Podział operatorów
na województwa
Wiadomości
Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych.
Na kwotę 343 mln zł przychodów ogółem złożyło się 181 mln zł wypracowane na rynku B2B (-1 proc, k-d-k) oraz 155 mln zł (-3 proc. k-d-k) na rynku B2C a także 7 mln zł przychodów spółki Petrotel. Do 151 mln zł (o 1 mln zł więcej niż w I kw. br.) wzrosły przychody z transmisji danych. Do kwoty 88 mln zł (- 9 mln zł k-d-k) spadły natomiast przychody z usług głosowych. Największy spadek dotyczył – już tradycyjnie – usług głosowych na sieciach obcych (dostęp regulowany na sieci Orange Polska). W Pozostałe przychody, do których zaliczane są m.in. wpływy z usług TV i mobilnych oraz ITC, wzrosły w stosunku do poprzedniego kwartału o 4 mln zł do kwoty 104 mln zł.
Rentowność trzyma się mocno
Skorygowany zysk EBITDA za II kw. br. wyniósł 93 mln zł (wzrost o 3 proc. w stosunku do I kw. br.), co oznacza marżę na poziomie 27,2 proc. Z kolei zysk EBITDA wyniósł w tym okresie 92 mln zł (+1 proc. k-d-k) co oznacza stopę marży w wysokości 26,9 proc. Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł w tym okresie 20 mln zł. Zysk netto wyniósł 11,7 mln zł.
W II kw. 2018 r. Spółka osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w wysokości niespełna 31 mln zł. Zadłużenie Spółki na koniec czerwca br. wyniosło 236 mln zł, co stanowi dźwignię finansową w wysokości 0,60x Skorygowanego zysku EBITDA za rok 2017 w kwocie 392 mln zł.
Szybki internet, TV i ICT stabilizują wyniki
Na rynku B2B Netia konsekwentnie realizuje strategię transformacji i rozwoju zaawansowanych rozwiązań ICT pod marką NetiaNext. W efekcie na rynku B2B Spółka utrzymuje stabilne trendy przychodowe, pomimo silnej konkurencji.
Na rynku B2C pod koniec czerwca br. liczba świadczonych usług wyniosła 1,453 mln, z tego 737 tys. (51 proc.) stanowiły usługi na sieciach własnych. Pomimo wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu (NGA) o ok. 7 tys. Spółka odnotowała lekko ujemny bilans (-1 tys. RGU) na sieci własnej oraz spadek liczby dostępów na sieci obcej o 8 tys. RGU. O 20 tys. spadała też liczba usług głosowych, w większości również za sprawą usług regulowanych.
Z drugiej strony Netia niezmiennie odnotowuje wzrosty z zakresie usług TV (+ 4 tys. RGU, do 196 tys.) oraz usług mobilnych (+ 2 tys., do łącznie 146 tys.).
Wskaźnik liczba usług (RGU) na klienta wzrósł do 1,65x, natomiast średni przychód na klienta (ARPU) utrzymuje się na stabilnym poziomie 56 zł czy czym ARPU z usług TV wzrosło w ciągu roku o blisko 7,5 pp. przy jednoczesnym wzroście penetracji do 47 proc.
Już 53 proc. klientów usług szerokopasmowych na sieci własnej Netii korzysta z pakietów z usługami TV tego operatora.
Inwestycje w toku
W pierwszym półroczu 2018 r. nakłady inwestycyjne (CAPEX) wyniosły 111 mln zł. Gros tej kwoty (80 mln zł) stanowiły inwestycje w sieć, w tym 28 mln zł jest przypisane do projektu modernizacji sieci do standardu światłowodowego (Sieć XXI w.). Projekt ten jest obecnie realizowany na szeroką skalę i jego efekty stanowią znaczną część zobowiązań inwestycyjnych, nieujęty w sprawozdaniu finansowym, które na koniec czerwca br. wyniosły nieco ponad 100 mln zł.
Sprawdź Netia - Telewizja + Internet
źródło: Netia
Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B.
Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
+ więcej...W ciągu roku T‑Mobile pozyskał 358 tysięcy klientów, z czego 100 tysięcy w samym drugim kwartale 2018 r.
Dobre wyniki operacyjne firmy wspiera stale rosnąca satysfakcja klientów, co ma swoje odzwierciedlenie w pozytywnym bilansie przenoszenia numerów i najniższym od 2012 roku wskaźniku odejść klientów.
W drugim kwartale bieżącego roku T‑Mobile pozyskał 78 tysięcy klientów kontraktowych i 22 tysiące klientów prepaid.
W sumie, na koniec półrocza T‑Mobile obsługiwał 10,609 mln klientów.
+ więcej...– Zobaczył ją w tramwaju, to była miłość od pierwszego wejrzenia.
Wystarczyło jedno zdjęcie wykonane ukradkiem i system sztucznej inteligencji do rozpoznawania twarzy natychmiast odszukał jej nazwisko, profile na portalach społecznościowych i dane kontaktowe.
Zarysowany scenariusz może być początkiem historii miłosnej lub wizją koszmaru związanego ze stalkingiem.
Chińska policja testuje okulary z wbudowaną kamerą, połączone z systemem AI (Artificial Intelligence) do rozpoznawania twarzy.
+ więcej...Najnowsze Oferty /ostatnio aktualizowane
Najtańszy internet kablowy
- Easy Com 49.20 zł
- TELEWIZJA KABLOWA STRZEBIELINO 30.00 zł
- Vitnet 30.00 zł