Wiadomości

Loading


07.07.2020 | Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

– Z powodu pandemii i bieżącej sytuacji internetowy handel dynamicznie się rozwija. Według naszego najnowszego raportu już 72 proc. internautów kupuje przez internet i w stosunku do poprzedniego roku jest to skok o ok. 15 pkt. proc. Bardzo chętnie kupujemy w sieci nie tylko dlatego, że jest to bezpieczna i bezkontaktowa forma zakupów, ale i ze względu na fakt, że jest to łatwe, szybkie i wygodne – wskazuje w rozmowie z agencją Newseria biznes Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jak pokazuje czerwcowy raport Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, zakupów w sieci dokonuje już blisko 3/4 polskich internautów, przy czym 27 proc. z powodu pandemii SARS-CoV-2 częściej wybiera ten kanał zakupowy. E-zakupy są najczęściej realizowane w sklepach internetowych (52 proc.) oraz na platformach zakupowych (38 proc.). Co istotne, 70 proc. internautów deklaruje, że wartość ich e-koszyka zakupowego jest taka sama lub większa w porównaniu do stacjonarnego, a prawie 1/3 decyzji zakupowych zapada, gdy konsument otrzyma informację o promocji.

– Konsumenci polubili zakupy przez internet nie tylko ze względu na bezpieczeństwo. E-commerce zapewnia im maksymalne ograniczenie kontaktów bezpośrednich. Polubili go również za to, że jest to bardzo fajna, łatwa forma zakupów i przede wszystkim zaoszczędzają czas, który teraz mogą spędzać z rodziną lub na swoim ulubionym hobby mówi Patrycja Sass-Staniszewska.

Proces migracji konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który go dodatkowo przyspieszył (tylko 17 proc. Polaków wskazało w tym roku sklepy stacjonarne jako swoje ulubione miejsce zakupów – to o 5 pkt proc. mniej niż w ubiegłym roku). Do e-commerce przekonały się osoby, które dotychczas były w sieci bierne i korzystały wyłącznie z tradycyjnych kanałów zakupowych.

– W czasie, kiedy tradycyjny handel przeżywa ogólnoświatowy kryzys, sprzedaż internetowa jeszcze bardziej rośnie w siłę. Do tej pory rynek e-commerce rozwijał się w tempie ponad 18 proc. rocznie. Teraz możemy być prawie pewni co najmniej dwukrotnie wyższego wyniku za ten rok – mówi Beata Badzyńska, dyrektor ds. operacyjnych Sensi Labs.

Jak podkreśla, obostrzenia i strach przed koronawirusem przełożyły się też na zmianę nawyków zakupowych konsumentów, którzy docenili bezpieczeństwo zakupów przez internet. Z kolei zamrożenie gospodarki i zamknięcie stacjonarnych sklepów spowodowało, że retailerzy i inne biznesy musiały przejść przyspieszoną cyfrową transformację, przenieść się do online’u i dostosować do zmian nawyków zakupowych klientów, w czym pomagają nowe technologie. Ponad połowa (55 proc.) internautów w trakcie zakupów korzysta też z nowoczesnych rozwiązań zakupowych, takich jak BLIK, wideo produktowe czy wirtualne przymierzalnie.

– Po rewolucji wywołanej przez e-commerce przyszła kolej na rozszerzoną rzeczywistość, która rozwiązuje problemy takie jak np. brak możliwości przymierzenia produktu. W trakcie zakupów online klient nie może zobaczyć, czy produkt do niego pasuje, i nie może być pewien, czy spełni jego oczekiwania. Ta niepewność często przekłada się na brak finalizacji zakupu albo zwrot zakupionego produktu – mówi Beata Badzyńska. – Wdrożenie rozszerzonej rzeczywistości do e-commerce pozwala zminimalizować liczbę zwrotów, bo przed zakupem klient ma możliwość wirtualnego przymierzania produktu.

Przykładem może być stworzona przez Sensi Labs aplikacja do wirtualnego mierzenia oprawek okularów. To kategoria produktów, której klienci raczej nie kupią bez przymierzenia.

– Aplikacja Sensi Labs Glasses Click & Fit pozwala klientowi sprawdzić, jak będzie wyglądać w różnych modelach okularów. Jest bezpłatna, więc wystarczy ją ściągnąć i zainstalować, żeby aktywować przymierzanie. Nie jest to kolejna aplikacja, która nakłada okulary na zdjęcie – tu użytkownik widzi, jak ich kształt jest dopasowany do twarzy, może przejrzeć się w aplikacji jak w lustrze i wybrać takie oprawki, które najbardziej do niego pasują. Co ważne, okulary pozostają osadzone na nosie podczas poruszania głową czy oglądania się pod różnymi kątami, co odwzorowuje warunki zbliżone do realnej wizyty w sklepie – wyjaśnia dyrektor ds. operacyjnych Sensi Labs.

Aplikacja jest rozwiązaniem abonamentowym dla wszystkich firm, które sprzedają okulary. Można ją zintegrować z istniejącymi systemami sprzedaży oraz dostosowywać do indywidualnych potrzeb każdej marki.

– Będziemy tworzyć dedykowane aplikacje dla każdego sprzedającego lub implementować moduł przymierzania w rozszerzonej rzeczywistości w istniejących już aplikacjach. To usługa komplementarna, zawiera także wykonanie modeli 3D produktów oraz wstawienie do aplikacji. Mamy nadzieję, że klienci biznesowi docenią nasze rozwiązanie i zdecydują się na jego wykorzystanie – mówi Beata Badzyńska. – Wirtualne przymierzanie okularów gwarantuje realną oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów traconych podczas zwrotów nietrafionych okularów.

Jak pokazuje czerwcowy raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, z wirtualnych przymierzalni korzysta 6 proc. internautów. Badanie wskazuje, że moda i uroda, a także elektronika są kategoriami, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, a w czasie pandemii dodatkowo zyskały.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyć



07.07.2020 | Nie kupuj kota w worku: problemy związane z aplikacjami adware preinstalowanymi na smartfonach

W toku analizy ataków na urządzenia mobilne firma Kaspersky odkryła, że 14,8% użytkowników, którzy w 2019 r. stanowili cel szkodliwego oprogramowania lub oprogramowania adware, padło ofiarą infekcji pamięci systemowej, w wyniku czego zainstalowane szkodliwe pliki stały się nieusuwalne.

Pewną rolę odgrywały również preinstalowane aplikacje domyślne: w zależności od marki ryzyko związane z nieusuwalnymi aplikacjami waha się od jednego do pięciu procent w przypadku tańszych urządzeń, a w ekstremalnych przypadkach dochodzi do 27%.

Infekcja pamięci systemowej wiąże się z wysokim ryzykiem dla użytkowników smartfonów, ponieważ rozwiązanie bezpieczeństwa nie może uzyskać dostępu do tego obszaru, co oznacza, że nie jest w stanie usunąć szkodliwych plików.

+ więcej...
07.07.2020 | Rada Nadzorcza Orange Polska poparła kandydaturę Juliena Ducarroz na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki

Julien Ducarroz został pozytywnie zaopiniowany przez Komitet ds. Wynagrodzeń i uzyskał podczas specjalnie zwołanego spotkania poparcie Rady Nadzorczej jako kandydat na stanowisko Prezesa Zarządu Orange Polska.

Spotkanie Rady Nadzorczej Orange Polska zakończone wydaniem pozytywnej rekomendacji odbyło się 6 lipca.

Przed specjalnym spotkaniem Rady, Julien Ducarroz otrzymał również pozytywną opinię Komitetu Rady Nadzorczej ds. Wynagrodzeń, który udziela rekomendacji Radzie m.in. w sprawie wyboru i wynagrodzenia członków zarządu.

Powołanie Juliena Ducarroz ma nastąpić podczas posiedzenia Rady Nadzorczej zaplanowanego na 21 lipca 2020 r.

+ więcej...
07.07.2020 | Samsung Galaxy A51 5G – dostęp do 5G w Plusie i mocniejsza specyfikacja

Nowoczesny smartfon z dostępem do 5G wcale nie musi kosztować majątku, co potwierdza nowa wersja Samsunga Galaxy A51 ze średniej półki cenowej obsługującego 5G w Plusie.

Odświeżony model A51 poza dostępem do 5G oferuje w bardzo atrakcyjnej także mocniejszą specyfikację sprzętową, której mogą pozazdrościć nawet drożsi konkurenci.

Galaxy A51 5G dostępny wyłącznie w Plusie trafił właśnie do naszej redakcji, dzięki czemu osobiście mogliśmy przekonać się, ile tak naprawdę potrafi.

Czego możemy spodziewać się po nowej propozycji koreańskiego producenta? Przekonajmy się.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 99 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 80 Mb/s 
xDSL - łącze 40 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 4 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 1,5 Mb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij