Wiadomości

Loading


24.01.2020 | Wydajemy coraz więcej, wymieniamy coraz częściej - Polacy i ich smartfony

Firma Digital Care zaprezentowała wyniki badania „Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony” dotyczącego korzystania ze smartfonów w Polsce. Badanie pokazuje, że często posiadamy już więcej niż jednego smartfona, a w naszych szufladach leży nawet kilka urządzeń mobilnych. Wciąż najczęstszym uszkodzeniem telefonu jest rozbity wyświetlacz, a najwięcej wypadków naszym smartfonom zdarza się… w domu.

W celu zbadania aktualnych potrzeb klientów, Digital Care - największy na polskim rynku dostawca usług wspierających użytkowników smartfonów, zlecił przeprowadzenie badania Smart Barometr firmie Kantar. Pozwoliło ono poznać sposoby, w jakie Polacy korzystają ze smartfonów, ich doświadczenia ze sprzętem oraz oczekiwania. Badanie zostało przeprowadzone online na reprezentatywnej grupie 1002 osób w wieku 18-60 lat.[1]

Rynek urządzeń mobilnych jest w naszym kraju bardzo duży – w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku, sprzedano ich ponad 6,75 miliona[2]. Jak korzystają z nich Polacy? Badanie pokazało, że smartfona posiada w Polsce prawie 80% osób, a niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch takich urządzeń. Polacy są też coraz bardziej na czasie - w większości korzystają z telefonów, które są nie starsze niż 2 lata (4/5 respondentów). Co ciekawe, średnio Polak chowa w szufladzie 2 nieużywane smartfony,  głównie  jako sprzęt zapasowy lub bez konkretnego celu. Prawie 2/3 respondentów (62%) ma łącznie (w szufladzie i w użytku) aż 3 smartfony.

„Polacy coraz  częściej wymieniają swoje smartfony i są w stanie wydać na nie wyższe kwoty. Co ciekawe w przypadku kiedy telefon ulegnie uszkodzeniu, bardzo często trafia do szuflady. Wynika to z faktu, że obecnie nawet drobna usterka może wiązać się z koniecznością wymiany kilku elementów, a to, bez wykupionej ochrony, może oznaczać duże koszty, które nieraz przewyższają połowę wartości nowego urządzenia. Przykładowo, najdroższa zrealizowana w 2019 roku przez Digital Care naprawa opiewała na kwotę 3503,42 zł i dotyczyła Samsunga Note 9 Dual SIM” – mówi Andrzej Pasek, Członek Zarządu Digital Care.

Badanie ilustruje także jak Polacy chronią swoje smartfony na wypadek uszkodzeń. Okazuje się, że dziś mało kto nie zabezpiecza już sprzętu w żaden sposób przed uszkodzeniem (4% nie robi nic). Mimo to prawie połowa użytkowników doświadczyła wypadku i uszkodzenia smartfona. Uśmiech na ustach wywołuje fakt, że podobnie jak nam, tak i smartfonom większość wypadków zdarza się w domu – 45%. Najczęściej jest to wyślizgnięcie się urządzenia z ręki, zalanie lub wpadnięcie do wody. Z powodu wysokich kosztów uszkodzone telefony naprawić zdecydowała się mniej niż połowa respondentów.

Coraz wyższe ceny nowych modeli, wysokie koszty napraw i częste uszkodzenia związane ze sposobem korzystania ze smartfonów decydują o rosnącej popularności programów ochrony. Dostępne m.in. u operatorów telekomunikacyjnych programy ochrony smartfonów, pozwalają zabezpieczyć się na wypadek nieprzewidzianych kosztów naprawy urządzenia, gdy ulegnie uszkodzeniom nieobjętym gwarancją producenta, takim jak pęknięcie wyświetlacza, czy zalanie. O rosnącym zapotrzebowaniu na takie usługi świadczy fakt, że Digital Care w ciągu ostatniego roku zrealizowało w Polsce ponad 306 000 autoryzowanych przez producentów napraw! Firma podzieliła się także innymi danymi z minionego roku. Miesiącami, w których Polacy zgłaszali najwięcej uszkodzeń były lipiec i sierpień. Okazuje się, że to w wakacje nasze smartfony najbardziej narażone są na uszkodzenia. W tym okresie Digital Care rejestrowała nawet 1000 napraw dziennie.  To zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy liczba zgłoszeń nie przekraczała 800 urządzeń na dzień. Niezmiennie natomiast najczęstszą przyczyną zgłoszeń były mechaniczne uszkodzenia wyświetlacza. Bez zmian pozostaje także fakt, że najwięcej uszkodzeń zgłaszanych jest w Warszawie.

[1] Badanie Smart Barometr, przeprowadzone online na grupie 1002 respondentów w wieku 18-60 lat w sierpniu 2019 r.

[2] Dane instytutu badawczego IDC ze sprzedaży smartfonów w Polsce w Q1, Q2, Q3 2019

źródło: Digital Care

Kliknij aby powiększyć



24.01.2020 | Kierunkowy +48, +384 lub +93 – co oznaczają? Jak dzwonić za granicę?

Kierunkowy +48 obowiązuje w Polsce, +64 w Nowej Zelandii, +86 z kolei w Chinach.

Aby wykonać połączenie do państw europejskich, przed kodem kraju i numerem kierunkowym trzeba wpisać dwa zera. Inaczej wygląda sytuacja w USA, gdzie należy wybrać 011.

Jakie są numery kierunkowe do miast w Polsce? Chcąc dodzwonić się do Polski z innego państwa w Europie, przed wybraniem kodu kraju i numeru kierunkowego miasta należy wpisać 00.

Będąc zaś w USA lub Kanadzie, trzeba wcisnąć 011. Jak wyglądają numery popularnych państw na świecie oraz miast w Polsce?

+ więcej...
23.01.2020 | Promocyjna oferta Amazon Prime Video i Play

PLAY, wiodący operator sieci komórkowej w Polsce, rozwija ofertę serwisów wideo, z których wygodnie mogą korzystać jego klienci.

Nowym partnerem sieci jest Amazon Prime Video.

Już od dziś zarówno nowi, jak i obecni abonenci przedłużający umowę, w cenie abonamentu otrzymują 6 miesięczny dostęp do nowej usługi Amazon Prime Video - promocja obejmuje możliwość korzystania z bogatej biblioteki filmów i seriali, w tym wszystkich produkcji własnych Amazon Originals.

Platforma Amazon Prime Video to jeden z najpopularniejszych na świecie serwisów VOD.  

+ więcej...
23.01.2020 | T‑Mobile aktualizuje ofertę urządzeń dla biznesu i wprowadza do niej smartfon Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Oferta urządzeń T‑Mobile dla biznesu została zaktualizowana przez operatora.

Pojawiły się w niej smartfony Xiaomi Redmi Note 8 Pro i Xiaomi Redmi Note 8T, Motorola E6 Plus, Motorola E6 Play, Samsung Galaxy A51, Xiaomi Mi 9 Lite, jak również laptop Acer Nitro 5 w zestawie z różnymi modelami routerów.

Zmianie uległy ponadto ceny telefonów Samsung Galaxy Note 10 i Samsung Galaxy Note 10+. Zmodyfikowana oferta urządzeń dla klientów pakietów MagentaBIZNES obowiązuje od 17 stycznia.

Modele Samsung Galaxy Note 10 oraz Samsung Galaxy Note 10+ są w niej dostępne w nowych, niższych cenach.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 64 kb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 7 Mb/s
xDSL - łącze 12 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 50 Mb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij