Wiadomości

Loading


29.11.2017 | Poczta Polska: coraz chętniej prezenty kupujemy online już w listopadzie

Rozwijająca się sieć click&collect, wyposażenie kurierów w terminale płatnicze, zatrudnienie dodatkowych pracowników – to tylko część rozwiązań przyjętych przez Pocztę Polską ułatwiających obsługę klientów w okresie przedświątecznego szczytu paczkowego. Z kolei klienci coraz chętniej zamawiają online prezenty już w listopadzie.

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, zakupy prezentów świątecznych przez internet zyskują na popularności – ponad 1/3 badanych planuje zamówić w e-sklepach więcej paczek niż w ubiegłym roku. Liczba przesyłek nadanych w tym roku może pobić dotychczasowe rekordy, chociaż oczywiście zakupy online uzupełnią zakupy stacjonarne. Im mniejszy budżet przeznaczamy na prezenty, tym większą jego część kupujemy przez internet. Aż 40% badanych dysponuje budżetem w przedziale 251-500 zł i aż 62% spośród nich chce wydać je na zakupy w e-sklepach. Natomiast 83% klientów spośród przeznaczających na upominki nie więcej niż 100 zł – zamierza zrobić zakupy online.

Firmy oferujące usługi na rynku KEP (czyli kurier, ekspres, paczka) rozpoczynają opracowywanie zwiększonej liczby przesyłek wiele tygodni przed świętami Bożego Narodzenia. Ponad 80% osób biorących udział w sondażu ARC Rynek i Opinia deklaruje, że stara się kupić prezenty jak najwcześniej – 38% jeszcze listopadzie, 44% na początku grudnia. Tylko 17% respondentów planuje zakupy w pierwszej połowie grudnia. Dla ¾ respondentów preferowany termin dostawy to 2-3 dni.

Blisko 2/3 badanych preferuje dostawę przez kuriera do domu lub miejsca pracy. Tylko 6% decyduje się na odbiór w wybranym punkcie. – Sytuacja ta może się wkrótce zmienić, ponieważ obserwujemy coraz większe zainteresowanie klientów odbiorem paczek w naszej sieci – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – Oferujemy możliwość odebrania przesyłek nie tylko w naszych placówkach pocztowych, ale również na stacjach paliw PKN Orlen, w kioskach RUCH-u, a w Warszawie i na terenie województwa mazowieckiego - także w sklepach sieci Żabka i Freshmarket.  Nasi klienci mogą odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie punkcie usługowym o dogodnej porze, w jednej z blisko 7 tysięcy lokalizacji. Mamy największą w Polsce sieć click&collect – dodaje Justyna Siwek.

Aby usprawnić obsługę doręczeń kurierskich, wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze, dzięki którym klienci mogą  dokonywać płatności kartą lub BLIKIEM za przesyłki pobraniowe. Przy tego typu płatnościach Poczta Polska jako jedyna firma na polskim rynku, nie wprowadziła nadawcy przesyłki żadnych ograniczeń. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

W październiku tego roku klienci nadali średnio o 16% przesyłek więcej niż porównywalnym okresie 2016 roku. Poczta Polska kolejny raz notuje większy wzrost liczby przesyłek kurierskich niż średni wzrost całego rynku. Obserwowana dynamika jest skutkiem aktywnych działań sprzedażowych i zmian produktowych zwiększających konkurencyjność oferowanych usług – zauważa Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży. – Jeżeli przyjmiemy, że liczba paczek w sierpniu to 100%, w październiku 2016 mieliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 107%, a w grudniu 131%. W tym roku w październiku zanotowaliśmy już wzrost na poziomie 116%.

Rośnie nie tylko rodzimy rynek eCommerce, Polacy zamawiają też coraz więcej przesyłek w innych krajach, wzrosty według danych za 10 miesięcy tego roku są już na poziomie przekraczającym 30%, w porównaniu do analogicznego okresu 2016 r.

Przygotowania do sezonu przedświątecznego rozpoczęły się w Poczcie na początku roku. Do obsłużenia rosnącego wolumenu paczek potrzeba odpowiednio więcej pracowników, sprzętu i samochodów – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych. – W czwartym kwartale 2017 roku w logistyce zatrudnienie pracowników na umowy o pracę, jest wyższe o ponad 5% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016. Dodatkowo w październiku rozpoczęliśmy rekrutacje pracowników sezonowych. Obecnie obsada jest w większości skompletowana, ale zakładamy, że przesyłek w grudniu będzie więcej niż w listopadzie, dlatego też będziemy jeszcze zwiększać zatrudnienie. Rekrutacje nadal trwają – dodaje Jerzy Garycki.

Od 25 listopada w Warszawie paczki będą doręczane klientom w soboty, a w grudniu doręczanie w soboty będzie zorganizowane także w innych dużych miastach Polski. Całodobowe centrum monitoringu koordynuje pracę logistyki pocztowej tak, aby przesyłki docierały do klientów na czas. Warto jednak zaplanować zakupy prezentów odpowiednio wcześniej i nie odkładać tego mikołajowego obowiązku na ostatnią chwilę.

źródło: Poczta Polska

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



29.11.2017 | T‑Mobile świadczy usługi dla 168 Jednostek Administracji Państwowej

T‑Mobile Polska 1 października br. rozpoczął świadczenie usług telekomunikacyjnych dla 168 Jednostek Administracji Państwowej, po przeniesieniu ponad 26 tysięcy numerów komórkowych do swojej sieci.

Kontrakt T‑Mobile dla Centrum Obsługi Administracji Rządowej o wartości ponad 13,1 milionów złotych obejmuje świadczenie usług telekomunikacyjnych wraz z dostarczeniem urządzeń przez 27 miesięcy.

30 maja 2017 roku Centrum Obsługi Administracji Rządowej poinformowało rynek o ofertach złożonych przez operatorów na obsługę 168 Jednostek Administracji Państwowej przez 27 miesięcy.

Przetarg wygrał T‑Mobile Polska, który za określone w specyfikacji usługi zaproponował cenę 13 145 749 złotych brutto, wygrywając z Orange Polska i Polkomtelem, które wyceniły kontrakt odpowiednio na 15 768 105,36 oraz 18 547 670,61 złotych brutto.

+ więcej...
29.11.2017 | Z Orange Energia 150 złotych na telefon i usługi mobilne

Każda osoba, która zmieni dotychczasowego sprzedawcę prądu na Orange Energia i jednocześnie podpisze nową lub przedłuży dotychczasową umowę na usługi mobilne z telefonem, może teraz liczyć na 150 zł bonusu do wykorzystania na raty za telefon i rachunki za usługi mobile.

W ramach konwergentnej oferty sprzedaży prądu z bonusem 150 zł na usługi mobilne klienci Orange otrzymują: bezpłatne przełączanie prądu na Orange, zwolnienie z opłaty miesięcznej, gwarancję bezpiecznej ceny przez 4 lata (stawka za 1kWh energii nie wyższa od obowiązującej u właściwego sprzedawcy z urzędu, czyli ENERGA-Obrót, PGE Obrót, TAURON Sprzedaż, ENEA lub Innogy Stoen Operator).

+ więcej...
29.11.2017 | Ericsson przewiduje: w 2023 roku miliard subskrypcji sieci 5G

Prognozy Ericsson przewidują, że do roku 2023 będzie miliard abonentów rozszerzonego mobilnego internetu szerokopasmowego sieci 5G.

Prognozy te należą do kluczowych statystyk, opublikowanego dzisiaj, listopadowego wydania Ericsson Mobility Report.

Oczekuje się, że technologia 5G zostanie wdrożona jako pierwsza w gęsto zaludnionych obszarach miejskich i do końca 2023 roku obejmie ponad 20 procent światowej populacji.

Pierwsze komercyjne sieci 5G New Radio (NR) powinny zacząć działać w 2019 r., z głównymi wdrożeniami w 2020 roku. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 65 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 384 kb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 160 kb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij