Wiadomości

Loading


15.09.2017 | FabLab powered by Orange – nowe miejsce kreatywnej edukacji

Warszawa zyskała wyjątkowe miejsce, łączące kreatywność i nowe technologie: FabLab powered by Orange. Wystarczy wziąć udział w warsztatach, by zrealizować swoje pomysły dzięki wsparciu trenerów i nowoczesnym urządzeniom, np. drukarkom 3D, ploterom laserowym, czy cyfrowym frezarkom. Zapraszają Fundacja Orange i Stowarzyszenie Robisz.to!

– Orange od wielu lat angażuje się w różnorodne działania związane z cyfrową edukacją. Dostarczamy narzędzia do nauki i rozwoju, oparte na nowoczesnych technologiach służących komunikowaniu się, jak światłowód. Tutaj, w FabLabie, dosłownie dajemy narzędzia do realizowania pomysłów. Wierzymy, że innowacje i kreatywność to podstawa nowoczesnej polskiej gospodarki. Dlatego angażujemy się w edukację cyfrową i wspieranie przedsiębiorczości. Cieszę się, że jako Orange możemy w ten sposób wspomagać inteligentny rozwój Polski – powiedział podczas otwarcia FabLabu Gervais Pellissier, wiceprezes Orange odpowiedzialny za rynki europejskie.

FabLab powered by Orange wpisuje się w międzynarodowy ruch FabLabów (z ang. fabricaton laboratory), zrzeszający entuzjastów ruchu DIY (do-it-yourself), konstruktorów, makerów, majsterkowiczów. Na całym świecie powstało już ponad 1000 takich miejsc. Przestrzeń przy ulicy Twardej 14/16 w Warszawie składa się z kilku pracowni, takich jak: markerspace, strefa druku 3D, strefa elektroniki, prototypownia, pracownia cyfrowej obróbki drewna, strefa szycia, stolarnia. Zajęcia i poszczególne pracownie są otwarte dla dzieci, młodzieży i dorosłych, niezależnie od umiejętności i doświadczenia.

– FabLab to królestwo nowych technologii, miejsce, w którym można puścić wodze fantazji, by wykonać dowolną rzecz np. robota czy drona. Nie zabraknie też nauki programowania oraz pracy z układami elektronicznymi. W FabLabie nie tylko uczymy, jak przekształcić pomysł w gotowy i praktyczny prototyp, ale pamiętamy o wsparciu przedsiębiorczości. Stąd pomysł na warsztaty kierowane dla kobiet wchodzących na rynek pracy, czy wracających do pracy po urlopie macierzyńskim. Będziemy też pracować z młodzieżą, którą wspierają wolontariusze Orange – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

W FabLab można nie tylko stworzyć swój własny longboard i nauczyć się obsługiwać drukarkę 3D, ale też wziąć udział w szkoleniach, które zwiększą szanse na znalezienie nowej pracy. W ofercie jest wiele zajęć bezpłatnych organizowanych przez Fundację Orange oraz komercyjnych, organizowanych przez Stowarzyszenie Robisz.to. Miejsce na warsztatach można w prosty sposób zarezerwować przez internet.

– Społeczeństwo cyfrowe nie istnieje tylko w sieci. Społeczeństwo cyfrowe tworzą ludzie, tacy jak my, korzystający z nowych technologii, by tworzyć lepszą rzeczywistość. Rolą cyfryzacji nie jest przeniesienie ludzkiej aktywności do sieci, ale wyposażenie ludzi w narzędzia do lepszego funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Bardzo dziękuję za zaproszenie – powiedziała Anna Streżyńska, Minister Cyfryzacji.

W tygodniu otwarcia FabLab powered by Orange (11-15 września 2017) mieszkańcy Warszawy mogli wziąć udział w bezpłatnych warsztatach i stworzyć m.in. własny syntezator, koszyk na rower czy model pojazdu.

– Warszawa to metropolia o znaczącym potencjale kreatywnym. Od lat tworzymy warunki wspierające kreatywnych i zaangażowanych mieszkańców oraz powstawanie i rozwój nowatorskich inicjatyw.  Począwszy od budowy infrastruktury dla designu i innych branż kreatywnych, jak chociażby Centrum Kreatywności Targowa, przez projekty związane z rozwijaniem kompetencji biznesowych, po promowanie stolicy jako miasta innowacji na międzynarodowych targach – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

W przestrzeni Orange FabLab dostępne będzie miejsce do pracy dla startupów uczestniczących w programie akceleracyjnym Orange Fab. Młode firmy będą tu mogły znaleźć wsparcie doradcze i szkoleniowe ekspertów Orange Labs w zakresie m.in.: machine learning, user experience a także wsparcie doradcze w zakresie zweryfikowania potencjału technologicznego rozwiązania. Cztery dotychczasowe edycje wyłoniły 23 finalistów. Kolejna edycja Orange Fab wystartuje na początku października.

To nie koniec bezpłatnych zajęć. Informacje o kolejnych już wkrótce pojawią się na stronie www.

Orange Polska wspiera edukację cyfrową w Polsce również poprzez inwestycje w nowoczesną infrastrukturę. Na mocy porozumienia z Ministerstwem Cyfryzacji, firma z własnych środków w trzy lata podłączy ponad 4,5 tys. szkół do sieci światłowodowej, umożliwiając im korzystanie z dostępu do internetu o prędkości co najmniej 100 Mb/s. Do kolejnych 3,7 tys. szkół światłowód od Orange dotrze dzięki POPC. Operator pomaga też wyrównać szanse edukacyjne dzieci. W 75 miejscowościach mieszkańcy korzystają z multimedialnych Pracowni Orange, otwartych dla społeczności. W ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam zarówno młodzi internauci, jak również ich opiekunowie i nauczyciele uczą się dbać o bezpieczeństwo w sieci. Z kolei dzięki programowi #SuperKoderzy uczniowie z klas 4-6 uczą się kodowania na lekcjach innych niż informatyka.

Sprawdź Orange - Przedłuż umowę i zyskaj telefon w nowej cenie, a dodatkowo +5 GB internetu w prezencie

źródło: Orange

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



15.09.2017 | Do 2020 r. wartość polskiego rynku e-handlu wzrośnie do ponad 60 mld zł. O jego sukcesie nie przesądzają już ceny, a wygoda zakupów, dostawa i możliwość zwrotu

Do końca tej dekady na polskim rynku ma działać już ponad 30 tys. internetowych sklepów, a wartość branży e-commerce skoczy z obecnych 40 do ponad 60 mld zł – prognozują eksperci Sociomantic Labs.

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla internetowego handlu.

Poza tym rynek staje się coraz bardziej dojrzały – o sukcesie e-sklepów nie decydują już tylko niskie ceny, lecz także jakość, wygoda zakupów i zwrotów, a także serwis posprzedażowy.

Spółka RUCH, która od kilku lat korzysta z rozwoju e-commerce, nie zamierza zwalniać tempa w tym segmencie.

+ więcej...
15.09.2017 | Internet 60 Mb/s za 6 zł miesięcznie – nowa kampania Multimedia Polska

Multimedia Polska rozpoczęła kampanię reklamową: Internet 60 Mb/s za 6 zł miesięcznie nawet na 2 lata.

W kampanii promowane są 2 oferty: internet 60 Mb/s i internet 60 Mb/s z telewizją.

Klient może wybrać internet 60Mb/s za 6 zł przez pierwsze 6 miesięcy, potem za 49 zł, przy umowie na 2 lata.

Jeśli klient chciałby przez całe 2 lata płacić za 60 Mb/s tylko 6 zł wystarczy, że dokupi pakiet telewizyjny np. SuperBox – przez 3 miesiące bez opłat, potem za 69 zł, także przy umowie na 2 lata.

+ więcej...
15.09.2017 | Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions GmbH przygotowują grunt dla bezpiecznych samochodów połączonych z internetem

W odpowiedzi na coraz większe wyzwania w zakresie cyberbezpieczeństwa stojące przed branżą autonomicznych i połączonych z internetem samochodów, firmy Kaspersky Lab oraz AVL Software and Functions GmbH zaprezentowały Secure Communication Unit (SCU) podczas trwającej we Frankfurcie wystawy New Mobility World / IAA 2017.

Ten prototyp rozwiązania bezpieczeństwa demonstruje możliwości odpornej na ingerencję komunikacji między komponentami pojazdu, samochodem a jego zewnętrzną infrastrukturą chmurową, dzięki czemu nowoczesne pojazdy mogą być projektowane z uwzględnieniem aspektów cyberbezpieczeństwa.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 480 kb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 4 Mb/s
xDSL - łącze 12 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 128 kb/s:
GSM - łącze 150 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij