Wiadomości

Loading


15.05.2019 | Cyfryzacja również dla seniorów. Firmy muszą ich uwzględniać w swoich strategiach zmian

Firmy, które nie wdrażają cyfrowej transformacji, mogą wkrótce zniknąć z rynku – uważa Szymon Włochowicz, członek zarządu firmy Hicron. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonych do korzystania z technologii i internetu, którzy nie będą wkrótce zainteresowani usługami firm dostępnych tylko offline. Z drugiej strony marki nie powinny jednak lekceważyć starszych klientów. Ci są mniej obeznani z cyfrowymi narzędziami, ale to także istotna grupa rynkowa.

– Cyfryzacja wszystkich bez wyjątku procesów zachodzących w przedsiębiorstwie jest niemożliwa, ale trend ten będzie miał naprawdę kluczowe znaczenie. Jeśli teraz zignorujemy cyfryzację, to za kilka lat możemy zostać z przestarzałymi procesami w przestarzałych firmach – mówi agencji informacyjnej Newseria biznes Szymon Włochowicz, dyrektor działu realizacji usług i członek zarządu Hicron.

Cyfrowa transformacja stała się dla biznesu priorytetem i koniecznością, niezależnie od branży i wielkości firmy. Potwierdzają to badania IDC, według których globalne wydatki na technologie i usługi umożliwiające cyfrową transformację sięgną 1,97 bln dol. w 2022 roku, rosnąc w tempie 16,7 proc. rocznie. IDC przewiduje, że już w przyszłym roku 30 proc. firm z listy Global 2000 będzie przeznaczać co najmniej 10 proc. swoich przychodów na realizację strategii cyfrowych.

Głównym obszarem, w którym firmy wykorzystują cyfrowe technologie, jest marketing i obsługa klientów. Nowe narzędzia pozwalają m.in. poprawić jakość usług i usprawnić komunikację. Jednak ekspert Hicron podkreśla, że zdigitalizowane mogą być w zasadzie wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie: począwszy od łańcucha dostaw, który można w całości scyfryzować tak, aby przepływem materiałów zarządzał system informatyczny, a skończywszy na automatyzacji procesów zakupowych czy HR-owych, które mogą być w całości realizowane w sieci. Podobnie pracownicy mogą korzystać z rozwiązań IT i pracować z każdego zakątka świata.

– Nie trzeba już iść do biura, żeby wykonywać swoją pracę. Dzięki narzędziom online możemy odnieść znaczne korzyści gospodarcze. Jeżeli nie wszyscy pracownicy muszą przebywać w biurze, to przedsiębiorstwo nie ma konieczności zapewniania im przestrzeni biurowej, dostępu do internetu itd. W ten sposób ogranicza koszty, notuje zyski, a przy tym pracownicy są szczęśliwi i chętni do pracy, bo mogą wykonywać swoje obowiązki skąd zechcą. Ten trend będzie wzrastał – mówi Szymon Włochowicz.

Cyfrową transformację napędzają oczekiwania konsumentów, zwłaszcza młodego pokolenia, które przywykło do nowych technologii i wychowało się na dostępie do internetu. Według ubiegłorocznych badań CBOS („Korzystanie z internetu 2018”) użytkownikami sieci jest prawie 100 proc. młodych Polaków w wieku 18–24 lata oraz 25–34 lata. W grupie wiekowej 35–44 lata ten odsetek wynosi z kolei 83 proc.

– Młodzi napędzają zmianę, przy czym starsze pokolenie również zmienia swoje podejście – nie postrzega już cyfryzacji jako czegoś niebezpiecznego, dziwnego lub złego. Starsze osoby widzą płynące z niej korzyści. Doceniają to, że mogą robić zakupy w internecie albo za pomocą dwóch kliknięć myszy sprawdzić, który warsztat samochodowy cieszy się lepszą renomą. Bardzo szybko dostrzegają zyski płynące z cyfryzacji i przyjmują ją – mówi Szymon Włochowicz.

Jak podkreśla, dla firm istotną kwestią jest opracowywanie nowych rozwiązań w taki sposób, żeby były one przystępne również dla starszego pokolenia, mniej obytego z technologiami i internetem.

– Łatwo jest zaprojektować sklep internetowy dla użytkowników mających doświadczenie w korzystaniu z takich stron jak Facebook, Google czy Amazon. Spróbujmy jednak zaprojektować sklep internetowy czy konfigurator dla uznanej marki samochodowej w taki sposób, żeby nieco starsze osoby były w stanie samodzielnie, za pierwszym czy drugim podejściem, skonfigurować swój samochód. To jest możliwe, ale wymaga przemyślenia. Konieczne jest przyjęcie podejścia, że tworzymy produkt dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z czymś podobnym – mówi Szymon Włochowicz.

Rosnącą adaptację nowych technologii wśród przedstawicieli starszego pokolenia widać m.in. na przekładzie e-commerce. Z danych GUS za ubiegły rok wynika, że w grupach wiekowych 55–64 oraz 65–74 lata odsetek kupujących w internecie wynosi kolejno 16 i 7 proc., jednak i wśród nich popularność zakupów w sieci istotnie wzrasta (wzrost z 13,3 i 5,3 proc. w ujęciu rocznym). Tegoroczny raport „InfoSenior” opracowany przez Związek Banków Polskich pokazuje z kolei, że aż 94 proc. polskich emerytów, którzy mają dostęp do sieci, aktywnie korzysta z bankowości elektronicznej. Marki powinny więc uwzględniać tę grupę w swoich rozwiązaniach.

– Warto zapewnić, żeby nasza marka czy sklep internetowy były łatwiej dostępne dla tych osób – podkreśla Szymon Włochowicz. – Ciekawym doświadczeniem jest obserwowanie, w jaki sposób użytkownicy nieobeznani z internetem korzystają z aplikacji. Warto znaleźć w swoim otoczeniu kogoś, kto nie ma zbyt dużego doświadczenia w użytkowaniu rozwiązań cyfrowych, i pokazać mu, nad czym aktualnie pracujemy, przyjrzeć się, w jaki sposób korzysta z projektowanego przez nas rozwiązania i wyciągnąć wnioski w kwestii ulepszeń, jakie możemy wprowadzić, aby stać się bardziej otwartymi na mniej doświadczonych użytkowników.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyć



15.05.2019 | Będziemy taniej dzwonić z Polski do krajów Unii Europejskiej

Od 15 maja klienci indywidualni dzwoniący z sieci Orange Polska i nju mobile na numery stacjonarne oraz komórkowe w krajach Unii Europejskiej, a także Europejskiego Obszaru Gospodarczego zapłacą nie więcej niż 1 zł (z VAT) za minutę rozmowy.

Dotyczy to zarówno połączeń wykonywanych z telefonów komórkowych (abonamentowych i na kartę) jak i stacjonarnych.

SMS do krajów UE i EOG będzie kosztował niemal o połowę taniej niż dotychczas, czyli 0,31 zł (z VAT). Nowe ceny wynikają ze zmian w prawie europejskim. 

+ więcej...
15.05.2019 | Podsumowanie I kwartału 2019 r. w Grupie Cyfrowy Polsat

Ponad 500 tys. więcej usług kontraktowych, wynik EBITDA w wysokości ponad 1 mld zł, wprowadzenie nowych ofert z Internetem światłowodowym i telewizją kablową IPTV.

Grupa Cyfrowy Polsat bardzo dobrze rozpoczęła 2019 r. – odnotowała ok. 300 tys. więcej klientów multiplay i ponad 500 tys. dodatkowych usług kontraktowych rok do roku, a wskaźnik odejść klientów był kolejny raz na rekordowo niskim poziomie 7,2%.

O silnych wynikach finansowych świadczy wynik EBITDA, który na bazie nowo obowiązujących standardów księgowych wyniósł ponad 1 mld zł.

Z kolei zysk netto był wyższy aż o 25% od średniej oczekiwań analityków giełdowych.

+ więcej...
14.05.2019 | Orange wprowadza na rynek nowy model korzystania z usług. Zapowiada rewolucję na miarę tej, która wyparła telefony stacjonarne

Orange zapowiada, że nową ofertą Flex zrewolucjonizuje rynek usług telekomunikacyjnych.

Zamiast tradycyjnego modelu, w którym trzeba podpisać umowę w salonie albo pamiętać o doładowywaniu konta, klient będzie mógł włączać i wyłączać dowolne usługi i plany taryfowe w aplikacji, dopasowując je do swoich aktualnych potrzeb.

Operator pracuje już też nad dostosowaniem oferty dla klientów biznesowych.

Do zbudowania aplikacji i oferty firma zaprosiła samych zainteresowanych, czyli obecnych i byłych klientów.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 300 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 40 Mb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 6 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 350 Mb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij