Wiadomości

Loading


10.12.2019 | Co trzeci Polak kupi świąteczne prezenty w internecie. Zdecydowana większość wybierze płatność online

Chociaż to w sklepach stacjonarnych wydamy większość świątecznych budżetów, to udział zakupów online rośnie z roku na rok o ok. 5 proc. – wynika z badania Deloitte nt. gwiazdkowych wydatków. Co trzeci badany zamierza kupić prezenty przez internet, płacąc głównie kartą lub cyfrowymi portfelami. W tym roku mogą paść kolejne rekordy transakcyjne, co pokazał już ruch w e-sklepach podczas Black Friday. W systemie Paybynet średnia płatność wynosiła tego dnia 225 zł, czyli o 19 proc. więcej niż w październiku, a łączna wartość transakcji była prawie o połowę większa niż przed rokiem.

–  W 2018 roku w Black Friday wzięło udział 59 proc. Polaków, natomiast w tym roku szacuje, że ta liczba dobiła już do 68 proc. Szacuje się, że wydaliśmy w ciągu tego dnia ponad 2 mld zł. To przekłada się również na dane z naszego systemu płatności internetowych Paybynet, ponieważ średnia wartość koszyka wynosiła ponad 225 zł i była ona wyższa o 19 proc. niż w przypadku innych dni, które poprzedzały okres gorących wyprzedaży [189 zł – red.] – mówi agencji Newseria biznes Przemysław Soboń, dyrektor linii biznesowej płatności internetowe w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Z danych platformy Picodi wynika, że w czarnopiątkowych wyprzedażach przodują kobiety – aż 77 proc. deklarowało, że skorzysta z niższych cen (przy 65 proc. mężczyzn). Choć panie kupują nieco więcej niż panowie (odpowiednio 3,9 i 3,4 produktów), to mężczyźni wydają w Black Friday dwukrotnie więcej niż kobiety. Przeciętna Polka jest gotowa wydać 476 zł, natomiast Polak – 877 zł. Wynika to przede wszystkim z rodzaju zakupów. Mężczyźni najchętniej kupują elektronikę, a kobiety – odzież i buty.

– Black Friday to nie jest jedyna okazja do tego, abyśmy mogli dokonać zakupów na preferencyjnych warunkach cenowych. Obecnie sprzedawcy oferują swoje produkty już często dzień czy dwa dni przed umownym Czarnym Piątkiem i trwają one przeważnie kilka dni. Mamy również Cyber Monday, a potem również dodatkowe wyprzedaże, które związane są z okresem przedświątecznym – zauważa Przemysław Soboń.

W ubiegłym roku promocje związane z Czarnym Piątkiem zdecydowanie bardziej zachęcały Polaków do zakupów niż przeceny oferowane w Cyber Monday. W ubiegłym roku w czasie wyprzedażowego poniedziałku wydaliśmy średnio 160 zł, w tym 208 zł – to wzrost o 30 proc.

Analitycy Picodi wskazują, że choć piątkowa wyprzedaż nie jest jedyną listopadową promocją (wyprzedaże 11 listopada, czyli Dzień Singla), to wśród osób, które miały zamiar z nich skorzystać, 86 proc. wskazało na Black Friday. Niemal połowa badanych (47 proc.) zakupy podczas piątkowej wyprzedaży robi przez internet.

– Obecna technologia pozwala na przygotowanie systemów płatności na bardzo dużą wydajność klientów. Wszyscy operatorzy, którzy oferują takie rozwiązanie na rynku, nauczeni doświadczeniem lat poprzednich, są przygotowani na takie sytuacje. Dziś obsługa tak dużego ruchu nie stanowi najmniejszego problemu dla tak wydajnych systemów informatycznych, jakie posiadamy – mówi Soboń.

Z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że 62 proc. internautów kupuje online. To o 6 pkt proc. więcej niż jeszcze w 2018 roku. Jako zalety e-zakupów Polacy wskazują możliwość kupowania w każdym momencie (75 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (72 proc.) oraz nieograniczony czas wyboru (68 proc.). Według internautów e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne. E-zakupy są też wygodniejsze, łatwiejsze i często tańsze.

– Wartość rynku e-commerce szacuje się na ok. 51 mld zł, a liczbę osób korzystających z różnych zakupów na ponad 28 mln. Płatności nie dokonujemy już wyłącznie przez stronę internetową, kupujemy również przez aplikacje na naszych smartfonach, media społecznościowe. Przekłada się to również na wzrost liczby transakcji. Porównując rok 2018 do 2019, liczba transakcji w systemie Paybynet wzrosła o ponad 28 proc., natomiast ich wartość o ponad 44 proc. – wylicza Przemysław Soboń.

Paybynet to system płatności internetowych dostępny 24 godziny na dobę, dzięki któremu płatności przekazywane są bezpośrednio z konta klienta na konto e-sklepu.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyć



09.12.2019 | TUFF: Kaspersky ogłasza swój pierwszy międzynarodowy festiwal filmów na temat technologii

Tomorrow Unlocked, uruchomiony przez firmę Kaspersky magazyn online poświęcony kulturze cyfrowej, zaprasza do udziału w swoim pierwszym międzynarodowym festiwalu filmów technologicznych.

Filmowcy mogą zgłaszać krótkie filmy pokazujące, w jaki sposób technologia kształtuje nasz świat, tworząc lepszą przyszłość.

Zwycięzcy otrzymają nagrody w wysokości do 10 000 dolarów. Dzieła dziesięciu finalistów, wyłonionych przez wysoko cenionych jurorów, zostaną wyświetlone podczas wydarzenia Tomorrow Unlocked Film Festival (TUFF), które odbędzie się w Barcelonie 5 kwietnia 2020 r.

Wybrane filmy zostaną również zaprezentowane podczas konferencji Security Analyst Summit. 

+ więcej...
09.12.2019 | Świąteczny, nielimitowany internet całkowicie za darmo na 2 tygodnie dla klientów T‑Mobile

Takiego prezentu świątecznego w Polsce jeszcze nie było! T‑Mobile obdaruje swoich klientów wyjątkowym podarunkiem.

W ramach podziękowania za zaufanie i kolejny wspólny rok operator udostępni wszystkim klientom, korzystającym z aplikacji „Mój T‑Mobile” nielimitowany internet na święta za darmo na 2 tygodnie.

Tegoroczne Mikołajki, jak i cały okres przedświąteczny, upłyną klientom T‑Mobile pod znakiem niepowtarzalnego prezentu.

Każdy z nich za pomocą aplikacji „Mój T‑Mobile” może aktywować bezpłatny, nielimitowany internet na 2 tygodnie. Promocja została przygotowana z myślą o osobach korzystających z oferty abonamentowej (zarówno dla klientów indywidualnych, jak i małych oraz średnich firm ), na kartę oraz MIX. 

+ więcej...
09.12.2019 | Camila Cabello, Tyler, the Creator, 5SOS, BROCKHAMPTON i Young Thug na Orange Warsaw Festival 2020!

Czas odsłonić pierwsze karty trzynastej edycji Orange Warsaw Festival! Pierwszymi headlinerami festiwalu będą Camila Cabello i Tyler, The Creator. Line-up zasilają również formacje 5SOS oraz BROCKHAMPTON.

Klienci Orange Polska będą mogli kupić bilety na Orange Warsaw Festival 15% taniej.

Do zobaczenia w 2020 roku w dniach 5-6 czerwca, na terenie Toru Wyścigów Konnych Służewiec.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 200 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 5 Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 150 kb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij