Wiadomości

Loading


16.07.2020 | Zwinny jak T-Mobile – magentowy operator wdraża Agile

Błyskawiczny rozwój technologii i nowe wyzwania, jakie przed przedsiębiorcami stawia cyfrowa transformacja społeczeństwa, wymagają odpowiedniego podejścia, innego niż stosowane dotychczas przez korporacje. Dlatego T-Mobile, jako pierwszy operator telekomunikacyjny działający na polskim rynku, postanowił wdrożyć w całej organizacji jeden z najgorętszych trendów zarządzania - Agile. Nowy model pracy sprawił, że firma zautomatyzowała wiele procesów wewnętrznych, w tym testy produktów, które wkrótce pojawią się na rynku i będą z powodzeniem służyć klientom. T-Mobile już w pierwszych miesiącach po wdrożeniu Agile może pochwalić się też zauważalnym skróceniem prac nad ofertami – tworzenie zespołów o uzupełniających się kompetencjach to jedna z największych zalet „zwinnego” podejścia.

Agile to nowoczesna metodyka w zarządzaniu zadaniami, projektami czy nawet całą firmą, która całkowicie zmienia sposób pracy i pomaga zwiększyć wydajność. Według firmy konsultingowej McKinsey & Company organizacje, które przechodzą na Agile, mają nawet o 50 proc. większe szanse prześcignąć tradycyjną konkurencję, a ich klienci są bardziej zadowoleni z poziomu dostarczanych usług. Struktury Agile lepiej odpowiadają na zapotrzebowanie klientów i pozwalają szybciej rozwijać produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb. Dodatkowo, na niemal każdym etapie przygotowania produktu, np. oferty, możliwe jest błyskawiczne dopasowanie go do zmieniającej się sytuacji. Transformacja to efekt i kontynuacja zmian, zachodzących w T-Mobile od kilku lat – firma nie jest już tylko operatorem telefonii komórkowej, oferuje klientom usługi konwergentne, a teraz zmienia się z klasycznego telekomu w nowoczesną firmę technologiczną.

Zmiana sposobu zarządzania projektami na wielu płaszczyznach jednocześnie, w tak dużej firmie jak T-Mobile, wymagała przemodelowania wielu kluczowych obszarów jej działalności. Na szczęście nasz zespół nie zawiódł i wdrożenie metodologii Agile przebiegło pomyślnie
– podkreśla Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

Musimy pamiętać, że firmy takie jak nasza, szczególnie w tak trudnych okresach dla gospodarki mają kluczowe znaczenie i nie możemy pozwolić sobie na to, by działać w klasycznych dla ubiegłego wieku modelach zarzadzania.

W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu ideą Agile jest założenie, że w trakcie budowy projektu czy usługi nie wiemy dokładnie, jak będzie wyglądał cały przebieg pracy. Dlatego dzielony jest on na krótkie (zazwyczaj trwające od 1 do 4 tygodni) etapy, nazywane sprintami. W ich trakcie zespół projektowy samodzielnie zajmuje się danym rozwiązaniem, testuje je, zbiera informacje od klientów i zmienia produkt zgodnie z ich preferencjami. Finalne rozwiązanie czy usługa testowana jest więc w mniejszych, regularnie tworzonych częściach, co pozwala na błyskawiczne reagowanie na wszelkie niezbędne zmiany i gwarantuje najszybsze wprowadzenie nowych usług.

Pierwsze produkty wypracowane w nowym modelu już na rynku

Od czasu wprowadzenia nowej metodologii w T-Mobile wypracowano już wiele nowych produktów w znacznie krótszym czasie niż dotychczas. Jednak nie tylko czas gra tutaj tak ważną rolę. Istotne jest jednocześnie jeszcze większe zadowolenie pracowników z projektów, w których biorą udział i poczucie odpowiedzialność za nie na każdym etapie. Pierwszym „nowym” produktem było Happy Fridays, czyli usprawnienie aplikacji „Mój T-Mobile”. Zysk dla klientów? W każdy piątek mogą aktywować specjalny, bezpłatny prezent.

Według Piotra Fedora, Pre-paid Tribe Lead w T-Mobile, dzięki komplementarnym kompetencjom wszystkich zaangażowanych zespołów udało się w trakcie prac nad aplikacją kilkukrotnie skrócić czas wejścia produktu na rynek. W tradycyjnym modelu zarządzania projektami trwałoby to zdecydowanie dłużej. Nowe podejście umożliwiło też znaczne przyspieszenie wdrożenie cyfrowego systemu do komunikacji z siecią jednego z partnerów telekomunikacyjnych, w niecałe trzy miesiące od rozpoczęcia prac został on oddany do użytku.

Filozofia Agile przekłada się też na inne dziedziny pracy magentowego operatora. W ciągu ostatnich miesięcy udało się zoptymalizować wiele procesów wewnętrznych, np. wprowadzić automatyczne testy, które w znacznym stopniu skróciły czas przygotowywania nowych ofert i taryf dla klientów. W jednym zespole (tzw. tribe) pracowali wspólnie specjaliści od IT, programowania, marketingu czy sprzedaży, a rozwiązanie na bieżąco dostosowywane było do potrzeb wszystkich zainteresowanych.

Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazały, że telekomunikacja jest krwioobiegiem gospodarki. Przypomniały nam jednocześnie, że nic nie jest nam dane na zawsze. W każdej chwili może się wydarzyć coś, co przemodeluje cały styl życia Polaków. Musimy błyskawicznie reagować potrzeby rynku i konsumentów, a dzięki przestawieniu całej struktury zarządzania w model Agile jesteśmy w stanie to robić skutecznie niż kiedykolwiek
– podsumował Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

Sprawdź T-Mobile - Internet mobilny dla nowych klientów

źródło: T-Mobile

Kliknij aby powiększyć



16.07.2020 | Statystyczny Polak nie potrafi żyć bez telefonu komórkowego. Korzysta z niego przez kilka godzin dziennie, co utrudnia wypoczynek

Więcej niż 9 na 10 Polaków korzysta z telefonu komórkowego, a wśród dzieci ten odsetek jest niewiele niższy – wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Ze smartfona korzystamy codziennie po kilka godzin i nie rozstajemy się z nim nawet w sypialni czy podczas spotkań towarzyskich.

Pandemia SARS-CoV-2 sprawiła, że od marca codzienność – wliczając w to edukację, pracę zdalną i kontakty z rodziną i przyjaciółmi – niemal w całości przeniosła się do sieci, a Polacy zaczęli spędzać przed ekranami telefonów jeszcze więcej czasu.

Dla wielu osób, zwłaszcza wychowanych online dzieci i nastolatków, ta sytuacja mogła dodatkowo przyczynić się do uzależnienia od internetu – ostrzegają eksperci z okazji przypadającego 15 lipca Dnia bez Telefonu Komórkowego.

+ więcej...
16.07.2020 | UPC Polska najszybszym operatorem ogólnopolskim w rankingu UKE

Według pomiarów przeprowadzonych za pomocą certyfikowanego narzędzia Pro Speed Test w badaniu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, UPC Polska oferuje swoim klientom najwyższą średnią prędkość internetu ze wszystkich operatorów ogólnopolskich, przekraczającą 444 Mb/s.

Pro Speed Test to certyfikowane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej narzędzie, pozwalające klientom na przeprowadzenie testu prędkości łącza internetowego dostarczanego przez operatora.

Wyniki analiz udostępnione przez UKE, obejmują ponad 240 tys. pomiarów prędkości wykonanych przez użytkowników od grudnia 2019 do końca maja 2020.

+ więcej...
16.07.2020 | Polscy inżynierowie napędzają światową komunikację mobilną

Temat 5G poruszany jest często w kontekście częstotliwości, szybkości sieci czy anten i sprzętu.

Z kolei sercem 5G jest jego oprogramowanie, dzięki któremu możliwe jest przekształcenie sprzętu obsługującego starsze G, na sieć najnowszej generacji.

Nad oprogramowaniem, które pozwala światu na mobilną komunikację, pracują inżynierowe w Polsce.

W centrum R&D w Krakowie i Łodzi przygotowują między innymi różne funkcjonalności sieci 5G, zapewniają odpowiednią stabilność i przepustowość łączy dla największych operatorów na świecie.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 45 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 2 Mb/s
xDSL - łącze 20 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 700 Mb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij