Wiadomości

Loading


06.12.2017 | Przed świętami liczba przesyłek wzrasta o 70 proc. Firmy kurierskie szykują się do szczytu już od września

Blisko połowa Polaków zamierza w tym roku kupić prezenty przez internet – wynika z badania Deloitte. Wydatki w tym kanale wzrosną o 8,6 proc., podczas gdy budżet na prezenty w ogóle ma być tylko o 3,4 proc. wyższy niż przed rokiem. To oznacza gorący okres dla firm kurierskich, które przygotowują się do niego od miesięcy, zatrudniając dodatkowych pracowników.

Boom rozpoczął się już w czarny piątek, gdy napędzana promocjami sprzedaż wzrosła o 45 proc., a kurierzy odnotowali podwojenie liczby przesyłek.

– W okresie przedświątecznym spodziewamy się do 40 proc. wzrostu wolumenu, a w dniach pikowych nawet 70 proc. – mówi agencji informacyjnej Newseria biznes Agnieszka Świerszcz, dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska. – Większość przesyłek napłynie z kanału e-commerce, co z punktu widzenia firmy kurierskiej stanowi dodatkowe wyzwanie z racji szczególnych wymagań klientów sklepów internetowych.

Z raportu firmy Gemius wynika, że 54 proc. z 26,5 mln polskich internautów robi zakupy w internecie, z czego 53 proc. kupuje w polskich sklepach, a 16 w zagranicznych. Wartość rynku szacowana jest już na 36–40 mld zł. Konsumentów do kanału internetowego zachęca całodobowa dostępność (82 proc.), wygoda (44 proc.), prostota (41 proc.), mniejsza czasochłonność (39 proc.) i niższe ceny (33 proc.). O 5 pkt proc. do 38 proc. spadła też w porównaniu z 2016 rokiem obawa o bezpieczeństwo transakcji. Przed świętami wszystkie te czynniki zyskują na znaczeniu.

Badanie Deloitte wskazuje, że 49 proc. Polaków zamierza kupić prezenty online, korzystając z komputera, a 20 proc. – z urządzeń mobilnych.

– Już w połowie roku przygotowujemy się do szczytu paczkowego, powołujemy cross-funkcyjny zespół, który usprawnia nasze procesy według ustalonego wcześniej planu – informuje Agnieszka Świerszcz. – To współpraca na poziomie całej firmy. Dla przykładu wspólnie z działem HR opracowujemy plany zatrudnienia dodatkowych pracowników i kurierów. Dział IS sprawdza, czy nasze systemy działają prawidłowo. Dział sprzedaży we współpracy z klientami przygotowuje dla nas prognozy wolumenowe. Dzięki temu w czasie szczytu paczkowego jesteśmy dobrze przygotowani.

W listopadzie DHL Parcel rozpoczął obsługę serwisu Zalando. Od maja rozwija także współpracę z siecią sklepów convenience Żabka, w których konsumenci mogą odbierać zamówione przesyłki. O ile przed wakacjami usługą objętych było nieco ponad dwa tysiące sklepów, obecnie jest to już cała sieć sześciu tysięcy placówek.

– W odpowiedzi na potrzeby klientów przygotowaliśmy nowe rozwiązania w kanale ostatniej mili, takie jak kurier wieczorny i doręczenia do ParcelShopów – mówi Agnieszka Świerszcz.

DHL Parcel zatrudnia też dodatkowych kurierów, by uporać się ze wzmożonym ruchem. Proces rekrutacyjny ruszył już we wrześniu.

– Wspólnie z działem HR przygotowaliśmy platformę rekrutacyjną w oparciu o nowoczesne kanały rekrutacji, takie jak Facebook, internet, program poleceń –mówi dyrektor ds. operacyjnych DHL Parcel Polska. – Staramy się, aby nasza oferta była elastyczna, co jest ważne w obecnej sytuacji rynkowej. Z racji tego, że pracujemy 24 godziny na dobę, każdy pracownik znajdzie dla siebie coś interesującego.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



06.12.2017 | Planowana strategiczna inwestycja Grupy Cyfrowy Polsat – zakup pakietu akcji spółki Netia. Nowe usługi, nowy rynek i wzmocnienie realizacji strategii operatora konwergentnego

Cyfrowy Polsat złożył zlecenia nabycia łącznie pakietu ok. 32% akcji spółki Netia od dwóch znaczących akcjonariuszy.

Cena nabycia została ustalona na łączną kwotę 638,8 mln zł.

Spółka zamierza też ogłosić wezwanie w celu osiągnięcia udziału wynoszącego nie więcej niż 66% ogólnej liczby głosów na WZA Netii.

Grupa Cyfrowy Polsat, największa polska prywatna firma, zbudowana w oparciu o polski kapitał, zrealizuje tym samym kolejną strategiczną inwestycję mającą na celu dalszy rozwój oferty multiplay i wzmocnienie realizacji strategii operatora konwergentnego.

+ więcej...
06.12.2017 | EPIC DRAMA – WITAJ W NOWYM DOMU EPICKICH OPOWIEŚCI

Już niebawem widzowie w Polsce będą mogli oglądać światowej klasy seriale kostiumowe w jakości HD!

Viasat World - zapowiada premierę swego najnowszego kanału tematycznego pod nazwą Epic Drama.

Nową stację będzie można oglądać już od 14 grudnia br. w Cyfrowym Polsacie, a od 1 stycznia 2018 r. także na platformie nc+.

Epic Drama to ponad 600 godzin kontentu w jakości HD, produkcje premierowe i nowości, w gwiazdorskiej obsadzie.

+ więcej...
06.12.2017 | Grupa INEA przejęta przez Macquarie European Infrastructure Fund 5 (MEIF5)

Macquarie European Infrastructure Fund 5 (MEIF5), Warburg Pincus i Grupa INEA poinformowały o podpisaniu umowy zakupu, na podstawie której Macquarie European Infrastructure Fund 5 (MEIF5), zarządzany przez Macquarie Infrastructure and Real Assets (“MIRA”) nabędzie większościowe udziały w INEA.

Szczegółowe warunki inwestycji nie zostały ujawnione.

Założona w 1992 r. Grupa INEA jest obecnie największym operatorem telekomunikacyjnym w Wielkopolsce, który dociera do 500 tys. gospodarstw domowych, a swoim zasięgiem obejmuje 250 tys. klientów.

Szacuje się, że do końca 2017 roku Spółka wygeneruje przychody na poziomie 342 mln PLN. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 3 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 25 Mb/s
xDSL - łącze 20 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 20 Mb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij