Wiadomości

Loading


19.04.2018 | KRRiT chce poszerzyć cyfrową ofertę radia o rozgłośnie lokalne. Przetargi na częstotliwości w drugiej połowie 2018 roku

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podtrzymuje swoje zainteresowanie cyfryzacją radia. Obecnie pracuje nad strategią, która pozwoli poszerzyć ofertę i uruchomić dodatkowe stacje radiowe, w szczególności rozgłośnie komercyjne o lokalnym charakterze. Ogłaszanie wolnych częstotliwości na lokalne, miejskie multipleksy w 34 miastach ma nastąpić w drugiej połowie tego roku.

– KRRiT nie wycofuje się z planów cyfryzacji radia, wbrew pytaniom i wątpliwościom, które się pojawiały. Podtrzymujemy finansowanie radia cyfrowego DAB+ dla radia publicznego, ale opracowujemy również nową strategię, która pozwoli uruchomić dodatkowe stacje radiowe – mówi agencji informacyjnej Newseria Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Cyfryzacja radiofonii w Polsce to jeden z celów strategicznych KRRiT do 2022 roku. Proces zakończy się wyłączeniem sygnału analogowego, podobnie jak to miało miejsce w przypadku telewizji. Od lipca 2016 roku zwiększono pomoc finansową dla emisji DAB+ (nowa wersja standardu cyfrowej emisji radia – Digital Audio Broadcasting), natomiast w lutym ubiegłego roku wystartowała kampania informacyjna „Radio się przeprowadza”.

Jak podaje KRRiT, dokładnie rok temu – wiosną 2017 roku – słuchalność cyfrowa radia (DAB+ i internet) osiągnęła 57 proc., jednocześnie korzystanie z odbiorników UKF zmniejszyło się o 43 proc. Nastąpiła też aktywizacja branży radiowej: aż 56 z 57 stacji radiowych – zarówno publicznych, jak i prywatnych, obecnych na UKF – można już złapać w DAB+.

– Sama reprodukcja dotychczasowej oferty na falach cyfrowych nic nie da, dlatego chcemy zaproponować nową ofertę. Uważam, że dużym atutem DAB+ jest jakość dźwięku – dla melomanów na pewno jest to duży prezent. Polskie Radio już taką ofertę prezentuje. Zamierzamy także otworzyć ofertę na rozgłośnie komercyjne, szczególnie społecznie potrzebne rozgłośnie lokalne – zapowiada Witold Kołodziejski.

KRRiT wystąpiła już do UKE o dobór nowych częstotliwości, które rozdzieli pomiędzy cyfrowe rozgłośnie lokalne.

– Mamy 34 miasta z 47 częstotliwościami właśnie na cyfrową emisję lokalną i zamierzamy to jak najszybciej uruchomić. Sprawdzimy, jakie będzie zainteresowanie. Kolejny krok to uruchomienie multipleksu regionalno-ogólnopolskiego. Liczymy na to, że z czasem – tak jak u naszych sąsiadów – będzie coraz większe nasycenie rynku odbiornikami cyfrowymi, bo dzisiaj powoli staje się to standardem – mówi przewodniczący KRRiT.

Zgodnie z zapowiedziami resortu cyfryzacji w tym roku ma się pojawić projekt rozporządzenia, które określi minimalne wymagania techniczne i eksploatacyjne dla odbiorników radiofonii cyfrowej DAB+ przeznaczonych na polski rynek. Odbiór sygnału cyfrowego radia w Polsce umożliwiają jedynie odbiorniki wyposażone w ten system, ale w sprzedaży pojawiają się urządzenia z systemem starszej generacji DAB, który uniemożliwia dostęp do pełnej radiowej oferty cyfrowej.

– W maju będą ostatnie międzynarodowe uzgodnienia dotyczące nowych częstotliwości. Potem, w drugiej połowie roku, będziemy gotowi do ogłaszania wolnych częstotliwości na lokalne, miejskie multipleksy w 34 miastach, a więc właściwie cała Polska będzie tymi multipleksami pokryta – zapowiada Witold Kołodziejski.

Z badań GfK Polonia na zlecenie KRRiT wynika, że w latach 2013–2016 sprzedaż odbiorników DAB+ wzrosła z trzech do ponad 42 tys. sztuk.

źródło: NEWSERIA

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



19.04.2018 | MagentaBiznes - tak się robi efekt WOW w biznesie

18 kwietnia wystartowała nowa kampania T‑Mobile dla firm, w której klienci operatora promują rozwiązania MagentaBiznes – nielimitowany internet i rozmowy dla wszystkich w firmie, a także niższe płatności, gdy nie używa się dodatkowych kart SIM.

W pierwszym spocie reklamowym wystąpiła architekt krajobrazu, prowadząca od ponad 21 lat własną firmę.

Na ekranie pojawiła się także Dorota Wellman, która sprawdza, jak uzyskać efekt WOW w biznesie.

W ubiegłym roku w kampanii T‑Mobile „Firma bez Limitów – masz to czarno na białym” uczestniczyli przedsiębiorcy reprezentujący różne branże, dla których własny biznes jest źródłem satysfakcji i prawdziwą pasją, który wymaga działania na pełnych obrotach i oferty, która daje pełną swobodę rozwoju. 

+ więcej...
19.04.2018 | Aplikacje mogą stwarzać ryzyko ujawnienia danych osobowych ze względu na wykorzystanie kodu osób trzecich

Analizując popularne aplikacje randkowe, badacze z Kaspersky Lab odkryli, że niektóre z nich przesyłają niezaszyfrowane dane użytkowników za pośrednictwem niezabezpieczonego protokołu HTTP, stwarzając zagrożenie dla prywatności.

Jest to wynik stosowania w niektórych aplikacjach zewnętrznych gotowych do użycia zestawów narzędzi dla programistów (SDK), które są dostarczane przez popularne sieci reklamowe.

Niektóre z takich aplikacji są zainstalowane na kilku miliardach urządzeń na całym świecie, a poważna luka w zabezpieczeniach oznacza możliwość przechwycenia, zmodyfikowania i wykorzystania prywatnych danych w dalszych atakach, wobec czego wielu użytkowników pozostaje bezbronnych.

+ więcej...
19.04.2018 | Niebezpieczne luki w produktach firmy Microsoft

Użytkownicy Windowsa powinni zaktualizować system i zastosować najnowsze łatki do pakietu MS Office – ostrzegają analitycy z firmy Fortinet.

Wszystko przez liczne luki wykryte w zabezpieczeniach programu Word oraz silnika baz danych Windows JET używanego przez MS Access oraz Visual Basic.

W ostatnich miesiącach analitycy z zespołu FortiGuard Labs firmy Fortinet zgłosili liczne luki typu use- after-free w zabezpieczeniach różnych wersji programu Word.

Luki te zostały poprawione w styczniowych oraz marcowych aktualizacjach zabezpieczeń produktu firmy Microsoft. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 20 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 1 Mb/s
xDSL - łącze 512 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 1 Gb/s:
GSM - łącze 10 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij