Wiadomości

Loading


15.02.2018 | Poczta Polska otwiera Polakom drzwi do e-administracji: profil zaufany i eDoręczenie

Poczta Polska zgodnie ze swoją strategią stawia na rozwój e-usług. Dzięki sieci placówek w całym kraju  umożliwia zakładanie Profilu Zaufanego przez platformę Envelo. Z usługi mogą skorzystać  mieszkańcy miejscowości w których nie ma innych instytucji oferujących kontakt z administracją państwową. Profil Zaufany jest niezbędny do złożenia Jednolitego Pliku Kontrolnego przez płatników VAT. Poczta Polska jest technologicznie przygotowana do obsługi e-korespondencji, która pozwala na cyfrowy kontakt pomiędzy państwem i obywatelami. Już teraz umożliwia odbiór tradycyjnej korespondencji w formie e-maili.

Prezentacja cyfrowych usług oferowanych przez Pocztę Polską odbyła się 14.02. br. w Andrespolu. To jedna z tych miejscowości, gdzie jedynie w placówce pocztowej można potwierdzić Profil Zaufany. Usługa ta jest obecnie niezbędna mikroprzedsiębiorcom, w tym osobom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT) do systemu Ministerstwa Finansów. JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie. Do tej pory obowiązek ten spoczywał na dużych i średnich przedsiębiorcach.

Jesteśmy naturalnym kandydatem na dostawcę usług korespondencji cyfrowej dla obywateli i urzędów. Przez lata głównym obszarem działalności Poczty Polskiej było doręczanie listów. Gdy wolumen tradycyjnej korespondencji  zmniejsza się, nasza spółka ewoluując razem z rynkiem,  z operatora pocztowego przekształca się w operatora cyfrowego. Współtworzenie e-administracji będzie dla Poczty istotnym impulsem rozwojowym, a obywatelom zapewni powszechny i bezpieczny dostęp do e-usług. Poczta działa na zasadach  komercyjnych, ale to także firma z misją. Chcemy pomagać obywatelom z utrudnionym dostępem do cyfryzacji, uczyć i upowszechniać e-administrację – mówi  Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej .

Poczta Polska jest technologicznie przygotowana do obsługi systemu e-korespondencji. usługi Poczty Polskiej docierają do 100% mieszkańców, urzędów, przedsiębiorstw i obywateli. Dzięki temu jest firmą, która może koordynować bezpieczny przepływ informacji urzędowych w całym kraju. Podobnie jak inne poczty narodowe (np. w Czechach, Danii i Francji) może odegrać kluczową rolę w systemie, który przetwarza dane wymieniane pomiędzy instytucjami państwowymi a obywatelami. Grupa Poczty Polskiej od 2016 roku aktywnie włączyła się w działania związane z cyfryzacją państwa, oferując swoje usługi w cyfrowych doręczeniach oraz cyfrowej tożsamości, czyli tam, gdzie jest najbardziej kompetentna.

W grupie kapitałowej Poczty Polskiej funkcjonuje spółka Poczta Polska usługi Cyfrowe (PPUC) zarządzająca platformą cyfrową usług pocztowych  Envelo. Na platformie można zaprojektować i kupić znaczki pocztowe oraz wysłać tradycyjną kartkę pocztową z własnym zdjęciem. W ofercie Envelo jest także opłata i przygotowanie do nadania paczki. Envelo  to szerokie możliwości generowania i masowego nadawania korespondencji bezpośrednio z  systemów informatycznych klientów biznesowych. Z tej możliwości korzystają np. operatorzy energetyczni czy banki.

Profil Zaufany potwierdzony przez Konto Zaufane Envelo to nasza Elektroniczna Tożsamość, która  jest  kluczem do e-usług administracji publicznej. Profil Zaufany wystarcza do obsługi znakomitej większości e-usług. Uwierzytelniona eTożsamość Envelo jest  niezbędna do świadczenia usługi elektronicznego doręczenia, którą będzie w przyszłości kluczowa zarówno dla administracji, klientów biznesowych oraz klientów indywidualnych. Polacy coraz chętniej korzystają z e-usług, a nasza Platforma Envelo w połączeniu z siecią placówek pocztowych może im to ułatwić dając duże poczucie bezpieczeństwa – informuje Krzysztof Dzięcioł, prezes spółki Poczta Polska usługi Cyfrowe.

Jak to działa?

Do potwierdzenia Profilu Zaufanego, klientowi niezbędne jest Konto Zaufane Envelo – pocztowy nośnik e-tożsamości, które można założyć w jednym z blisko 4700 urzędów i filii Poczty Polskiej na terenie całego kraju. – Podobnie, jak w przypadku oferty największych banków w Polsce, Profil Zaufany Envelo jest potwierdzany po wybraniu odpowiedniej opcji w parametrach konta na platformie. Po potwierdzeniu operacji jednorazowym hasłem i prawidłowej weryfikacji w systemie Profilu Zaufanego, można zalogować się do e-usług administracji publicznej za pomocą danych logowania do platformy Envelo – mówi Michał Putkiewicz, wiceprezes spółki Poczta Polska usługi Cyfrowe

Konto Zaufane Envelo jest usługą darmową. W przeciwieństwie do oferty różnych banków, pocztowa e-tożsamość nie jest powiązana z żadnym produktem platformy Envelo, więc wraz ze zmianą dostawcy usług, nie ma potrzeby przenoszenia poświadczenia Profilu Zaufanego.

Grupa Poczty Polskiej pracuje obecnie nad rozwojem systemu, dzięki któremu Konto Zaufane Envelo będzie można założyć za pomocą urządzenia mobilnego, w które wyposażony jest listonosz. Ta rewolucyjna zmiana umożliwi tworzenie pocztowej e-tożsamości w dowolnym miejscu. Będzie to ważny krok do realizacji strategii przeciwdziałania cyfrowemu wykluczeniu nie tylko osób mieszkających w najodleglejszych zakątkach Polski, ale również osób niepełnosprawnych czy przewlekle chorych, które rzadko wychodzą z domu – mówi Paweł Kopeć, dyrektor sprzedaży w Poczcie Polskiej i członek zarządu PPUC.

Projekt e-skrzynki i e-doręczeń jest realizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji w ramach Programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”. 31 sierpnia 2016 r. pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwem Cyfryzacji, a Pocztą Polską i jej spółką Poczta Polska usługi Cyfrowe (PPUC) zostało podpisane porozumienie, które dotyczyło integracji systemów informatycznych administracji publicznej z pocztową platformą Envelo.

źródło: Poczta Polska

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



15.02.2018 | Orange Polska i Alter Art razem na Kraków Live Festival

Kraków Live Festival to kolejny obok Orange Warsaw Festival i Open’er Festival Powered by Orange festiwal organizowany przez Alter Art przy wsparciu Orange Polska.

Firmy zdecydowały się nie tylko rozszerzyć współpracę, ale także przedłużyć umowę sponsorską.

Nowy, kilkuletni kontrakt to efekt wielkiego sukcesu organizowanych wspólnie wydarzeń muzycznych, a także rozwoju rynku festiwalowego.

Współpraca pomiędzy firmami rozpoczęła się w 2016 roku, kiedy Orange został strategicznym sponsorem gdyńskiego Open’era, a firma Alter Art organizatorem odbywającego się w stolicy Orange Warsaw Festival. 

+ więcej...
15.02.2018 | Kaspersky Lab łączy siły z ITU-T w celu wzmocnienia bezpieczeństwa Internetu Rzeczy

W styczniu 2018 r. oficjalnie pojawił się nowy międzynarodowy standard dotyczący możliwości zabezpieczeń wspierających bezpieczeństwo Internetu Rzeczy (rekomendacja ITU-T Y.4806).

Rekomendacja ta została opracowana przez grupę badawczą SG20 działającą w ramach sektora normalizacji w telekomunikacji ITU (ITU-T).

Nowy standard klasyfikuje problemy bezpieczeństwa dla Internetu Rzeczy, bada potencjalne zagrożenia dla systemów bezpieczeństwa i wyjaśnia bezpieczną realizację cyberfizycznych systemów IoT wspieranych możliwościami zabezpieczeń.

Kaspersky Lab, jako członek grupy SG20 w ramach ITU-T, był jednym z kluczowych współautorów opracowujących rekomendację.

+ więcej...
14.02.2018 | Przestępcy stosowali lukę dnia zerowego w komunikatorze Telegram w celu rozprzestrzeniania wielofunkcyjnego szkodliwego oprogramowania

Badacze z Kaspersky Lab odkryli cyberataki, w których wykorzystano szkodliwe oprogramowanie infekujące poprzez lukę dnia zerowego w wersji komunikatora Telegram przeznaczonej dla komputerów.

Ta nieznana wcześniej luka została wykorzystana w celu dostarczenia wielozadaniowego szkodnika, który w zależności od komputera może być wykorzystany jako "tylna furtka" (tzw. backdoor) lub jako narzędzie dostarczania oprogramowania służącego do kopania kryptowaluty.

Z badania wynika, że luka ta była aktywnie wykorzystywana od marca 2017 r. w celu generowania kryptowaluty, w tym m.in. Monero oraz Zcash.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 25 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 56 kb/s
xDSL - łącze 512 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 600 kb/s:
GSM - łącze 7,2 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij