Wiadomości

Loading


26.01.2021 | Kaspersky przedstawia rekomendacje w zakresie bezpieczeństwa IT dla firm na 2021

Eksperci z firmy Kaspersky podsumowali trendy na 2021 r. w wyzwaniach związanych z biznesowym cyberbezpieczeństwem. praca zdalna stanie się katalizatorem przejścia z koncepcji granicy sieci korporacyjnej na certyfikację bezpieczeństwa mikrobiur. Outsourcing funkcji IT oraz cyberbezpieczeństwa będzie kluczowy dla rozwiązania problemu braku wyspecjalizowanej kadry oraz ograniczeń budżetowych. W celu koordynacji dostawców usług zarządzanych konieczne staną się umiejętności kontroli oraz ochrony chmury.

Rozpowszechnienie pracy zdalnej, ograniczenia finansowe spowodowane recesją gospodarczą oraz wzrost liczby cyberzagrożeń z powodu globalnej pandemii wpłyną na codzienną pracę ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa w 2021 r. W przypadku firm kluczowe dla utrzymania ochrony jest zrozumienie wyzwań, jak również dostrzeżenie szans w zakresie zarządzania IT oraz bezpieczeństwem IT. Oto najważniejsze spośród głównych trendów wymagających monitorowania:

  • Ochrona granicy sieci korporacyjnej już nie wystarczy – konieczna będzie ocena i certyfikacja biura domowego. Należy stosować narzędzia do skanowania poziomu bezpieczeństwa w miejscu pracy – od wykrywania luk w oprogramowaniu po próby łączenia się z niestabilnym lub niezabezpieczonym hotspotem Wi-Fi. Wymagane będzie również powszechniejsze stosowanie połączeń VPN, zarządzanie uprzywilejowanym dostępem, stosowanie uwierzytelniania wieloskładnikowego, implementacja bardziej rygorystycznego monitoringu oraz aktualizacja dotychczasowych planów awaryjnych.
  • Przejście na model usług zapewni wymagany poziom IT oraz cyberbezpieczeństwa przy niższych kosztach. Z badania przeprowadzonego przez firmę Kaspersky1 wynika, że 65% europejskich firm już teraz planuje skorzystać w ciągu najbliższych 12 miesięcy z usług dostawcy usług zarządzanych (MSP) lub dostawcy zarządzanych usług bezpieczeństwa (MSSP). Wynika to z tego, że model usług pomaga zminimalizować inwestycje kapitałowe.
  • Szkolenie dla wewnętrznych specjalistów ds. bezpieczeństwa IT powinno uwzględniać umiejętności zarządzania. Specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa są podzieleni na bardzo wąskie specjalizacje, co oznacza, że zatrudnienie personelu z obsadzeniem wszystkich poszczególnych funkcji może być zbyt kosztowne. Tutaj sprawdzi się outsourcing. Jednak firmy stosujące delegowanie kluczowych komponentów cyberbezpieczeństwa do innych organizacji będą musiały skoncentrować się na rozwijaniu umiejętności zarządczych swoich wewnętrznych zespołów, aby mogły one administrować takimi zleconymi na zasadzie outsourcingu funkcjami.
  • Zwiększy się wykorzystywanie usług chmurowych, powodując konieczność wyspecjalizowanego zarządzania oraz ochrony. Dane firmy Kaspersky wskazują, że w 2020 r. pracownicy w 88% europejskich korporacji i 92% firm z sektora MŚP korzystało z niezaaprobowanego przez pracodawcę oprogramowania oraz usług chmurowych, takich jak serwisy społecznościowe, komunikatory oraz inne aplikacje. Przyzwyczajenia te prawdopodobnie nie zmienią się po powrocie personelu do pracy stacjonarnej. Dlatego, aby zapewnić kontrolę nad danymi firmowymi, konieczna będzie lepsza widoczność dostępu do chmury. Menedżerowie ds. bezpieczeństwa IT będą musieli dostosować się do paradygmatu chmury i rozwijać umiejętności dotyczące zarządzania i ochrony w tym zakresie.

Poza wprowadzeniem nowych praktyk w zakresie cyberbezpieczeństwa równie istotna będzie jakość narzędzi umożliwiających te zmiany. Jakość ochrony oraz płynne zarządzanie są kluczowe podczas wyboru rozwiązań cyberbezpieczeństwa. Jeśli chodzi o oczekiwania klientów względem oferty cyberbezpieczeństwa korporacyjnego, zauważyliśmy dwie istotne zmiany. Po pierwsze, jakość ochrony nie podlega już dyskusji – dzisiaj jest to konieczność. Po drugie, większego znaczenia nabiera głęboka integracja pomiędzy różnymi komponentami ochrony korporacyjnej, najlepiej od jednego dostawcy. Co ciekawe, w branży długo dominowało przeświadczenie, że najlepszą ochronę zapewni połączenie wyspecjalizowanych rozwiązań od różnych producentów, jednak obecnie organizacje poszukują bardziej jednolitego podejścia z maksymalną integracją między różnymi technologiami bezpieczeństwa – powiedział Aleksander Mojsjejew, dyrektor biznesowy w firmie Kaspersky.

źródło: Kaspersky

Kliknij aby powiększyć



26.01.2021 | Telstra, Ericsson i Qualcomm osiągneły nowy światowy rekord szybkości w pobieraniu danych przez 5G z wykorzystaniem komercyjnie działającej sieci

Telstra, Ericsson i Qualcomm Technologies, Inc. osiągneły nowy rekord prędkości pobierania danych 5G w komercyjnej sieci - 5Gbps dla pojedynczego użytkownika.

Transmisja danych 5G NR została przeprowadzona w Centrum Innowacji 5G na Gold Coast z wykorzystaniem komercyjnej sieci produkcyjnej.

Nowość na skalę światową wykorzystuje komercyjną sieć produkcyjną i mobilne urządzenie testujące i jest wynikiem intesywnych badań, aby nie tylko zwiększyć prędkość sieci dla wszystkich klientów firmy Telstra, ale także wdrożyć kluczowe innowacje, które firma Telstra może wdrożyć w najbliższym czasie.

Osiągnięcie to opiera się na wcześniejszej maksymalnej prędkości pobierania 4,2 Gb / s, osiągniętej we wrześniu 2020 r.

+ więcej...
26.01.2021 | Poczta Polska: dzięki eSkrzynce listy polecone znów bez wychodzenia z domu

W niespełna 3 tygodnie od ponownego uruchomienia przez Pocztę Polską usługi eSkrzynka skorzystało z niej już niemal 4,5 tysiąca osób.

To wygodna forma odbioru korespondencji zapewniająca bezpieczne korzystanie z usług Poczty Polskiej bez bezpośredniego kontaktu z listonoszem czy obsługą w placówce pocztowej.

Usługa eSkrzynki jest realizowana już po raz drugi.

Po raz pierwszy Poczta Polska udostępniła możliwość założenia eSkrzynki i odbioru listów poleconych przez internet pod koniec kwietnia ubiegłego roku w związku z zagrożeniem związanym z pandemią koronawirusa oraz środkami zaradczymi wprowadzanymi przez instytucje, organizacje i firmy zmierzającymi do ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii.

+ więcej...
25.01.2021 | USŁUGI CHMUROWE NETII ZASILANE ZIELONĄ ENERGIĄ

Od 1 lutego br. kluczowe obiekty data center Netii i usługi chmurowe z linii NetiaNext, będą zasilane zieloną energią.

W budowanym pod Warszawą nowoczesnym Data Center ekologiczne będzie również zasilanie awaryjne.

Netia zawarła z Innogy Polska umowę, która gwarantuje dostawę zielonej energii poprzez wybrane trakty zasilające obiekty Data Center w Warszawie i Krakowie.

Generowana przez lądowe farmy wiatrowe zielona energia od Innogy będzie zasilać wybrane usługi Netia data center oraz najbardziej popularne, zaawansowane usługi chmurowe z linii NetiaNext, tj. Serwery Dedykowane, Netia Compute (infrastruktura IT w chmurze oraz DRaaS) oraz Netia Data Protection (backup).

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 150 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 150 Mb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 200 kb/s:
GSM - łącze 15  Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij