Wiadomości

Loading


15.09.2017 | Polacy liderami bankowości mobilnej w Europie - wynika z badania ING

Z badania „Finansowy Barometr ING” wynika, że Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej.

Choć Polacy nieznacznie rzadziej niż mieszkańcy Europy posiadają urządzenia mobilne, to równocześnie aktywniej od innych używają ich do wykonywania operacji bankowych. Dwie trzecie (65%) posiadaczy urządzeń mobilnych w Polsce deklaruje, że skorzystało chociaż raz z bankowości mobilnej. Pod tym względem Polacy wyprzedzają mieszkańców wszystkich europejskich krajów, które wzięły udział w badaniu m.in. Niemcy (38%), Francja (57%), Wielka Brytania (57%) czy Hiszpania (64%). Bardziej aktywni od Polaków okazali się tylko Turcy (80%).

Posiadacze urządzeń mobilnych w Polsce używają ich przede wszystkim do sprawdzania stanu konta lub historii transakcji (65%). Ponad połowa opłaca za ich pomocą rachunki (51%), a 44% wykonuje przelew między własnymi kontami. Co trzecia osoba wysyła za pomocą urządzenia mobilnego pieniądze krewnym lub znajomym (34%), a co czwarta szuka najbliższego bankomatu lub oddziału (26%).

Po raz kolejny potwierdza się, że Polacy należą do najnowocześniejszych społeczeństw w Europie jeśli chodzi o adopcję nowych rozwiązań w finansach osobistych. Smartfon stał się prawdziwym mobilnym centrum dowodzenia pieniędzmi Polaków. Za jego pomocą sprawdzamy stan konta i historię transakcji, opłacamy rachunki i dokonujemy innych przelewów.

Skąd taki entuzjazm Polaków do korzystania z nowych technologii w finansach? Duża w tym zasługa faktu, że Polska stosunkowo niedawno dołączyła do grona państw rozwiniętych. Paradoksalnie dzięki temu polski sektor bankowy mógł przeskoczyć pewne archaiczne już rozwiązania stosowane na zachodzie i od dawna proponuje klientom innowacyjne na skalę światową produkty i usługi. Dlatego dla Polaków takie usługi jak bankowość mobilna czy płatności zbliżeniowe są zupełnie oczywiste i naturalne  - mówi Karol Pogorzelski, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Zarówno Polacy, jak i mieszkańcy innych państw biorących udział w badaniu, jako główny powód dla którego zaczęli korzystać z bankowości mobilnej wymieniają wygodę (53%). Na kolejnych miejscach wskazują fakt, że ich bank zaczął oferować tą usługę (13%) lub sami zaczęli korzystać z urządzenia obsługującego bankowość mobilną (13%). Wśród przyczyn niekorzystania z bankowości mobilnej Polacy najczęściej wskazują na brak zaufania do zabezpieczeń (54%), ale także brak potrzeby (22%) lub zbyt skomplikowane rozwiązania (12%).

Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2017 r. w 13 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy. W badaniu wzięło udział 12 662 respondentów, w tym 1004 z Polski.

źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



15.09.2017 | Stanowisko Kaspersky Lab w sprawie opublikowania dyrektywy 17-01 przez Departament Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych

Biorąc pod uwagę fakt, że Kaspersky Lab nie posiada żadnych nieetycznych więzi z jakimkolwiek rządem, firma jest rozczarowana decyzją Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych, a jednocześnie wdzięczna za możliwość udzielenia dodatkowych informacji tej agencji w celu potwierdzenia, że przedmiotowe zarzuty nie mają poparcia w faktach.

Żadna osoba ani organizacja nie przedstawiła jakiegokolwiek wiarygodnego dowodu, a oskarżenia bazują na fałszywych twierdzeniach i domysłach, łącznie z zarzutami o wpływie rosyjskich regulacji na funkcjonowanie firmy.

Kaspersky Lab zawsze potwierdzał, że oferuje odpowiednie produkty i usługi organizacjom rządowym na całym świecie w celu zapewniania ochrony przed cyberzagrożeniami, jednak nie posiada żadnych nieetycznych więzi z jakimkolwiek rządem, łącznie z rządem rosyjskim.

+ więcej...
15.09.2017 | FabLab powered by Orange – nowe miejsce kreatywnej edukacji

Warszawa zyskała wyjątkowe miejsce, łączące kreatywność i nowe technologie: FabLab powered by Orange.

Wystarczy wziąć udział w warsztatach, by zrealizować swoje pomysły dzięki wsparciu trenerów i nowoczesnym urządzeniom, np. drukarkom 3D, ploterom laserowym, czy cyfrowym frezarkom.

Zapraszają Fundacja Orange i Stowarzyszenie Robisz.to!

+ więcej...
15.09.2017 | Do 2020 r. wartość polskiego rynku e-handlu wzrośnie do ponad 60 mld zł. O jego sukcesie nie przesądzają już ceny, a wygoda zakupów, dostawa i możliwość zwrotu

Do końca tej dekady na polskim rynku ma działać już ponad 30 tys. internetowych sklepów, a wartość branży e-commerce skoczy z obecnych 40 do ponad 60 mld zł – prognozują eksperci Sociomantic Labs.

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla internetowego handlu.

Poza tym rynek staje się coraz bardziej dojrzały – o sukcesie e-sklepów nie decydują już tylko niskie ceny, lecz także jakość, wygoda zakupów i zwrotów, a także serwis posprzedażowy.

Spółka RUCH, która od kilku lat korzysta z rozwoju e-commerce, nie zamierza zwalniać tempa w tym segmencie.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 35 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 2 Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 3 Mb/s:
GSM - łącze 21 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij