Wiadomości

Loading


21.02.2019 | Wyniki Orange Polska lepsze od oczekiwań. Historyczny wzrost EBITDA o ponad 3 proc., rośnie liczba klientów światłowodu, usług mobilnych i Orange Love.

W 2018 roku o ponad 70% wzrosła liczba użytkowników internetu światłowodowego, z którego korzysta 366 tys. klientów, a w zasięgu jest już 3,4 mln gospodarstw domowych. Klienci chętnie wybierali konwergentne pakiety usług – korzysta a nich już ponad 1,2 mln użytkowników. Przybyło też ponad 380 tys. klientów mobilnych. Lepsze wyniki komercyjne, w połączeniu ze skutecznym obniżaniem kosztów przyczyniły się do historycznego, pierwszego od 12 lat wzrostu EBITDA. W 2019 roku Orange Polska planuje wzrost przychodów i utrzymanie trendu wzrostowego EBITDA.

– Z przyjemnością ogłaszamy nasze wyniki finansowe za 2018 rok. Historyczny wzrost  wskaźnika  EBITDA, pierwszy od 12 lat, to więcej niż obiecaliśmy inwestorom w prognozie na ten rok. Widzimy, że strategia Orange.One oparta na konwergencji, światłowodzie oraz zwiększaniu efektywności sprawdza się i kondycja firmy jest coraz lepsza. To był bardzo dobry rok dla Orange Polska pod względem wyników finansowych i komercyjnych. Jesteśmy przekonani, że zdołamy utrzymać ten wzrost w 2019 roku – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. – Ogromne inwestycje w sieć światłowodową i mobilną 4G przekładają się na lepsze doświadczenia klientów i przyciągają nowych. Zapotrzebowanie na szybką transmisję danych jest ogromne. W sieci mobilnej wzrosło w ciągu roku o połowę, a każdy użytkownik światłowodu wysyła średnio miesięcznie ponad 100 GB danych. Niesłabnącą popularnością cieszą się konwergentne pakiety usług – dodał Jean-François Fallacher.

Wyniki komercyjne: lepsza sieć i dobra oferta przyciągają klientów

Z konwergentnych pakietów, które są kluczowym elementem budowania wartości firmy, korzysta już ponad 1,2 mln klientów, czyli niemal 20% więcej niż rok wcześniej. Tylko w czwartym kwartale przybyło ich 58 tys. i był to najlepszy wyniki kwartalny w całym roku. Klienci dokupują kolejne usługi dla swoich bliskich – karty SIM lub pakiety telewizyjne. Średnio każdy klient korzysta z ponad czterech usług.

Liczba użytkowników stacjonarnego internetu zwiększyła się o 122 tys. przede wszystkim za sprawą Orange Światłowodu – tylko w ostatnim kwartale przybyło 42 tys. klientów tej usługi. To był również najlepszy kwartalny wyniki w historii. Wśród klientów domowego internetu, już 57% ma cały pakiet usług od Orange. Z telewizji korzysta 943 tys. klientów, z czego zdecydowana większość (77%) w ramach pakietu konwergentnego.

Poprawiły się wyniki usług mobilnych, a liczba klientów wzrosła o 381 tysięcy, czyli 2,6% w ciągu roku. W samym czwartym kwartale, klientów abonamentowych przybyło najwięcej od pięciu kwartałów (69 tys.). Dzięki Orange Love zwiększyła się liczba klientów korzystających z telefonu komórkowego w ramach pakietu usług, a atrakcyjna oferta dla korzystających tylko z usług mobilnych sprawiła, że zmniejszyła się zarazem liczba odejść. Miniony rok przyniósł także dobre wyniki usług na kartę, zwłaszcza w ostatnim kwartale, kiedy liczba użytkowników zwiększyła się o 122 tys. To najwięcej od czasu wprowadzenia obowiązku rejestracji kart pre-paid.

Wyniki finansowe: historyczny wzrost w EBITDA, oszczędności i stabilizacja przychodów

Skorygowany wskaźnik EBITDA wzrósł o 3.1% rok do roku. Złożyły się na to lepsze przychody, znaczące oszczędności w kosztach pośrednich działalności firmy oraz rekordowe zyski ze sprzedaży nieruchomości.

Koszty pośrednie zmniejszyły się w 2018 roku o 10% rok do roku, a oszczędności sięgnęły prawie 400 mln zł. To oznacza, że założony w strategii cel obniżenia kosztów o 12-15% do 2020 roku został osiągnięty z wyprzedzeniem. Firma zrealizowała wiele działań w celu transformacji i zwiększenia efektywności. Polegały na upraszczaniu, automatyzacji i cyfryzacji wielu procesów: od zarządzania siecią, poprzez usprawnianie obsługi, aż po modernizację sieci sprzedaży.

Przychody firmy wyniosły 11,3 mld zł, co oznacza, że ich spadek został znacząco zahamowany, do zaledwie 0,7% wobec 1,4% w 2017 roku. Do tego wyniku przyczyniły się m.in. wyższe przychody z usług konwergentnych (o 30%) oraz z usług IT i integracji (o 20%). W samym czwartym kwartale 2018 roku przychody wzrosły o 1,9% rok do roku. Wpływ na to miała m.in. coraz lepsza sprzedaż smartfonów bez abonamentu. Przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły rok do roku o 11%.

Miniony rok upłynął pod znakiem inwestowania w sieć, która jest podstawą zwiększania jakości usług. Łącznie na inwestycje firma przeznaczyła 2,25 mld zł. Z tej kwoty ponad 700 mln zł przeznaczono na rozbudowę sieci światłowodowej, docierającej już do blisko 3,4 mln gospodarstw domowych w 117 miastach.

Dobre perspektywy na przyszłość

Odwrócenie wieloletnich, negatywnych trendów, dobre wyniki komercyjne i operacyjne pozwalają zakładać, że w 2019 roku uda się podtrzymać uzyskany wzrost. Lepsze niż przewidywane tempo realizowanych zmian przekłada się na korektę celu powrotu do wzrostów w przychodach, którego można się spodziewać już tym roku, a nie w 2020 r., jak zakładano pierwotnie.

W tym roku Orange Polska będzie dalej realizował strategię Orange.One, skoncentrowaną na budowaniu wartości, a w wymiarze komercyjnym – na promowaniu i rozwoju oferty konwergentnej oraz poprawie trendów w usługach niekonwergentnych. Podobnie jak w roku 2018, firma przeznaczy na inwestycje ok. 2 mld zł, z czego znaczna część zostanie przeznaczona na dalszą rozbudowę światłowodów.

Sprawdź Orange - Polecana oferta internetu domowego do 100 Mb/s za 39,99 zł/mies.

źródło: Orange

Kliknij aby powiększyć



21.02.2019 | Polacy pracują nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji. NASK chce w ten sposób m.in. zapewnić cyberbezpieczeństwo w szkołach

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby przeobrazić nie tylko przemysł czy rynek pracy, lecz także całą administrację publiczną.

Jednym z krytycznych obszarów jej zastosowania jest też cyberbezpieczeństwo.

Instytut Badawczy NASK prowadzi obecnie badania nad analizą obrazów w oparciu o techniki sztucznej inteligencji i wykorzystaniem tego rozwiązania w celu wykrywania niechcianych treści czy ataków hakerskich.

Instytut wykorzysta AI także w celu zapewnienia bezpieczeństwa Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, która połączy szybkim internetem 26 tys. szkół w całej Polsce.

+ więcej...
20.02.2019 | NETIA: NOWE PAKIETY INTERNETU Z TELEWIZJĄ DLA KIBICÓW LUB KINOMANIAKÓW

Netia wprowadziła nową ofertę pakietową.

W jej skład wchodzi dostęp do internetu 150 Mb/s i usługa telewizyjna w dwóch wariantach do wyboru: dla fanów sportu (m.in. Eleven Sports, Polsat Sport Premium) lub miłośników filmów i seriali (m.in. HBO HD).

Oba promocyjne pakiety kosztują po 80 zł miesięcznie, a pierwszy miesiąc klienci otrzymają gratis.

Pierwszą grupą, do której skierowana jest nowa oferta pakietowa Netii, są kibice sportowi. 

+ więcej...
20.02.2019 | Xiaomi Mi 8 Lite - smartfon ze średniej półki cenowej dla wymagających

Oczekując od smartfona dobrej wydajności, nienagannego wykonania oraz przystępnej ceny z pewnością interesującą pozycją okaże się Xiaomi Mi 8 Lite.

W Plusie kupimy go w okazyjnej cenie w ofercie abonamentu.

Xiaomi Mi 8 Lite to telefon z średniej półki cenowej, który z pewnością spodoba się osobom zwracającym szczególną uwagę na wygląd użytkowanego sprzętu.

Przód i tył urządzenia pokrywa szkło przez co smartfon wygląda równie dobrze jak o wiele droższe telefony klasy premium. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 21 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 512 kb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze :
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij