Wiadomości

Loading


18.09.2019 | Większość rodziców martwi się bezpieczeństwem online swoich dzieci, ale niewielu z nich poświęca czas na rozmowę na ten temat

84% rodziców na całym świecie martwi się bezpieczeństwem online swoich dzieci - tak wynika z najnowszej ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Kaspersky przez organizację badawczą Savanta. Mimo to rodzice poświęcają średnio tylko 46 minut na rozmowy ze swoimi dziećmi na temat zagrożeń internetowych w całym okresie ich dzieciństwa.

Jedna z głównych obaw rodziców dotyczy prywatności oraz bezpieczeństwa online dzieci. I jest to obawa uzasadniona, ponieważ - jak wynika z badania firmy Kaspersky - ponad 9 na 10 dzieci w wieku od 7 do 12 lat posiada obecnie urządzenie z dostępem do internetu, takie jak smartfon, tablet czy komputer.

W szczególności, niemal 2 na 3 rodziców (64%) przyznaje, że ich dzieci spędzają zbyt wiele czasu online, co oznacza nie tylko rezygnację z wielu zarezerwowanych dla okresu dzieciństwa aktywności na rzecz spędzania czasu przed ekranem, ale również nieustanne narażenie na różne potencjalne zagrożenia.

Wśród najbardziej niebezpiecznych zagrożeń online rodzice wymieniają kontakt ze szkodliwymi treściami, np. dotyczącymi seksu lub przemocy (27%), uzależnienie się od internetu (26%) oraz otrzymanie anonimowych wiadomości lub treści nakłaniających dzieci do agresywnych lub nieodpowiednich działań (14%).

Jeśli chodzi o zmniejszenie potencjalnego ryzyka i wyjaśnienie zagrożeń związanych ze światem online, 81% rodziców uważa, że wspólnym obowiązkiem zarówno rodziców, jak i szkoły jest nauczenie dzieci, na czym polega bezpieczeństwo w internecie. 86% jest zdania, że rodzice mogą lepiej wypełnić to zadanie, ponieważ to do nich dzieci mają na ogół większe zaufanie.

Sprzeczność w postępowaniu rodziców

Rodzice z jednej strony przyznają, że to na nich spoczywa ciężar pokierowania swoimi dziećmi w dziedzinie bezpieczeństwa internetowego, jednak z drugiej strony przeznaczają na to mniej niż godzinę w ciągu ich całego dzieciństwa. Badanie firmy Kaspersky wyraźnie wskazuje zatem na trudności rodziców w rozmawianiu na ten temat. W opinii samych rodziców największym wyzwaniem jest:

  • wyjaśnienie zagrożeń w taki sposób, aby dzieci mogły je zrozumieć i odnieść do swojego życia (60%),
  • przekonanie dzieci, aby poważnie podchodziły do zagrożeń (51%),
  • wpojenie dzieciom, że nie należy ulegać presji rówieśników (42%).

Wyniki badania skomentowała Emma Kenny, wybitna psycholożka, prezenterka radiowa i telewizyjna oraz felietonistka, obecnie współpracująca z firmą Kaspersky:

Całkowicie zrozumiałe jest to, że rodzice nie chcą, aby ich dzieci bały się korzystać z internetu. Nie znaczy to jednak, że powinni odpuścić sobie kwestię bezpieczeństwa internetowego. Najważniejsze to znaleźć złoty środek, a świadome dziecko to bezpieczne dziecko. Burząc bariery komunikacyjne odnośnie bezpieczeństwa i etykiety online, rodzice sprawiają, że ich dzieci czerpią to, co najlepsze, ze świata cyfrowego, a jednocześnie mają pewność, że ich podopieczni zachowują się odpowiednio w Sieci. Dzieci wymagają ochrony, którą rodzice będą w stanie im zapewnić, jeśli, po pierwsze, dowiedzą się, jakie strony odwiedzają ich pociechy, spędzając z nimi czas, gdy surfują po Sieci, a po drugie wyposażą je w niezawodne rozwiązanie, które uchroni je przed natknięciem się na nieodpowiednie lub wulgarne materiały.

Nie ma wątpliwości, że rodzice muszą przyjąć bardziej personalne, oparte na dialogu podejście, aby ich dzieci mogły bezpiecznie korzystać z internetu, oraz wykorzystywać dostępne narzędzia, aby zacząć rozmawiać z nimi na ten temat.

Zgadzając się z Emmą Kenny, Marina Titowa, kierowniczka działu marketingu produktów konsumenckich w firmie Kaspersky, powiedziała: Niestety musimy pogodzić się z faktem, że w internecie dzieci mogą trafić na treści, których nigdy nie powinny zobaczyć. Prywatność i bezpieczeństwo to główne obawy rodziców. Wiemy, jak trudno jest niekiedy porozmawiać o nich z dziećmi w taki sposób, aby chciały słuchać. Dlatego firma Kaspersky oferuje rozwiązania i zalecenia dla całej rodziny, dzięki którym zarówno rodzice, jak i dzieci mogą czuć się spokojnie.

Porady bezpieczeństwa na dobry początek

Aby pomóc rodzinom chronić dzieci przed różnymi zagrożeniami internetowymi, firma Kaspersky zaleca następujące działania:

  • Jeśli wiesz, czego Twoje dziecko szuka online, możesz zaoferować mu pomoc i wsparcie. Pamiętaj jednak, aby wykorzystać te informacje z rozwagą.
  • Ustal z dzieckiem, ile czasu może poświęcić na korzystanie z mediów społecznościowych. Przekonaj je, aby nie korzystało z nich w czasie lekcji szkolnych ani w nocy.
  • Nie próbuj ograniczać kręgów towarzyskich swojego dziecka, ale powiedz mu, żeby uważnie dobierało sobie przyjaciół i znajomych.
  • Rozważ skorzystanie z rozwiązania kontroli rodzicielskiej, np. Kaspersky Safe Kids.

źródło: Kaspersky

Kliknij aby powiększyć



17.09.2019 | Zagadkowe murale T‑Mobile w Warszawie. Czy rozpoznasz wszystkich bohaterów Netflixa?

Malowidła naskalne z Altamiry i Lascaux, wybitne freski Michała Anioła, uliczne graffiti czy zaangażowany społecznie street art Banksy’ego – naścienne obrazy towarzyszą naszej kulturze od paleolitu po dziś dzień.

Od tego tygodnia wachlarz malowideł w przestrzeni publicznej poszerzył się o dwa murale T‑Mobile, na których mieszkańcy Warszawy mogą rozpoznać bohaterów seriali Netflix.

Dziesięciu artystów, ponad 310 litrów farby i tydzień pracy – tyle wystarczyło, by w dwóch centralnych punktach stolicy – przy ulicach Pięknej i Jaworzyńskiej – stworzyć przykuwające wzrok murale z bohaterami produkcji oryginalnych Netflixa.

Do końca września mieszkańcy stolicy mogą podziwiać malowidła zaprojektowane specjalnie dla warszawskiej przestrzeni – poza naszą stolicą tych unikalnych grafik nie można zobaczyć nigdzie na świecie.

+ więcej...
17.09.2019 | Nowy sezon Ligi Mistrzów UEFA – przeżyj sportowe emocje z Cyfrowym Polsatem, IPLĄ i siecią Plus na kanałach Polsat Sport Premium

Najlepsze klubowe drużyny Europy rozpoczynają dzisiaj fazę grupową Ligi Mistrzów UEFA.

Wszystkie mecze dostępne będą na kanałach Polsat Sport Premium 1 i 2 oraz w 4 serwisach sportowych premium PPV uruchamianych w trakcie trwania spotkań.

Będą je mogli śledzić abonenci Cyfrowego Polsatu, użytkownicy serwisu IPLA i klienci taryf sieci Plus posiadający dostęp do pakietu Polsat Sport Premium. Najnowocześniejsze i największe studio sportowe oraz profesjonalna ekipa dziennikarzy i komentatorów Polsatu Sport sprawią, że sportowa adrenalina sięgnie zenitu.

Wybrane spotkania będą dostępne w IPLI w jakości 4K – w pierwszej kolejce będzie to mecz SSC Napoli – Liverpool FC.

+ więcej...
16.09.2019 | T‑Mobile partnerem pierwszego w Polsce Edge Experience Hackathon

Jesienią po raz pierwszy w naszym kraju odbędzie się Edge Experience Hackathon, bazujący na platformie MobiledgeX, którego partnerami są T‑Mobile Polska oraz hub:raum.

W dniach 27-28 września br. w Krakowie zorganizowane zostanie wyjątkowe wydarzenie dla twórców rozwiązań z obszaru wirtualnej rzeczywistości, gier mobilnych oraz pasjonatów przemysłu 4.0.

Podczas tegorocznego Edge Experience Hackathon w ręce ponad 100 developerów oddana zostanie platforma Edge Computing, laboratorium 5G oraz kompatybilny z nimi sprzęt.

Wszystko to posłuży rozwiązaniu wyzwań z obszaru wieloosobowej mobilnej rozrywki (Multiplayer Gaming), rozszerzonej rzeczywistości (Augumented Reality), analityki video oraz algorytmów technologii sztucznej inteligenci (AI). 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 1,25 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 10 Mb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 15  Mb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij