Wiadomości

Loading


19.10.2020 | Kompetencje cyfrowe mogą zmienić szkoły w… szkoły marzeń

Okres nauki zdalnej otworzył wielu nauczycieli na zdobywanie cyfrowych kompetencji, ale pokazał, że nadal potrzebują szkoleń w tym zakresie. Po raz pierwszy nauczyciele musieli tak mocno wejść w cyfrowy świat swoich uczniów. Najnowszy raport „Edukacja zdalna – co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?” pokazuje, jak czerpać z tych doświadczeń, żeby tworzyć nowoczesną szkołę , gotową na wyzwania powodowane pandemią i szybkim rozwojem technologii. Pomóc w tym mogą bezpłatne szkolenia dla nauczycieli w projekcie „Lekcja:Enter”, któremu przewodzi Fundacja Orange.

– Pandemia COVID-19 pokazała, że w edukacji nie możemy obejść się bez technologii. Ważne są kompetencje, zaprzyjaźnianie dzieci z cyfrowym światem, wspieranie nauczycieli w poznawaniu go i nabieraniu w nim większej swobody. A w czasach kryzysowych – również powszechny dostęp do internetu i przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu – mówi Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

Pandemia wywróciła edukację do góry nogami. Część uczniów nie miała możliwości udziału w lekcjach online z powodu braków sprzętowych. Na popularności zyskał smartfon z dostępem do internetu – połowa młodych używała go, aby uczestniczyć w zajęciach. Kłopoty z opanowaniem technologii mieli i ci doświadczeni, i młodzi stażem pedagodzy. Krótko po przejściu na zdalne nauczanie 45 % z nich oceniło swoje przygotowanie do tego jako małe lub umiarkowane. Pod koniec tego okresu 45% określiło swoje umiejętności już jako dobre, 39 % jako bardzo dobre. Co drugi nauczyciel przyznał, że bardziej kreatywnie niż wcześniej korzystał z narzędzi cyfrowych (nagrywał filmiki, robił cyfrowe notatki, prezentacje multimedialne). Stwierdzili, że znają dzięki temu więcej nowych i ciekawych zasobów do pracy z uczniami. Z 7% do 29% wzrosła liczba tych, którzy „co najmniej często” publikują materiały do lekcji na stronie internetowej lub blogu.

Mimo tego 52% z nich uważała, że potrzebuje dodatkowych szkoleń z prowadzenia zajęć przy użyciu narzędzi cyfrowych. Zdaje się, że potwierdzają to uczniowie, bo dla połowy z nich lekcje online były mniej atrakcyjne niż prowadzone stacjonarnie.

Edukacja zdalna – co dalej?

Wnioski te pochodzą z raportu „Edukacja zdalna – co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?”, który został premierowo zaprezentowany 15 października na konferencji online Fundacji Orange pod hasłem ”Jutro w szkole. Szkoła jutra”. Badanie przeprowadzili wspólnie Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej, Fundacja Dbam o Mój Z@sięg, we współpracy z Fundacją Orange. Autorzy dają swoje rekomendacje co do przyszłości nauczania. Polecają m.in., żeby w przygotowaniu zajęć uwzględniać indywidualne potrzeby i sposoby, w jakie dany uczeń przyswaja wiedzę. Proponują odejście od „zlecania” zadań uczniom na rzecz inspiracji, przedstawiania ciekawych materiałów, a także pracę opartą na projektach grupowych czy wspólnym rozwiązywaniu problemów. Zwracają też uwagę na konieczność wsparcia nauczycieli w rozwijaniu cyfrowych kompetencji.

Jutro w szkole – szkoła jutra

Podczas konferencji online eksperci edukacyjni komentowali wyniki badania pod kątem tego, jak wykorzystać doświadczenie zdalnej nauki i przekuć je w sukces szkoły w przyszłości. Potrzeba jest metodyki nauczania zdalnego, włączenia nowych technologii w edukację tak, aby zajęcia były ciekawe. Dlatego też już teraz Oktawia Gorzeńska, ekspertka ds. cyfryzacji w edukacji, doceniła tych nauczycieli, którzy szukali innowacji i sposobów na ciekawe lekcje. Zwróciła uwagę na to, że w szkole potrzeba elastyczności a nie nastawienia na wyniki. Ważne jest przede wszystkim to jakiego młodego człowieka chcemy „spotkać w przyszłości” jako osobę dorosłą. Jowita Michalska, Founder & CEO of Digital University, zaapelowała do rodziców, by byli świadomi i odpowiedzialni w uzupełnianiu kompetencji dzieci m.in. z edukacji języka przyszłości czyli programowania. Dla Ewy Radanowicz, prezes Stowarzyszenia Kierunek Nowa Edukacja, szkoła marzeń to miejsce, w której nauczyciele i uczniowie mają dla siebie czas, zauważają się – to po prostu miejsce spotkań i dobrych relacji.

Podczas wydarzenia Fundacja Orange i Głos Nauczycielski zapowiedzieli, że w ramach kolejnej edycji prestiżowej nagrody Nauczyciel Roku przyznawanej przez Głos Nauczycielski wręczą wyróżnienie dla nauczyciela lub nauczycielki umiejętnie wykorzystującej nowe technologie w nauczaniu.

– Chcemy docenić tych, którzy – otwierając się na nowe technologie- zmieniają swój sposób pracy, aby wyrównywać szanse edukacyjne i w ten sposób jeszcze lepiej wspierać rozwój uczniów – mówi Konrad Ciesiołkiewicz z Fundacji Orange.

Zapis konferencji można będzie obejrzeć na stronie jutrowszkole pl

Nauczycielu, weź udział w lekcji – Lekcji:Enter

Nauczyciele z różnych regionów kraju mogą już teraz zgłaszać się do udziału w szkoleniach realizowanych w ramach projektu Lekcja:Enter. Cykl ten ma przygotować ich do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi i e-zasobów po to, aby dostosować lekcje do potrzeb młodych ludzi i tego, jak uczą się w czasach, kiedy dostęp do informacji i wiedzy jest tak szybki i powszechny. Wykaz szkoleń i dane kontaktowe placówek realizujących je w poszczególnych regionach znajdują się na stronie.

Projekt realizowany jest przez Fundację Orange, wraz z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych, a finansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Fundacja Orange już od 15 lat działa na rzecz edukacji. Prowadzi projekty, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli. W ciągu 15 lat aż 3 mln dzieci i młodzieży skorzystało z jej działań na rzecz bezpieczeństwa w sieci, twórczego wykorzystania technologii, a w ostatnich latach także z nauki programowania i robotyki.

Nota metodologiczna badania

Badania zostały przeprowadzone wśród uczniów, nauczycieli i rodziców między 12 maja a 12 czerwca 2020 roku. Autorami badania oraz publikacji są: dr hab. Grzegorz Ptaszek, prof. AGH (AGH w Krakowie/PTEM), dr Grzegorz D. Stunża (Uniwersytet Gdański/PTEM), dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM (UAM w Poznaniu/PTEM), dr Maciej Dębski (Uniwersytet Gdański/Fundacja Dbam o Mój Z@sięg) oraz Magdalena Bigaj (Fundacja Dbam o Mój Z@sięg). Publikacja powstała jako wynik współpracy Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, Fundacji Orange i Fundacji Dbam o Mój Z@sięg. Badanie było realizowane w 34 szkołach podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski. Przebadano trzy grupy z tych samych środowisk szkolnych – uczniów od klasy 6 do końca szkoły ponadpodstawowej (z wyłączeniem maturzystów), ich rodziców i opiekunów oraz nauczycieli.

Sprawdź Orange - Wypróbuj światłowód. To Ty decydujesz, jak długo będzie trwać umowa

źródło: Orange

Kliknij aby powiększyć



16.10.2020 | Wybierz swój prezent i spraw, by piątek był jeszcze bardziej happy

Choć najnowsza odsłona Happy Fridays z Empik Foto dopiero co wystartowała, to już teraz chcemy zadbać, aby kolejne prezenty dostarczały naszym klientom solidną porcję radości.

Dlatego startujemy z ankietą, w której nasi użytkownicy mogą sami wskazać preferowany bonus.

Prezent, który w facebookowej ankiecie otrzyma najwięcej głosów, będzie czekał na naszych klientów indywidualnych w przyszłotygodniowej edycji akcji – 23-25 października.

Wokół coraz bardziej jesiennie, a nam zależy, by klienci mieli choć parę dodatkowych promyków słońca.

+ więcej...
16.10.2020 | T-Mobile rozdaje zniżkę 26% do Empik Foto

Razem raźniej! Do grona partnerów, z którymi współpracujemy w ramach cotygodniowej akcji „Happy Fridays”, dołącza Empik Foto.

Skoro jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, to warto, te obrazy oglądać w jak najlepszej jakości.

A ze zniżką w wysokości 26% na produkty ze sklepu empikfoto pl będzie to na wyciągnięcie ręki. Nasi klienci mogą odebrać nowy rabat w aplikacji „Mój T‑Mobile” w najbliższy weekend, od 16 do 18 października do końca dnia.

Okazji, które można uwiecznić na fotografiach jest mnóstwo – czasem są to zwykłe spotkania z przyjaciółmi, innym razem ważne uroczystości rodzinne, które chcemy zapamiętać na dłużej.

+ więcej...
16.10.2020 | Nowy format sportów walki - Gala GENESIS w PPV w Cyfrowym Polsacie i IPLI

W Cyfrowym Polsacie i IPLI ruszyła sprzedaż nowego formatu – GENESIS, w którym zawodnicy będą ze sobą walczyć na gołe pięści.

Gala odbędzie się w piątek, 23 października br., a w walce wieczoru wystąpi były mistrz KSW i jedna z największych gwiazd sportów walki w Polsce – Marcin „Różal” Różalski. Jego przeciwnikiem będzie były mistrz UFC – Josh Barnett.

Cena realizowanego wyłącznie w systemie „pay-per-view” (PPV) wydarzenia to 40 zł.

Będzie je można obejrzeć na dekoderach satelitarnych, do odbioru telewizji kablowej IPTV i telewizji internetowej OTT oraz na urządzeniach mobilnych.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 10 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 56 kb/s
xDSL - łącze 3 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 4 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 4,5 Mb/s:
GSM - łącze 15  Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij