Wiadomości

Loading


16.03.2018 | Poczta Polska: Pocztex najpopularniejszą marką kurierską dla sklepów internetowych

Pocztex, kurierska marka Poczty Polskiej,  cieszy się największym zainteresowaniem wśród właścicieli sklepów internetowych działających w Polsce. Jak wynika z analizy wykonanej na zlecenie Furgonetka PL Pocztex znalazł się na pierwszym miejscu najpopularniejszych firm kurierskich.

W badaniu sprawdzono łącznie 1046 eSklepów, które podzielono na dwie grupy. W pierwszej znalazły się małe oraz średnie podmioty, w drugim – tylko duże. Na potrzeby ankiety przyjęto, że małe i średnie to takie, które wysyłają do 150 paczek dziennie, zaś duże powyżej tej liczby. Badanie miało ustalić, jak wiele form dostawy kurierskiej jest dostępnych w sklepach, i czy poza nimi znajdują się też inne, np. doręczenie do punktów odbioru; jaka jest średnia cena poszczególnych opcji oraz to, w jaki sposób kształtują się różnice pomiędzy dwoma segmentami, na które została podzielona próba badawcza. Warto podkreślić, że oddzielnie zliczono wysyłki pocztowe oraz przesyłki pobraniowe. Pod uwagę wzięto również m.in.: darmową dostawę oraz wartość koszyka, od której jest ona dostępna.

Wyniki pokazują, że 41% małych i średnich sklepów oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. Pozostałe 59% posiada więcej niż jedną opcję, z czego dwie możliwości proponuje 34% sklepów, trzy – 19%, a cztery i więcej – jedynie 6% wszystkich sprzedawców.

W przypadku dużych podmiotów aż 88% sklepów posiada więcej niż jedną opcję do wyboru. Głębsza analiza pokazuje, że dwie formy wysyłki posiada w swojej ofercie 28% sklepów, a trzy oraz cztery i więcej – po 25%.

Dla małych i średnich przedsiębiorstw najpopularniejszą z firm kurierskich w zestawieniu jest Pocztex, za nim jest m.in.: DPD, DHL, UPS i GLS. W przypadku dużych sklepów Pocztex jest na drugim miejscu.

- Poczta Polska rozwijając usługi kurierskie dostrzegła, iż polski rynek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe)   rozwija się wielowymiarowo przypominając „tornado”. W jego osi znajduje się oczywiście to co najważniejsze w tym biznesie czyli przychody i liczba przesyłek, jednak wzrost rynku jest wprost skorelowany z dynamicznym rozwojem parametrów usług kurierskich, form dostaw czy też funkcjonalności w obszarze interakcji z klientami – komentuje Michał Gawryluk, kierownik Działu rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej – Wdrożona w ubiegłym miesiącu funkcjonalność udostępniania numeru telefonu kuriera doręczającego przesyłkę, czy też stały rozwój sieci punktów odbioru spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów – dodaje Michał Gawryluk.

Rynek eCommerce to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Poczta Polska, odpowiadając na oczekiwania rynku, stawia na rozwój produktów dedykowanych dla tego segmentu, dzięki czemu w 2017 roku przychody z usług kurierskich były ponad 4-krotnie wyższe niż w roku 2012. Przez najbliższe lata rynek KEP będzie charakteryzować się dalszym wzrostem. Szacuje się, że w 2022 r. osiągnie on wartość 9 mld zł. Główny wpływ na rozwój rynku KEP będzie miał dynamicznie rosnący rynek eCommerce, oraz stabilny wzrost gospodarczy.

źródło: Poczta Polska

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



16.03.2018 | T‑Mobile oferuje sprawdzone rozwiązania Smart City

Autonomiczny videomonitoring, który zaalarmuje po upadku przechodnia, zdalne sterowanie oświetleniem, a może system hotspotów informujący o najciekawszych wydarzeniach w mieście?

To wszystko dostępne jest już teraz, w najnowszej ofercie T‑Mobile.

Po zakończeniu programów pilotażowych operator proponuje miastom sprawdzone innowacyjne rozwiązania dla Smart City.

W 2017 roku T‑Mobile Polska wspólnie z władzami Nysy i Pionek przeprowadził pilotażowe wdrożenia rozwiązań Smart Cities. 

+ więcej...
16.03.2018 | Orange Polska przedstawił plan dojścia do 5G

Pierwsze testy sieci mobilnej nowej generacji w 2019 roku i wdrożenia w 2020-2021 – to założenia programu 5G Orange Polska.

Ich prezentacji towarzyszył pokaz przeprowadzony przez Nokię, obrazujący praktyczne wykorzystanie możliwości, jakie niesie ze sobą sieć 5G.

Jak podkreślono, kluczowa dla wprowadzenia sieci kolejnej generacji w naszym kraju będzie dostępność odpowiednich zasobów pasma.

Architektura sieci radiowej i szkieletowej, bezpieczeństwo sieci, praca przy standardzie 5G, testy, współpraca międzyoperatorska, współdziałanie w ramach Grupy Orange oraz dialog z regulatorami rynku – to kluczowe obszary prac nad 5G przedstawione przez Orange Polska. 

+ więcej...
15.03.2018 | Premiera serialu „KRUK. Szepty słychać po zmroku” w CANAL+ dostępna dla wszystkich abonentów Vectry.

Serialowy thriller zadebiutuje na antenie CANAL+ w niedzielę, 18 marca o godz. 21:30 i będzie odkodowany dla wszystkich abonentów Vectry, także tych, którzy nie posiadają na co dzień CANAL+ w swoim pakiecie.

Pierwszy odcinek nowej produkcji CANAL+ „KRUK. Szepty słychać po zmroku” zabierze widzów na Podlasie.

W głównej roli wystąpi Michał Żurawski, a obok niego widzowie zobaczą m.in. Cezarego Łukaszewicza, Katarzynę Wajdę, Annę Nehrebecką i Jerzego Schejbala.

Reżyserem serialu jest Maciej Pieprzyca, natomiast za produkcję wykonawczą odpowiadają Piotr i Łukasz Dzięciołowie (OPUS TV). Pomysłodawcą i autorem scenariusza jest Jakub Korolczuk.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 384 kb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 4 Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 25 Mb/s:
GSM - łącze 15  Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij