Wiadomości

Loading


04.09.2018 | Polacy robią zakupy z głową. Na transakcjach w internecie potrafią oszczędzić nawet do kilku tysięcy złotych rocznie

Prawie połowa Polaków robi zakupy rozsądnie, aktywnie szukając i korzystając z różnego rodzaju promocji – wynika z badań AdRetail „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”. Coraz popularniejszą alternatywą dla tradycyjnych rabatów czy kart lojalnościowych jest moneyback, czyli zwrot części wartości dokonanych zakupów. Klienci, którzy kupują online, mogą dzięki niemu zaoszczędzić nawet do kilku tysięcy złotych w skali roku.

– Moneyback, czyli zwrot części pieniędzy za zakupy online, to internetowa magia, perpetuum mobile smart shoppingu – mówi agencji Newseria biznes Jan Sikora, założyciel platformy Planet Plus. – Smart shopping dopiero się u nas zakorzenia i Polacy zaczynają dostrzegać, że podobnie jak w przypadku kodów rabatowych, promocji czy zniżek mogą otrzymać dodatkowy zwrot pieniędzy w postaci moneybacku. Jest naprawdę spora grupa osób, które szukają okazji, aby kupować taniej.

Moneyback to zwrot części wydatków za zakupy w sklepach internetowych. Jest atrakcyjną i coraz popularniejszą alternatywą dla zniżek czy programów lojalnościowych. Kiedy użytkownik zrobi zakupy, część wartości transakcji jest zwracana na jego kartę płatniczą lub konto PayPal. Zazwyczaj jest to od jednego do kilkunastu procent wartości zakupu. Forma płatności nie ma tu znaczenia – zwrot jest realizowany zarówno od płatności kartą, jak i od płatności gotówką przy odbiorze.

– Korzyści jest wiele, zarówno dla e-sklepów, jak i dla użytkowników. Sklep ma gwarancję, że dany produkt z półki bądź z magazynu zostanie sprzedany w odpowiedniej cenie. My odpowiadamy za to, żeby zapewnić tę sprzedaż. Sklep płaci nam za to prowizję, którą dzielimy się z użytkownikami w formie moneybacku. Użytkownik jest zadowolony, że produkt, którego szuka, może kupić taniej i na dodatek z częściowym zwrotem pieniędzy. Jesteśmy w sytuacji potrójnego win-win-win – mówi Jan Sikora.

Planet Plus jest modelem biznesowym dobrze znanym w Europie i popularnym choćby w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, natomiast w Polsce pojawił się stosunkowo niedawno. Platforma, która działa blisko trzy lata, ma już ponad 600 tys. użytkowników i współpracuje z ponad tysiącem sklepów online, wśród których są e-commerce’owi liderzy (m.in. Allegro, Empik, Answear, Frisco PL, Pyszne PL, Douglas, MediaMarkt, Grupon, Eobuwie PL czy AliExpress).

– Jesteśmy w tej chwili największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, która oferuje moneyback, natomiast widzimy, że pojawiają się inne, które naśladują to, co robimy. To tylko pokazuje, jak bardzo ten rynek jest jeszcze niezagospodarowany. W Wielkiej Brytanii jest pięć takich dużych firm. Dwie największe to Quidco i Top Cashback, które współpracują z ponad 3 tys. retailerów i de facto to one dyktują warunki na rynku moneyback w tym regionie. W Polsce jesteśmy dopiero na początku tej drogi – mówi Jan Sikora.

Hasłem Planet Plus jest „Nagradzanie za kupowanie”. Po bezpłatnej rejestracji i zalogowaniu się na platformie użytkownik musi wyszukać interesujący go sklep online, do którego zostanie przekierowany za pomocą linku. Po zrobieniu zakupów i dokonaniu płatności zwrot części transakcji automatycznie pojawi się na jego koncie w ciągu 24 godzin. Po uzbieraniu minimum 20 zł można je wypłacić na wskazane konto bankowe lub konto PayPal.

Za pośrednictwem platformy można zrobić zakupy m.in. w sklepach z branży odzieżowej, kosmetycznej, AGD i RTV, skorzystać z usług branży ubezpieczeń, bankowości i finansów, a nawet zrobić zakupy spożywcze. Informacje o historii zakupów, ilości zaoszczędzonych pieniędzy, ofertach dnia i specjalnych promocjach, które łączą się z moneybackiem są dobrze widoczne w panelu klienta, po zalogowaniu.

Model biznesowy Planet Plus korzysta na rosnącej popularności zakupów w sieci. Jak wynika z danych Gemiusa, przez internet kupuje już co drugi konsument (56 proc.), a Polska jest jednym z najprężniej rozwijających się rynków e-commerce w Europie.

– Oferujemy moneyback w ponad tysiącu sklepów, z którymi współpracujemy. Są to marki rozpoznawalne, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Najlepszą formą reklamy jest internet i nieinwazyjne reklamy targetowane dla osób, które naprawdę szukają promocji i będą z nich korzystać, a nie zakładać kolejne puste konto. Klienci mają świadomość, jak duża jest wartość procentowa moneybacku, który mogą uzyskać – mówi założyciel Planet Plus.

Smart shopping, czyli sprytne i przemyślane zakupy, to trend, który wśród polskich konsumentów zyskuje dużą popularność. Jak wynika z badania AdRetail „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków”, już prawie połowa (43 proc.) deklaruje, że regularnie korzysta z różnego rodzaju promocji i aktywnie ich poszukuje. Natomiast 23 proc. korzysta z serwisów i aplikacji z kuponami rabatowymi. Według badań przeprowadzonych przez GfK Polonia smart shopping uprawia blisko 50 proc. Polaków.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



04.09.2018 | Poczta Polska i Allegro rozszerzają współpracę w projekcie Allegro Dostawa

Poczta Polska i Allegro rozszerzają współpracę w projekcie Allegro Dostawa.

Po ofercie na punkty odbioru sprzedający mogą skorzystać z atrakcyjnej oferty na dostawy pod adres.

Od czerwca sprzedający na platformie Allegro mogą skorzystać z oferty na usługę Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie, w ramach której mogą nadawać przesyłki do jednego z ponad 9 tys. punktów odbioru.

W sieci znajdują się placówki Poczty Polskiej oraz punkty partnerskie – stacje paliw Orlen, saloniki i kioski Ruch oraz sklepy Żabka i Freshmarket. 

+ więcej...
04.09.2018 | Young Makers: FabLab pomoże w wejściu na rynek pracy

We wrześniu w FabLab powered by Orange rusza projekt Young Makers!

Choć bezrobocie w Polsce jest stosunkowo małe, nadal istnieją grupy, którym trudno wejść na rynek pracy.

Należy do nich grono osób, które po uzyskaniu pełnoletniości muszą rozstać się z domem dziecka czy rodziną zastępczą.

Każda z nich musi w wieku 18 lat z dnia na dzień zdobyć pracę i dach nad głową. Odsetek bezrobocia w tej grupie sięga aż 45%.

+ więcej...
04.09.2018 | E-handel staje się coraz bardziej smart. Przyszłością są zakupy dokonywane za pomocą poleceń głosowych

Sztuczna inteligencja coraz szerzej wkracza do internetowego handlu.

Sam e-commerce przekształca się już w smart-commerce.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz stosowanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości pozwala na dokładne dopasowanie oferty do potrzeb klienta.

Nowe technologie mogą pomóc zbudować przywiązanie do marki, sztuczna inteligencja podpowie produkty, a asystent głosowy pozwoli robić zakupy bez użycia rąk.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 21 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 20 Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 56 kb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij