Wiadomości

Loading


20.02.2014 | Spada sprzedaż komputerów w Polsce. Tylko niektórzy producenci na plusie

Polski rynek komputerów osobistych w IV kwartale skurczył się o 10 proc. – wynika z danych firmy IDC. Spada zarówno sprzedaż komputerów stacjonarnych (o 2 proc.), jak i notebooków (o 15 proc.). Liderem na rynku jest Lenovo, które – mimo tendencji spadkowych na rynku – odnotowało w tym czasie 35-proc. wzrost. Spółka zapowiada dynamiczny rozwój również w segmencie tabletów i smartfonów.

Na koniec 2013 roku Lenovo osiągnęło w globalnym rynku PC udział na poziomie 18,5 proc., co oznacza wzrost o 2,4 pkt proc. rok do roku. Na zwiększenie udziału wpłynęły bardzo dobre wyniki sprzedaży w regionach EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), Azji i Pacyfiku oraz Chin. Dostawy komputerów w ostatnim kwartale roku wyniosły 15,3 mln sztuk.

– W Polsce w ostatnim kwartale mieliśmy ponad 21 proc. udziału rynkowego i bardzo dynamiczny wzrost jako największy dostawca komputerów osobistych na polski rynek – urośliśmy o ponad 35 proc. na rynku, który skurczył się o 10 proc. – mówi Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.

Lenovo coraz mocniej chce się rozwijać również w innych segmentach. Zajmuje już drugą pozycję na światowym rynku tabletów i trzecią na szerszym rynku urządzeń łączących się z internetem (PC, tablety i smartfony). W ostatnim kwartale ujętym w sprawozdaniach firma dostarczyła więcej urządzeń mobilnych (17,3 mln) niż komputerów stacjonarnych (15,3 mln).

Ten rok – zgodnie z zapowiedziami firmy – ma również stać pod znakiem rozszerzania oferty w nowych obszarach.

– Będziemy kładli bardzo duży nacisk na rozwój kategorii all-in-one, ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe. Również będziemy oferować urządzenia konwertowalne, urządzenia hybrydowe, łączące w sobie cechy klasycznego peceta czy notebooka i elementy bardziej mobilnego urządzenia, zbliżonego do tabletu – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria biznes Andrzej Sowiński.

Przy tworzeniu nowej oferty duże znaczenia mają ostatnie przejęcia. Dzięki planowanej akwizycji Motorola Mobile (transakcja czeka na zatwierdzenie przez odpowiednie urzędy) Lenovo poszerzy portfolio sprzedawanych smartfonów. W ostatnim kwartale roku 2013 firma była czwartym pod względem wielkości dostawcą smartfonów – z udziałem w rynku na poziomie 4,8 proc. Dostawy wzrosły o blisko 50 proc. w ujęciu rocznym, głównie dzięki wprowadzaniu urządzeń na nowe rynki.

– Będziemy mogli zaoferować urządzenia naszej produkcji, z którymi planowaliśmy wejść na rynek, ale i smartfony Motorola – zapowiada Andrzej Sowiński. – Patenty, które pozyskuje firma, przejmując Motorola Mobile, będą wykorzystywane do unowocześnienia i ulepszenia produktów naszej własnej marki. Myślę, że taki ruch będzie z korzyścią dla wszystkich na rynku, zarówno dla odbiorców indywidualnych końcowych, jak i dla całego kanału, ponieważ poprawi się konkurencyjność rynku.

Cena zakupu to blisko 3 mld dolarów. Poprzez planowane przejęcie Motoroli Lenovo wejdzie na rynek Europy Zachodniej i zapewni sobie znaczącą obecność na rynkach Ameryki Północnej i Łacińskiej.

W tym roku Lenovo Polska chce ruszyć również z ofertą enterprise, skierowaną do przedsiębiorców. Wszystko to dzięki planowanemu przejęciu działu serwerów x86 od IBM. Ta transakcja również czeka na zatwierdzenie przez regulatorów prawnych.

– Wejdziemy w tę ofertę na bazie tego, co już mamy w naszym portfolio, a więc urządzeń storage’owych [do przechowywania danych – red.], które są kontynuacją dawnej firmy Iomega. Plus oferta serwerowa związana z akwizycją działu serwerów x86 firmy IBM – wylicza Sowiński. – Do tej pory firma nie oferowała takich rozwiązań swoim partnerom i klientom. Dzięki tej akwizycji będziemy mogli poszerzyć portfolio naszych produktów i poprawić naszą pozycję rynkową.
 

Kliknij aby powiększyć



18.02.2014 | Outernet: Darmowy internet satelitarny dla każdego
Koncepcja darmowego internetu satelitarnego zakłada wystrzelenie na orbitę 150 mini-satelitów, które nadawałby za pomocą kilku najpopularniejszych standardów jak DVB lub WiFi multicasting, za darmo, dla całej ludzkości, takie informacje jak: Międzynarodowe i lokalne wiadomości, kursy angielskiego z British Council, całą Wikipedię, filmy gry i wiele więcej. + więcej...
18.02.2014 | AirWatch udostępnia narzędzia dla nauczycieli, aby usprawnić zarządzanie urządzeniami mobilnymi w szkolnictwie
AirWatch®, największy dostawca zarządzania mobilnością przedsiębiorstw (EMM – Enterprise Mobility Management) wprowadza nowe narzędzia dla nauczycieli i wykładowców – Teacher Tools, – które usprawniają zarządzanie urządzeniami mobilnymi w placówkach edukacyjnych. Aplikacja pozwala nauczycielom efektywnie kierować i zarządzać procesami nauczania w klasach szkolnych, dzięki wykorzystaniu funkcji takich jak „All Eyes Up Front”, pojedynczego modułu aplikacji – Single Application Modei usuwaniu haseł - Clear Passcode - w intuicyjnym interfejsie użytkownika. + więcej...
18.02.2014 | Złośliwe oprogramowanie STI atakuje social media. Fortinet radzi jak się bronić
Eksperci z laboratoriów FortiGuard Labs firmy Fortinet na bieżąco monitorują nowe rodzaje infekcji stanowiących zagrożenie dla każdego użytkownika mediów społecznościowych. Udostępniamy w nich dziś nie tylko swoje dane osobowe, lecz także linki - i to właśnie one są pożywką dla hakerów. Masowe otwieranie linków sprawia, że w mediach społecznościowych złośliwe oprogramowanie rozprzestrzenia się szybciej niż w przypadku rozsyłania go pocztą elektroniczną, dlatego jest znacznie bardziej niebezpieczne. + więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 150 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 20 Mb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 25 Mb/s:
GSM - łącze 15  Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij