Wiadomości

Loading


25.06.2019 | Pluslight – mały, wielki Plus

90% procent internautów korzysta ze smartfonów. Coraz częściej to właśnie te urządzenia służą im do wyszukiwania, porównywania i kupowania produktów i usług. Ekran smartfonu z racji swojej wielkości ma jednak pewne ograniczenia. Jak sprawić, żeby strona operatora na urządzenia mobilne była maksymalnie użyteczna i funkcjonalna? Zapraszamy do zapoznania się z naszym case study.

Projekt Pluslight to test nowych koncepcji sprzedaży w branży telekomunikacyjnej. Maksymalnie prosta oferta, tylko najlepsze produkty, uproszczony i skrócony proces zakupowy. Pomysł na portal i nowe podejście został wypracowany w ciągu pięciu dni metodą design sprintu, czyli pięciodniowych warsztatów służących szybkiej weryfikacji postawionej wcześniej hipotezy. Zaczyna się od identyfikacji problemu, następnie wykreowaniu pomysłów i wybraniu najlepszych, a kończy na stworzeniu prototypu i przetestowaniu go.

Nasz „sprint” zaczęliśmy w środę i chociaż to niestandardowe, bo zwykle odbywa się to w przedziale poniedziałek-piątek, to w naszym przypadku okazało się to pozytywne, gdyż przez weekend doszło jeszcze kilka ciekawych pomysłów.

Metodyka: design sprint
Design Sprint innymi słowy to system szybkiej pracy zespołowej od pomysłu do wniosków bez budowania i uruchamiania produktu opracowany przez Google Ventures.

Pierwszy dzień

Przygotowując się do stworzenia Pluslighta w pierwszej kolejności ustaliliśmy  czy wszyscy tak samo rozumiemy problemy, czy jasne są oczekiwania oraz warunki w jakich się poruszamy. Jakie mamy dostępne dane i raporty, jakie wnioski z nich możemy wyciągnąć. Zaczęliśmy od analizy raportów i danych własnych, następnie sprawdziliśmy jak to wygląda w innych branżach. Doszliśmy do propozycji poprawy kilku parametrów
i ustaleniu celu dla Pluslighta.

Nie było to łatwe ponieważ wnioski które płynęły z raportów nie pozwalały na jednoznaczne znaczące odchudzenie portalu. Pojawiło się wiele wykluczeń: dla kogo projektujemy czy dla nowych czy dla obecnych klientów, jakie linii biznesowe bierzemy pod uwagę, a które nie wchodzą w zakres testu. Przeprowadziliśmy wywiady z członkami zespołu i innymi specjalistami. Zilustrowaliśmy problem i wypracowaliśmy 7 głównych oczekiwań wobec nowego serwisu.

Drugi dzień:

Uporządkowaliśmy wszystkie propozycje i ustaliliśmy propozycję wartości wariantów. Sprawdzaliśmy jak w innych branżach poradzili sobie z podobnymi wyzwaniami.

Podsumowaliśmy cechy końcowego produktu w 4 kategoriach:

Zaczeliśmy szkicować kluczowe funkcjonalności.

Trzeci dzień:

Zespół projektowy w formie głosowania wybrał najlepsze rozwiązanie podstawowych funkcjonalności. Opracowaliśmy plan realizacji prototypu.

Czwarty dzień

W czwarty dzień sprintu skupiliśmy się na stworzeniu klikalnego prototypu dla kluczowych funkcjonalności.

  • Uproszczony wybór oferty
  • Uproszczony wybór procesu, dopiero po wyborze oferty
  • Dowolna konfiguracja telefonów dla par,
  • Wykorzystanie Chat-bot zamiast formularza zakupowego w wersji mobilnej
  • „Koła ratunkowe w procesie” – możliwość przerwania procesu zakupowego i zostawienia tzw. leada, czyli danych kontaktowych
  • Skrócona ścieżka zakupowa

Piąty dzień

W ostatni dzień sprintu przeprowadziliśmy ewaluację, czyli badania prototypu poprzez wywiady z użytkownikami – metodyką RITE (Rapid Iterative Testing and Evaluation). Przeprowadziliśmy wywiady z kobietami 40+ i mężczyznami 30+. Po przeprowadzeni badań stworzyliśmy podsumowanie i wyciągnęliśmy wnioski z badań w celu usprawnienia istniejących makiet.

Wdrożenie i test A/B

Po zakończeniu sprintu stworzyliśmy docelowe grafiki i zaczęliśmy fazę wdrożenia. Rozwiązanie techniczne oparliśmy o najnowszą wersję języka programowania Angular. Wdrożenie produkcyjne aplikacji zostało uruchomione w formie testu A/B dla użytkowników, którzy pochodziz dwóch źródeł ruchu: kampanii online i osób bezpośrednio wchodzących na stronę.

Podsumowanie

Test A/B trwał prawie 3 miesiące. Główne wnioski z przeprowadzonego testu są następujące:

  • wersja light miała wyższy współczynnik konwersji na mobile,
  • użytkownicy chętnie korzystali z możliwości pozostawienia leada typu: „Dokończcie za mnie zamówienie”,
  • wybór ścieżki na Stronie Głównej eliminuje potrzebę eksplorowania menu, redukując utrudnienia związane z poszukiwaniem treści,
  • proces multisim z możliwością konfiguracji przypadł klientom do gustu, co potwierdzają też wyniki sprzedaży,
  • zmiana wyboru procesu po wybraniu oferty i telefonu obroniła się.

Po zakończeniu testu, wnioski i rozwiązania z Pluslight zostały zaadoptowane do głównej strony Plus i Plush. Przebudowaliśmy m.in.: stronę główną, listę i karty produktów, przebudowaliśmy mechanizm OTP (hasła jednorazowego), skróciliśmy ścieżkę zakupową. Doświadczenia i wnioski z projektu Pluslight pozwoliły nam udoskonalić cały proces zakupowy na plus PL, plushbezlimitu PL oraz cyfrowypolsat PL szczególnie w wersjach mobilnych serwisów.

Autorzy: Rafał Cheliński, Łukasz Grzella

Sprawdź Plus - Mobilny Internet Plusa najszybszy w teście Netflixa

źródło: Plus

Kliknij aby powiększyć



25.06.2019 | Jak zgrać zdjęcia z telefonu na komputer? Poznaj 5 prostych trików!

Nowoczesne modele smartfonów kryją w sobie wiele cennych funkcji. Wśród nich prym zdecydowanie wiedzie aparat, dzięki któremu możemy nagrywać filmiki i robić zdjęcia. 

Przychodzi jednak moment, gdy ich duża kolekcja skutecznie wyczerpuje pamięć telefonu. Rozwiązaniem jest zgrywanie zdjęć z Iphone’a czy Androida. 

Jak przenieść zdjęcia z telefonu na komputer? Przesyłanie zdjęć z telefonu na komputer może być wyzwaniem dla technologicznych laików. 

Na szczęście istnieje kilka mniej lub bardziej prostych sposobów, dzięki którym twoje fotki z wakacji, imprez czy spotkań ze znajomymi bezpiecznie trafią do pamięci komputera. 

+ więcej...
24.06.2019 | Liczba użytkowników, którzy zainstalowali fałszywe aplikacje do czyszczenia systemu, wzrosła ciągu roku do niemal 1,5 miliona

Eksperci z firmy Kaspersky wykryli dwukrotny wzrost liczby osób zaatakowanych przy użyciu fałszywych narzędzi do czyszczenia systemu - programów stworzonych w celu podstępnego nakłonienia użytkowników do zapłacenia za rzekomą naprawę poważnych problemów z komputerem.

W pierwszej połowie 2019 r. liczba zaatakowanych użytkowników wynosiła 1 456 219.

Dla porównania, w analogicznym okresie w 2018 r. odnotowano 747 322 ofiar tych zagrożeń.

W badanym okresie niektóre z ataków stały się bardziej wyrafinowane i niebezpieczne. 

+ więcej...
24.06.2019 | 5G w Polsce gotowe do startu

Firma Ericsson w Polsce jest w pełni gotowa, aby uruchomić sieć 5G.

Technologia jest już w Polsce dostępna, ale konieczne jest jeszcze przydzielenie odpowiednich pasm i częstotliwości operatorom.

Na całym świecie dwunastu operatorów uruchomiło komercyjnie sieć 5G. Ericsson dostarczył swoje rozwiązania dla dziewięciu z nich.

Firma Ericsson uruchomiła komercyjnie 5G na czterech kontynentach. W Polsce pierwsze wprowadzenie 5G firma ogłosiła z Orange Poland w Zakopanem. W Łodzi Ericsson podpisał Porozumienie Programu S5.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 1,5 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 600 kb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 768 kb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij