Podział operatorów
na województwa
Wiadomości
Firma Zyxel podjęła wyzwanie zbudowania sieci bezprzewodowej, która obejmowałaby zasięgiem cały budynek magazynu łódzkiej firmy Diesel Części. Za pomocą strategicznie rozplanowanych 20 punktów dostępowych NWA1123-ACV2 oraz przełącznika GS1920 24HPV2 zbudowano łatwo zarządzalną sieć, która dociera z sygnałem do każdego miejsca w magazynie o powierzchni 1 000 m2.
Łódzka firma Diesel Części, oferująca części do silników maszyn budowlanych i rolniczych, poszukiwała optymalnego rozwiązania sieci Wi-Fi do wdrożenia w nowym obiekcie. Sygnałem radiowym miał być pokryty cały obszar magazynu wysokiego składowania. Przestrzeń magazynowa jest dość specyficzna, gdyż na całej jej powierzchni znajduje się wiele metalowych części, regały, jak i składowane na nich części do silników.
Określenie potrzeb i przygotowania
Na łącznej powierzchni 1 000 m2, używane przez pracowników mobilne kolektory pozostają ze sobą w łączności poprzez sieć WLAN. Wyraźnie zaznaczono konieczność przyłączenia do niej komputerów z których korzystają pracownicy na stanowiskach pakowania. Istotna okazała się także, potrzeba wdrożenia systemu klasy ERP wraz z dedykowaną aplikacją.
Po dokładnym przeanalizowaniu planów przestrzeni magazynowej, zespół Zyxel przeprowadził symulację, która pozwoliła oszacować zarówno optymalną liczbę punktów dostępowych, jak też ich dokładne rozmieszczenie.
- Dla wydajności budowanej sieci bezprzewodowej kluczowe znaczenie ma zaplanowanie odpowiedniego rozmieszczenia punktów dostępowych oraz ich wygodna i elastyczna konfiguracja. W Zyxel dysponujemy rozwiązaniami, dzięki którym możemy wspomóc naszych Partnerów w obu tych aspektach – wyjaśnił Aleksander Styś, VAR Account Manager w Zyxel Networks.
Wdrożenie rozwiązania
Na podstawie symulacji, powstał główny projekt instalacji. Firma Diesel Części we własnym zakresie wykonała okablowanie do urządzeń Wi-Fi, a firma T2S zajęła się instalacją, wdrożeniem oprogramowania i konfiguracją urządzeń. W całym magazynie, zarówno na ścianach jak i suficie, zostało umieszczonych 20 dwuradiowych punktów dostępowych Zyxel NWA1123-ACV2. Sygnał i zasilanie PoE, dostarcza do nich przełącznik Zyxel GS1920 24HPV2, natomiast cała infrastruktura sieciowa zarządzana jest poprzez platformę Zyxel Nebula.
- Wdrożone rozwiązanie świetnie zdaje egzamin. Dużą zaletą jest to, że zarówno punkty dostępowe, jak i przełącznik zarządzane są w wygodny sposób za pomocą jednego systemu. Dodatkowo umożliwia on nadzór nad siecią Wi-Fi z dowolnej lokalizacji - przyznał Robert Wołodko z firmy Diesel Części.
Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, sygnał radiowy dociera do każdego miejsca w magazynie. Udało się również uzyskać pożądaną siłę sygnału określoną na -65dBm (lub więcej), a niezawodne połączenie z internetem umożliwia wszystkim pracownikom magazynu pracę bez zakłóceń.
źródło: Zyxel
71% Polaków uważa, że produkcja komponentów do budowy sieci 5G powinna być w rękach firm z Polski lub Europy – wynika z badania SW Research na zlecenie firmy Ericsson.
Respondenci wysoko ocenili wkład lokalnie działających firm w rozwój technologii teleinformatycznych na świecie, co znajduje potwierdzenie w rzeczywistości.
W Łodzi i Krakowie działają centra badawczo-rozwojowe, a w Tczewie produkuje się sprzęt 5G dla Polski i innych krajów Europy.
31% badanych dodatkowo uważa, że sieć 5G powinna być traktowana jako infrastruktura krytyczna, czyli kluczowa dla bezpieczeństwa narodowego i stabilnego rozwoju gospodarki.
+ więcej...Orange Polska buduje nowoczesne data center – Warsaw Data Hub. Obiekt ma być gotowy do użytku już jesienią 2021 roku.
To efekt podpisanej w sierpniu tego roku umowy z generalnym wykonawcą – firmą Warbud SA.
Prognozy w wydanej w maju 2020 r. dziewiątej edycji raportu PMR „Rynek centrów danych w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” mówią o podwojeniu zasobów polskiego rynku data center do roku 2025.
Nowe centrum przetwarzania danych powstaje w granicach aglomeracji warszawskiej – blisko najważniejszego węzła biznesowego i logistycznego w Polsce.
+ więcej...T-Mobile rozpoczyna kampanię pokazującą transformację, jaką przeszła firma: od tradycyjnej korporacji telekomunikacyjnej do czołowej firmy technologicznej.
Prezentuje także możliwości, jakie dzięki tej zmianie zyskują pracownicy, szczególnie ci specjalizujący się w obszarze IT.
Hasłem przewodnim kampanii jest #IWILLNOTSTOP, podkreślające zaangażowanie pracowników T‑Mobile, którzy dzięki współtworzeniu najnowszych technologii mają realny wpływ na poprawę jakości życia milionów Polaków.
W ramach kampanii employer branding zbudowana została całkiem nowa strona internetowa, która uzupełni dotychczasowe zasoby dotyczące kariery na stronach T‑Mobile.
+ więcej...