Wiadomości

Loading


23.02.2018 | Inwestycje T‑Mobile przekonują klientów

W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest PL w 2017 roku.

T‑Mobile zyskał 309 tysięcy abonentów w 2017 roku

T‑Mobile Polska na koniec grudnia 2017 roku obsługiwał 10,454 miliona klientów. W czwartym kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 124 tysięcy do 6,921 miliona. W całym 2017 roku baza abonentów Spółki wzrosła o 309 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,533 miliona i zwiększyła się o 33 tysięcy numerów w porównaniu z trzecim kwartałem 2017 roku.

„Rok 2017 z wielu powodów był bardzo ważny dla dalszego rozwoju T‑Mobile. To rok mocnych inwestycji w rozbudowę sieci sprzedaży oraz w zwiększenie zatrudnienia w obszarach bezpośrednio związanych z obsługą klientów. Dzięki temu jesteśmy bliżej potrzeb naszych klientów, a oni szybciej mogą się z nami skontaktować. Połączenie najlepszej i najszybszej sieci mobilnej z większym naciskiem na jakość obsługi, jak również uproszczenie produktów i rozszerzenie sieci sprzedaży procentuje ciągłym wzrostem satysfakcji klientów. Ma to również kluczowy wpływ na widoczny trend powrotu klientów do T Mobile.”
- powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A. i dodał

„Najlepsza jakość sieci i doskonałość w obsłudze klienta pozostają naszymi najważniejszymi priorytetami, na których się koncentrujemy”.

Przychody całkowite na stabilnym poziomie w 2017 roku

W 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite Spółki wyniosły 6,422 miliarda złotych, co oznacza nieznaczny spadek o 1,1% w porównaniu do 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 5,972 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 451 milionów złotych i były wyższe o 3,4% w porównaniu z 2016 rokiem. W czwartym kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T‑Mobile Polska wyniosły 1,657 miliarda złotych.

„Po kilku latach spadków, w 2017 roku całkowite przychody T‑Mobile w zasadzie ustabilizowały się, co podkreślają dobre wyniki operacyjne. Na efektywność działalności operacyjnej mierzoną EBITDA miały silny wpływ utracone przychody z usług i wyższe koszty związane z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home, zwiększeniem zatrudnienia odzwierciadlającym rozbudowę sieci sprzedaży, a także wyższe nakłady marketingowe w porównaniu do przeszłości. W przyszłości spodziewamy się stabilizacji marży EBITDA, ponieważ zniknie wpływ większości zdarzeń jednorazowych.”
- powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska S.A.

Wpływ inwestycji oraz RLAH widoczny w wyniku EBITDA

W 2017 roku T‑Mobile Polska istotnie zwiększył zatrudnienie w obsłudze klienta i sprzedaży, co jest odzwierciedlone w wyższych kosztach pośrednich Spółki w porównaniu do 2016 roku. Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA w 2017 roku są również trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich. Wynik skonsolidowany EBITDA Spółki za 12 miesięcy 2017 roku jest równy 1,782 miliarda złotych i jest niższy o 15,1 procent w porównaniu do 2016 roku. Po wyłączeniu negatywnego wpływu regulacji roamingowych EBITDA byłaby niższa o 9,8% w 2017 roku. W czwartym kwartale 2017 roku EBITDA T Mobile Polska wyniosła 450 milionów złotych z widocznym wpływem regulacji roamingowych w wysokości 44 milionów złotych. Bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 17,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2016 r.

Ponad 10 tysięcy stacji bazowych z LTE

T‑Mobile Polska stale inwestuje w infrastrukturę oraz rozbudowuje swoją sieć, aby zagwarantować klientom najlepszą jakość korzystania z usług oferowanych przez T‑Mobile. W 2017 roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 827 do 10 217, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 621 i na koniec roku wynosiła 5 593. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T‑Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu, T Mobile Polska wdraża nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE była dostępna na koniec roku na ponad 3,9 tysiącu stacji bazowych docierając do 43,3% populacji Polski.

T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce

W 2017 roku T‑Mobile po raz czwarty z rzędu wygrał badania jakości sieci mobilnych w Polsce i otrzymał certyfikat „Best in test 2017”. T‑Mobile wyprzedził pozostałych operatorów w obu kategoriach, jakości połączeń głosowych i usług transmisji danych, ale także na każdym z obszarów badania: największe miasta, miejscowości i drogi. W zrealizowanym w listopadzie 2017 roku badaniu T‑Mobile uzyskał 876 punktów na 1 000 możliwych, najwięcej ze wszystkich operatorów w Polsce.

T‑Mobile Polska został również liderem rankingu SpeedTest PL w 2017 roku. W ubiegłym roku użytkownicy platformy SpeedTest PL zmierzyli prędkość swoich łączy ponad 30 miliony razy, co sprawia, że jest to największa platforma pomiarowa w Polsce. Na podstawie uzyskanych przez użytkowników wyników pomiarów prędkości Internetu mobilnego w telefonach T‑Mobile okazał się operatorem oferującym najszybszy Internet mobilny w 2017 roku w Polsce.

T‑Mobile jest bliżej klientów

Jednym z priorytetów T‑Mobile Polska jest zapewnienie klientom najlepszej obsługi, w każdym momencie. W związku z tym w 2017 roku T‑Mobile zwiększył sieć sprzedaży, wzmocnił zespół odpowiedzialny za obsługę klientów oraz uprościł wiele procesów wewnętrznych ułatwiając klientom korzystanie z usług jak również kontakt z firmą. W 2017 roku T‑Mobile Polska otworzył 103 nowe sklepy zwiększając ich liczbę do 665 punktów sprzedaży w całym kraju. Równocześnie ze zwiększaniem sieci sprzedaży T‑Mobile zatrudnił setki pracowników, w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż i bezpośrednią obsługę klientów. Spółka ułatwiła klientom kontakt z telefonicznym biurem obsługi wdrażając nowy IVR, który przyczynił się do blisko czterokrotnego skrócenia czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. T Mobile systematycznie rozwija także aplikację Mój T‑Mobile, która wzbogaciła się w ostatnich miesiącach o całą listę nowych funkcjonalności, m.in., płatności on-line, listę faktur z 12 miesięcy wstecz czy mapę salonów. W ciągu ostatniego roku liczba klientów korzystających z aplikacji wzrosła dwukrotnie.

T‑Mobile z dodatnim bilansem przenoszalności numerów w 2017 roku

8 stycznia 2018 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport ze statystykami przenoszalności numerów komórkowych w czwartym kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska uzyskał najlepszy bilans przenoszalności numerów mobilnych na rynku z wynikiem 22 706 numerów na plusie. Dzięki poprawie trendów w całym 2017 roku bilans przenoszalności numerów Spółki wyniósł 506 numerów na plusie, podczas gdy w 2016 roku był ujemny i wyniósł 307 052 numerów.

Wzrost bazy klientów prepaid oraz średniego przychodu na klienta prepaid

W czwartym kwartale 2017 roku T‑Mobile Polska zanotował wzrost bazy klientów usług przedpłaconych o 33 tysiące w porównaniu do poprzedniego kwartału. W całym 2017 roku Spółka zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 12 złotych z 10 złotych w 2016 roku.

Uproszczona oferta przyciąga rodziny

Wprowadzona w połowie roku oferta „T-Mobile 1 - BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu danych, cieszy się dużą popularnością wśród rodzin. Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji.

T‑Mobile rozwija cyfrowe rozwiązania dla biznesu

Dzięki przejęciu 1 września 2017 roku T-Systems Polska oferta T‑Mobile Polska zostanie wzbogacona o nowe rozwiązania IT, które uzupełnią usługi sieciowe i centrów danych. W ubiegłym roku Spółka oddała do użytku Biuro Zapasowe we Wrocławiu, oferując przedsiębiorcom w sumie 273 w pełni wyposażone stanowiska pracy. W Krakowie Operator oddał do komercyjnego użytku 400 m2 powierzchni kolokacyjnej w nowym centrum danych. Dzięki temu powierzchnia kolokacyjna oferowaną przez T Mobile klientom zwiększyła się w sumie do 8 000 m2. W 2017 roku T‑Mobile Polska wygrał szereg przetargów na dostarczanie usług telekomunikacyjnych dużym klientom korporacyjnym m.in. dla Narodowego Banku Polskiego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy Centrum Obsługi Administracji Rządowej.

Sprawdź T‑Mobile - WŁĄCZ BEZ LIMITU & 10 GB ZA 25 ZŁ NA 30 DNI I ODBIERZ OKULARY VR

źródło: T‑Mobile

Kliknij aby powiększyć



23.02.2018 | Ataki DDoS odgrywają istotną rolę w arsenale cyberprzestępców, a średnie koszty incydentu zwiększają się do ponad 2 mln dolarów

Koszt finansowy ataków DDoS wzrasta - obecnie jeden atak kosztuje korporacje nawet 2,3 mln dolarów.

Błyskawicznie rosnące koszty "sprzątania" po takich incydentach oraz związanej z nimi utraty lukratywnych możliwości biznesowych świadczą o tym, że obecnie organizacje bardziej niż kiedykolwiek nie mogą pozwolić sobie na podatność na atak, który może się wiązać z poważnymi kosztami.

Badanie zagrożeń dla bezpieczeństwa IT w 2017 r. przeprowadzone przez Kaspersky Lab wskazuje na znaczący wzrost średniego kosztu ataku DDoS na organizacje w ciągu ostatniego roku.

Koszty finansowe związane z reakcją na atak DDoS, zarówno gdy stanowi jeden incydent, jak i element złożonego cyberataku, wynoszą obecnie ponad 123 tys. dolarów w przypadku małych i średnich firm (dla porównania w 2016 r. wynosiły 106 tys. dol.). 

+ więcej...
23.02.2018 | Rozwiązania dla inteligentnych wnętrz zyskują na popularności. Cyfryzacja budynku zajmuje kilka godzin, a umożliwia lepszą nawigację i monitorowanie gości

Ludzie spędzają 90 proc. swojego czasu we wnętrzach różnego rodzaju budynków – domu, biura, centrum handlowego, kina czy restauracji.

Coraz więcej tych wnętrz jest wyposażanych w inteligentne rozwiązania.

Jednym z nich jest możliwość pełnego zdigitalizowania przestrzeni i przeniesienia jej na cyfrową mapę.

Oparte na niej systemy i aplikacje pozwalają na efektywne zarządzanie budynkami, a także nawigację po nich.

+ więcej...
23.02.2018 | Fritz na Mobile World Congress

W czasie Mobile World Congress w Barcelonie (26.02-1.03.2018) firma AVM z Berlina, specjalista w dziedzinie komunikacji, zaprezentuje najnowsze modele routerów FRITZ!Box dla łączy szerokopasmowych o prędkościach gigabitowych oraz demonstruje na żywo nowatorską sieć WiFi w topologii mesh.

Jako rozwiązanie premierowe, w czasie targów AVM prezentuje router FRITZ!Box 7583 dla łączy obsługujących protokół G.fast i pasmo 212 MHz oraz łącza VDSL ze wsparciem dla supervectoringu 35b.

Nowy model obsługuje również bonding, dzięki czemu z prędkości, dostępnych dzięki różnym rozszerzeniom technologii DSL, można korzystać równocześnie w celu podwojenia szybkości transmisji.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 9 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 150 Mb/s
xDSL - łącze 12 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 60 Mb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij