zdalnie i spędzało czas wolny w domu. Cyberprzestępcy przeprowadzali więc ataki DDoS na podmioty, które były wtedy najbardziej "kluczowe" dla użytkowników, np. na dostawców usług telekomunikacyjnych, co powodowało problemy z dostępem do internetu, lub na strony z grami online.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 99 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 1,8 Mb/s
xDSL - łącze 80 Mb/s :

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 100 Mb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij