Wiadomości

Loading


13.12.2019 | Cyberprzestępcy nie próżnują - różnorodność szkodliwego oprogramowania wzrosła w 2019 r.

W 2019 roku liczba unikatowych szkodliwych obiektów wykrytych przez technologie firmy Kaspersky służące do ochrony ruchu WWW wzrosła ośmiokrotnie w porównaniu z poprzednim rokiem i wyniosła ponad 24,5 miliona. Było to spowodowane w dużej mierze niemal dwustuprocentowym wzrostem liczby narzędzi osadzających skrypty na stronach celem kradzieży danych finansowych. Zwiększyła się również liczba innych zagrożeń, takich jak backdoory oraz trojany bankowe, podczas gdy obecność kryptokoparek spadła o ponad połowę. Tendencje te wskazują, że cyberprzestępcy aktywnie szukają skuteczniejszych sposobów atakowania użytkowników.

W 2018 roku liczba unikatowych szkodliwych obiektów (w tym skryptów, exploitów oraz plików wykonywalnych) wykrytych przez technologie firmy Kaspersky służące do ochrony ruchu WWW wynosiła 21 643 946, a w bieżącym roku liczba ta sięgnęła 24 610 126. Za wzrost ten odpowiada większa liczba oraz różnorodność stron HTML oraz skryptów pozwalających na potajemne ładowanie danych, wykorzystywanych zwykle przez pozbawionych skrupułów reklamodawców. Jednak co istotniejsze, dużą rolę odegrały tu również programy typu skimmer (niekiedy funkcjonujące pod nazwą sniffer) - których działanie polega na osadzeniu skryptów w sklepach internetowych i stosowaniu ich do kradzieży danych dotyczących kart płatniczych użytkowników serwisów online.

Liczba unikatowych skimmerów (skryptów oraz plików HTML) wykrytych przez technologie firmy Kaspersky wzrosła o 187% i wynosiła 510 000. Jednocześnie liczba wykrytych w ten sam sposób zagrożeń wzrosła pięciokrotnie (o 523%) i wynosiła 2 660 000 w 2019 r. Skimmery weszły ponadto do rankingu 20 szkodliwych obiektów najczęściej wykrywanych online, zajmując dziesiąte miejsce. Udział nowych backdoorów oraz trojanów bankowych wśród wszystkich rodzajów zagrożeń wykrytych przez badaczy z firmy Kaspersky wzrósł o 134% i 61% i wynosił odpowiednio 7 644 402 i 739 551.

Liczba unikatowych szkodliwych adresów URL wykrytych przez technologie firmy Kaspersky zmniejszyła się o połowę w porównaniu z 2018 r. (50,5%) - z 554 159 621 do 273 782 113. Zmiana ta była w dużej mierze spowodowana znaczącym spadkiem liczby koparek kryptowaluty ukrywanych na stronach WWW, mimo że kilka związanych z nimi szkodników (w tym Trojan.Script.Miner.gen, Trojan.BAT.Miner.gen, Trojan.JS.Miner.m) nadal utrzymuje się w rankingu 20 najpopularniejszych zagrożeń online.

Na przestrzeni roku zmniejszała się również obecność programów, które potajemnie generują kryptowalutę na komputerach użytkowników (określanych jako kryptokoparki lokalne): liczba komputerów użytkowników, na których próbowano zainstalować kryptokoparki, zmniejszyła się o 59%, z 5 638 828 do 2 259 038.

Liczba ataków online zwiększa się od lat, jednak w 2019 r. nastąpiło wyraźne odejście od pewnych rodzajów działań cyberprzestępczych, które stają się nieskuteczne, na rzecz tych, których głównym celem jest zarobienie na użytkownikach. Wynika to częściowo ze wzrostu świadomości użytkowników odnośnie zagrożeń oraz możliwości ich uniknięcia, jak również z coraz większej odpowiedzialności organizacji. Dobrym przykładem są kryptokoparki, które straciły na popularności, ponieważ stały się mniej dochodowe, a giełdy kryptowalut zaczęły walczyć z potajemnym kopaniem kryptomonet. W tym roku odnotowaliśmy również wzrost liczby exploitów dnia zerowego, co świadczy o tym, że produkty pozostają podatne na szkodliwe działania i są wykorzystywane przez cyberprzestępców do przeprowadzania wyrafinowanych ataków. Trend ten prawdopodobnie utrzyma się w przyszłości - powiedział Wiaczesław Zakorzewski, dyrektor ds. badań nad zwalczaniem szkodliwego oprogramowania z firmy Kaspersky.

źródło: Kaspersky

Kliknij aby powiększyć



13.12.2019 | Współczesny konsument kupuje coś więcej niż sam produkt. Sprzedawcy kreują więc pozytywne emocje z nim związane

Blisko 2/3 klientów przed zakupem czerpie inspirację z mediów społecznościowych – wynika z badań PwC.

Współczesny konsument kupuje już nie tylko sam produkt czy usługę, ale również wrażenia i emocje związane z jego zakupem.

Dlatego kreowanie pozytywnych doświadczeń konsumenckich, niezależnie od kanału sprzedaży, jest obecnie jednym z największych wyzwań dla marketerów i fundamentem trendu experience economy.

Współczesny konsument jest nie tylko wygodny, ale coraz bardziej wymagający i świadomy swoich wyborów. Szuka coraz lepszych doświadczeń zakupowych, poczynając od wyglądu samego sklepu, a kończąc na profesjonalnej obsłudze.

+ więcej...
12.12.2019 | Firma Kaspersky wykrywa w systemie Windows lukę dnia zerowego, która została wykorzystana w atakach ukierunkowanych

Zautomatyzowane technologie wykrywania firmy Kaspersky zidentyfikowały w systemie Windows lukę dnia zerowego.

Oparty na tej luce szkodliwy program (tzw. exploit) umożliwiał zwiększenie uprawnień na atakowanej maszynie oraz obejście mechanizmów bezpieczeństwa w przeglądarce Google Chrome.

Nowo wykryty exploit został wykorzystany w operacji cyberprzestępczej WizardOpium. Luki dnia zerowego to nieznane błędy w oprogramowaniu, które cyberprzestępcy mogą wykorzystać do niezauważalnego działania przez długi czas i wyrządzania poważnych oraz nieoczekiwanych szkód.

Zwykłe rozwiązania bezpieczeństwa nie są w stanie zidentyfikować infekcji systemu ani nie potrafią chronić użytkowników przed zagrożeniem, które nie zostało jeszcze wykryte.

+ więcej...
12.12.2019 | Internet Zmysłów - Ericsson publikuje 10 najważniejszych trendów konsumenkich do roku 2030

Konsumenci oczekują, że nowoczesne technologie sieciowe współpracujące z naszymi zmysłami wzroku, słuchu, smaku, zapachu i dotyku będą w roku 2030 w powszechnym użytku, oraz że zaoferują im one wiele nieznanych dotąd możliwości.

Oczekiwania konsumentów dotyczące Internetu Zmysłów stanowią jeden z elementów dziewiątej edycji badania ConsumerLab Hot Consumer Trends przeprowadzonego przez firmę Ericsson.

Internet Zmysłów stanie się rzeczywistością dzięki takim technologiom jak sztuczna inteligencja (AI), wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR), 5G oraz automatyzacja.

Konsumenci przewidują, że do roku 2030 interakcje oparte na obrazach z ekranów będą w coraz większym stopniu konkurować z doświadczeniami multisensorycznymi, które będą niemal niemożliwe do odróżnienia od rzeczywistości.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 40 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 8 Mb/s
xDSL - łącze 768 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 500 Mb/s:
GSM - łącze 100 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij