Podział operatorów
na województwa
Wiadomości
Handel internetowy napędza rozwój rynku logistycznego i oferowanych przez operatorów usług. Inwestycje w obsługę logistyczną mogą stanowić o przewadze małych e-sklepów, dla których konkurowanie z dużymi e-commerce’owymi platformami jest poważnym wyzwaniem. Powinny one wziąć pod uwagę usługę fulfillmentu, czyli zlecenie magazynowania, pakowania zamówień i ich wysyłki do zewnętrznej firmy logistycznej. Taka kompleksowa obsługa może być opłacalna, tym bardziej że branża spodziewa się w tym roku wzrostu cen spowodowanego m.in. przez presję na wzrost wynagrodzeń oraz koszty materiałów opakowaniowych.
– Dla małych sklepów internetowych konkurencja z dużymi e-commerce’ami jest nie lada wyzwaniem. Są jednak przynajmniej dwie rzeczy, dzięki którym mogą odnieść sukces. Pierwsza to skupienie się na niszy, w której zbudują mocną i wyróżniającą się pozycję. Druga to korzystanie z platform, takich jak Allegro, które pozwalają na równi konkurować z dużymi graczami i ułatwiają dotarcie do klientów z ofertą. Innym przykładem są właśnie operatorzy logistyczni, którzy pozwalają zaoferować obsługę logistyczną na najwyższym poziomie, mimo niedużej skali działania danego sklepu internetowego – mówi agencji informacyjnej Newseria biznes Tomek Kasperski, prezes Omnipack.
Szybki rozwój internetowego handlu pozostaje czynnikiem napędzającym branżę logistyczną. Zakupy w internecie robi ok. 15 mln Polaków, a w tym roku wartość rynku ma wzrosnąć do 50 mld zł, podczas gdy jeszcze w 2015 roku była szacowana na 30 mld zł. To powoduje, że każdy podmiot działający w tej branży musi doskonalić swoje operacje i podnosić konkurencyjność.
– Jesteśmy w trakcie mocnego cyklu koniunktury, więc jest ogromna presja na wynagrodzenia, koszty usług kurierskich i materiałów opakowaniowych. Teraz wszystkie przedsiębiorstwa uważnie obserwują swoje koszty. Spodziewamy się również, że w branży operatorów logistycznych będą pojawiały się nowe podmioty, kilka pewnie zakończy współpracę. Natomiast myślę, że dla całego sektora będzie to korzystne, ponieważ pozwala edukować sklepy internetowe i pokazuje im, że usługa fulfillmentu funkcjonuje – mówi Tomek Kasperski.
Fulfillment to inaczej oddelegowanie wszystkich zadań logistycznych, z którymi boryka się sklep internetowy, do zewnętrznej firmy logistycznej. Innymi słowy, to outsourcing magazynowania, pakowania zamówień i ich wysyłki do odbiorców.
– Rynek operatorów logistycznych jest jeszcze bardzo młody, ale rośnie dynamicznie. Z jednej strony mamy kilka dużych podmiotów, które skupiają się na obsłudze dużych projektów. Coraz więcej firm, szczególnie z Europy Zachodniej, przenosi swoje operacje logistyczne do Polski i są przez nie obsługiwane. Z drugiej strony, cały czas pojawia się dużo nowych, małych podmiotów, które próbują swoich sił w obszarze fulfillmentu. Jeżeli ktoś prowadzi sklep i ma wolne 500 mkw., to często działa w myśl zasady: „wykorzystam powierzchnię, żeby zaoferować swoją logistykę innym” – mówi Tomek Kasperski.
Omnipack w nadchodzącym roku będzie stawiać na ciągłą poprawę jakości obsługi klientów. Firma zainwestuje w narzędzia software’owe, które zwiększą transparentność łańcucha dostaw i pozwolą klientom na dostęp do informacji o tym, co dzieje się z ich towarem, jak dużo jest go na magazynie oraz jaki jest stan realizacji zamówień i obsługi zwrotów.
– Z drugiej strony będziemy inwestować w ciągłą optymalizację procesów logistycznych i w tym celu planujemy otwarcie kolejnego magazynu, bliżej zachodniej granicy, który umożliwi też obsługę klientów zagranicznych – mówi prezes Omnipack.
źródło: NEWSERIA
Raport Kaspersky Lab dotyczący ataków DDoS w IV kwartale, obejmujący dane dla ostatnich trzech miesięcy oraz całego 2018 r., wskazuje na spadek łącznej liczby ataków DDoS o 13% w porównaniu ze statystykami dla poprzedniego roku.
Jednocześnie wzrasta czas trwania ataków, co sugeruje, że cyberprzestępcy porzucają mechanizmy podstawowe i zwracają się w kierunku bardziej wyrafinowanych technik.
Niski koszt usług polegających na wynajęciu ataku DDoS sprawia, że stanowią one jedną z najprzystępniejszych cyberbroni dla nieuczciwej konkurencji lub trolli internetowych.
+ więcej...UPC Polska poszerza ofertę dla fanów sportowych emocji, uruchamiając nowe pakiety internetowe – Polsat Sport Premium Go oraz Premium ELEVEN SPORTS GO.
Dzięki nim klienci usług internetowych UPC zyskają dostęp do wszystkich meczów Ligi Mistrzów UEFA na kanałach Polsat Sport Premium, a także do spotkań z najmocniejszych europejskich lig na kanałach ELEVEN SPORTS.
A to nie wszystko! 6 lutego klienci korzystający z usług internetowych UPC Polska otrzymają możliwość skorzystania z nowych pakietów Polsat Sport Premium Go oraz Premium ELEVEN SPORTS GO.
Kanały w ramach tych pakietów będą dostępne poprzez aplikację Horizon Go.
+ więcej...Sprawdzamy HTC U12+ - czarnego konia wyścigu flagowców.
Czy smartfon ten poradzi sobie z wymagającymi zadaniami, z którymi spotykamy się na co dzień?
W naszym materiale postaramy się to sprawdzić, tym bardziej, że telefon znajdziemy w atrakcyjnej ofercie abonamentu w Plusie.
Chociaż rynkiem smartfonów rządzą w ostatnim czasie najwięksi giganci pokroju Samsunga i Apple, których zawzięcie gonią coraz popularniejsi chińscy producenci, to warto pamiętać, że czasem lepiej postawić na sprawdzone rozwiązania od doświadczonych koncernów.
+ więcej...Najnowsze Oferty /ostatnio aktualizowane
Najtańszy internet kablowy
- NETDRIVE.PL 43.05 zł
- AS MEDIA 20.00 zł
- Internet Dla Firm 39.90 zł
Najtańszy internet bezprzewodowy
- ABACUS 10.00 zł
- Przedstawiciel Multimedia 14.99 zł