Wiadomości

Loading


04.03.2021 | Poczta Polska rozwija współpracę z Amazon

Jednym z filarów nowej Strategii Poczty Polskiej jest zwiększenie udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczki). Zgodnie z przyjętymi założeniami, celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów Spółki z tego segmentu. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami na rynku eCommerce to jedno z kluczowych działań realizowanych przez Pocztę w tym obszarze działalności biznesowej.

- Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży eCommerce to strategiczne działanie Spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne, generują niecałe 20% przychodów Spółki. biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej e-substytucji, przynoszą Spółce obecnie prawie czterokrotnie większe przychody. Realizacja Strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. Te zmiany odzwierciedlają skalę rewolucji jakiej podlega otoczenie biznesowe Poczty i sama Spółka.

- Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, by otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – amazon pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta w Strategii przyjętej na lata 2021–2023 przewiduje także rozwój sieci punktów odbioru, których liczba wzrośnie do 2022 roku z obecnych 13 600 do 20 000 punktów, jeszcze w tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku klienci będą mogli korzystać już z 2000 takich urządzeń. W tym roku Poczta wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex. Klienci otrzymają uproszczoną, znacznie bardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę, w nowym standardzie. Działania w zakresie nowego Pocztexu już się rozpoczęły. Pocztowcy intensywnie pracują nad logistyką, aby wszystkie przesyłki kurierskie doręczać zgodnie z oczekiwaniami sklepów internetowych i ich klientów (D+1) już następnego dnia, a więc w standardzie, który obecnie zapewnia usługa Pocztex Ekspres 24.

W 2020 roku Poczta pozyskała ponad 5 tys. nowych klientów. Spółka współpracuje z rodzimymi firmami oraz z największymi i kluczowymi podmiotami z tej branży. Krajowy operator pocztowy jest zainteresowany współpracą zarówno z największymi graczami na rynku e-commerce, jak też z nowo powstającymi e-sklepami, które z czasem mogą rozwinąć swoją działalność.

źródło: Poczta Polska

Kliknij aby powiększyć



04.03.2021 | Allegro chce przejąć część wartego 340 mld zł rynku zakupów firmowych. Na nowej platformie zniżki hurtowe i odroczone płatności cieszą się największym zainteresowaniem

W czasie pandemii duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do e-handlu. Do internetowych zakupów przekonały się również firmy.

Według szacunków przytaczanych przez Allegro wartość zakupów firmowych w kanale online przekroczyła 340 mld zł w 2020 roku.

Znacząca część tego rynku jest do zagospodarowania przez ofertę giganta polskiego e-commerce, w czym ma pomóc uruchomiona na początku lutego nowa platforma Allegro Biznes.

Korzyści dla kupujących to m.in. odroczona płatność do 60 dni i rabaty przy dużych zamówieniach oraz cenniki hurtowe.

+ więcej...
03.03.2021 | Europosłowie interweniują w sprawie upolityczniania rozwoju 5G. Ostrzegają przed poważnymi międzynarodowymi reperkusjami

Geopolityka nie powinna przeszkadzać w uczciwej konkurencji na rynku UE, zwłaszcza w tak istotnym temacie jak technologia 5G, która może mieć ogromną rolę w odbudowie gospodarki po pandemii – taki jest wydźwięk listu, jaki europosłowie z Włoch i Rumunii wystosowali do unijnych komisarzy.

Grupa polityków jest zaniepokojona działaniami m.in. Polski i Szwecji, które planują wykluczenie Huaweia i innych chińskich firm technologicznych z wdrażania sieci 5G.

– Chodzi tutaj o interesy samej Unii – podkreśla europoseł Fulvio Martusciello. – Ograniczanie wolnej konkurencji może wywołać poważne międzynarodowe reperkusje.

+ więcej...
03.03.2021 | Budowa zaufania i bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni: Kaspersky współprzewodniczy wraz ze stowarzyszeniem Cigref grupie roboczej w ramach inicjatywy Paris Call

Cigref, cyfrowe stowarzyszenie największych francuskich firm oraz administracji publicznych, wraz z działającą w branży cyberbezpieczeństwa firmą Kaspersky, współprzewodniczą Grupie Roboczej 6 (WG6) powołanej w ramach inicjatywy Paris Call for Trust and Security in Cyberspace.

Celem grupy jest opracowanie konkretnych propozycji rozwiązań zwiększających poziom bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.

Nasze społeczeństwa i gospodarki przechodzą transformację w wyniku gwałtownej cyfryzacji, która stwarza ogromne szanse zarówno dla innowacyjności, jak i rozwoju gospodarczego.

Jednocześnie pojawia się ryzyko związane z bezpieczeństwem cyfrowych infrastruktur firm i organizacji. Rodzą się pytania dotyczące cyberodporności oraz zaufania.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 45 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 150 Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 3,1 Mb/s:
GSM - łącze 21 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij