Wiadomości

Loading


23.02.2018 | Rozwiązania dla inteligentnych wnętrz zyskują na popularności. Cyfryzacja budynku zajmuje kilka godzin, a umożliwia lepszą nawigację i monitorowanie gości

Ludzie spędzają 90 proc. swojego czasu we wnętrzach różnego rodzaju budynków – domu, biura, centrum handlowego, kina czy restauracji. Coraz więcej tych wnętrz jest wyposażanych w inteligentne rozwiązania. Jednym z nich jest możliwość pełnego zdigitalizowania przestrzeni i przeniesienia jej na cyfrową mapę. Oparte na niej systemy i aplikacje pozwalają na efektywne zarządzanie budynkami, a także nawigację po nich. Umożliwiają także zwiększanie przychodów np. najemców centrów handlowych, poprzez docieranie z reklamą bezpośrednio do klientów.  Inteligentne systemy są obecne między innymi na uczelniach, ale również w muzeach, fabrykach i centrach handlowych.

– Digitalizację wnętrza rozpoczynamy od zakupu beaconów, czyli emiterów sygnału Bluetooth, a następnie je konfigurujemy. W dalszej kolejności wchodzimy do systemu Indoorway, który prowadzi nas za rękę przez cały proces wdrożenia. To rysowanie mapy, która następnie jest cyfryzowana. Potem przychodzi czas na wykonanie pomiarów i wdrożenie całego rozwiązania – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Grzegorz Koblański, prezes firmy Indoorway.

Inteligentne zarządzanie budynkiem i zbieranie informacji o zachowaniu osób odwiedzających go jest szczególnie atrakcyjne dla centrów handlowych. Dzięki temu ich zarządcy mogą lokalizować najczęściej i najrzadziej odwiedzane miejsca, a sklepy – w błyskawicznym tempie docierać z ofertą reklamową do swoich klientów.  Digitalizacja wnętrz budynku o powierzchni 2 tys. metrów kwadratowych zajmuje 4 godziny. Następnie możliwe jest stworzenie dla danego budynku aplikacji, umożliwiającej nie tylko nawigowanie po nim, ale i monitorowanie zachowania odwiedzających.

– Stworzenie mapy budynku to kwestia nawigacji, możemy się odnaleźć w coraz większych strukturach budynkowych, coraz bardziej skomplikowanych. Tych przestrzeni, w których na co dzień przebywamy jest coraz więcej, generalnie ludzie spędzają ponad 90 proc. swojego czasu w przestrzeniach zamkniętych – twierdzi ekspert.

Indoorway ma już na koncie między innymi pilotażowe wdrożenie swojego systemu w fabryce firmy Electrolux. Dzięki rozwiązaniu,  szwedzki producent sprzętu AGD zbiera i analizuje dane o ruchu pieszym wewnątrz gmachu oraz optymalizuje procesy produkcji.

– Chcieliśmy, aby nasze rozwiązanie było jak najbardziej skalowalne, elastyczne pod kątem przestrzeni. Dzięki temu może być dostosowane zarówno dla centrum handlowego, jak i dla muzeum, teatru czy uniwersytetu. W minionym roku zmapowaliśmy ponad 1,5 mln metrów kwadratowych wnętrz na całym świecie – informuje prezes Indoorway.

Firma Deloitte w raporcie “Smart buildings" przewiduje znaczny wzrost inteligentnych wnętrz w budynkach komercy, że w 2020 roku w budynkach komercyjnych zostanie wdrożonych ponad 1,3 mld czujników dla internetu rzeczy. Oznaczałoby to niemal 20-krotny wzrost w porównaniu z rokiem 2015.

Według analityków MarketsandMarkets, do 2022 roku rynek inteligentnych budynków będzie warty niemal 32 mld dolarów. W najbliższych latach rosnąć będzie w tempie niemal 34 proc. średniorocznie.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



23.02.2018 | Fritz na Mobile World Congress

W czasie Mobile World Congress w Barcelonie (26.02-1.03.2018) firma AVM z Berlina, specjalista w dziedzinie komunikacji, zaprezentuje najnowsze modele routerów FRITZ!Box dla łączy szerokopasmowych o prędkościach gigabitowych oraz demonstruje na żywo nowatorską sieć WiFi w topologii mesh.

Jako rozwiązanie premierowe, w czasie targów AVM prezentuje router FRITZ!Box 7583 dla łączy obsługujących protokół G.fast i pasmo 212 MHz oraz łącza VDSL ze wsparciem dla supervectoringu 35b.

Nowy model obsługuje również bonding, dzięki czemu z prędkości, dostępnych dzięki różnym rozszerzeniom technologii DSL, można korzystać równocześnie w celu podwojenia szybkości transmisji.

+ więcej...
22.02.2018 | Starcie tytanów na Gali KSW 42 w łódzkiej Atlas Arenie na żywo także w Vectrze w systemie pay-per-view

W karcie walk Gali KSW 42, która odbędzie się 3 marca 2018 roku, obok największych gwiazd MMA wystąpią m.in. dwie zawodniczki-debiutantki.

Tą atrakcyjną imprezę z drugiej największej hali w Polsce obejrzą na żywo także abonenci Vectry - dziś operator rozpoczął sprzedaż dostępu do gali w systemie pay-per-view w cenie 39,90 zł.

Kibice sportowi to dla Vectry szczególna grupa odbiorców.

Dla nich operator udostępnia jeden z najbogatszych na rynku zestawów programów sportowych oraz dedykowany pakiet Sport na Ostro. 

+ więcej...
22.02.2018 | Telstra, Ericsson, Qualcomm oraz NETGEAR osiągają prędkości rzędu 2 Gb/s podczas pokazu na żywo

Telstra, Ericsson, NETGEAR i Qualcomm Technologies, Inc., spółka zależna Qualcomm Incorporated, ogłosiły, że w testach laboratoryjnych z wykorzystaniem nowych chipsetów komercyjnych osiągnęły rekordowe prędkości 4G rzędu 2 gigabitów na sekundę (Gb/s).

Osiągnięcie tych prędkości było możliwe dzięki oprogramowaniu Baseband 6630, Radio 4415 oraz najnowszemu oprogramowaniu sieciowemu Gigabit LTE firmy Ericsson.

Ekstremalne prędkości osiągnięto dzięki agregowaniu pięciu nośników LTE 20 MHz w trzech różnych pasmach częstotliwości, każdy nośnik wykorzystywał technologie 4x4 MIMO oraz 256 QAM.

Podczas demonstracji osiągnięto prędkości 2 Gb/s, było to możliwe dzięki agregacji 100 MHz z pasm 1, 3 i 7 poprzez mobilny router NETGEAR Nighthawk wyposażony w modem Qualcomm® Snapdragon™ X24 LTE, pierwszy na świecie modem LTE kategorii 20.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 65 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 600 kb/s
xDSL - łącze 4 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 6 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 600 kb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij