Wiadomości

Loading


24.11.2017 | Golden Sand Bank szybko uruchamia operacje korzystając z usług IBM w chmurze

Instytucja finansowa Golden Sand Bank, wspólnie z IBM pracuje nad uruchomieniem nowego, w pełni cyfrowego banku, aby zapewnić swoim klientom zupełnie nowe doświadczenia wynikające z dostępnych zdalnie usług bankowych. Opierając rozwiązanie o usługę Bank-in-a-Box oferowaną z chmury IBM, zarówno IBM jak i Golden Sand Bank zakładają uruchomienie i udostepnienie w pełni funkcjonalnego banku składającego się z systemu centralnego, wielofunkcyjnego front-end oraz całkowicie cyfrowej warstwy procesów biznesowych w ciągu sześciu miesięcy.

Zmieniające status quo najnowsze technologie mobilne połączone z zaawansowaną analityką danych tworzą nowe modele relacji w biznesie, wprowadzając rewolucje w świecie finansów. Wzrost gospodarczy w ostatnim dziesięcioleciu zbiegł się z pojawieniem nowej, pełnej energii klasy średniej w wielu rejonach świata. Inwestorzy i przedsiębiorcy na całym świecie częściej szukają dostępnych od ręki rozwiązań finansowych pozwalających łączyć biznes na różnych rynkach niż okazji do wizyty w oddziale banku. W tym poszukiwaniu muszą od nowa wymyślić, jak powinien wyglądać ich własny biznes, uznając potrzebę przyjęcia dostępnych na rynku innowacji. Nowe pokolenie klientów coraz chętniej poznaje funkcjonalności najnowszych rozwiązań, dzieląc się swoimi doświadczeniami.

W odpowiedzi na ten trend Golden Sand Bank zaprojektował mobilną platformę finansową nowej generacji.

- Jesteśmy globalnym cyfrowym bankiem, i jednocześnie platformą do zarządzania majątkiem, a naszą grupą docelową są zamożni klienci, obywatele zdigitalizowanego świata. Nie tylko odległość od nich i odmienne strefy czasowe stanowiły dla nas ogromne wyzwanie – mówi Sławomir Lachowski, prezes Golden Sand Banku. – Potrzebowaliśmy globalnej infrastruktury, którą dodatkowo łatwo dostosować do wymagań stawianych przez krajowych regulatorów. IBM dysponował idealnym dla nas rozwiązaniem – dodaje.

Współpracując z IBM, Golden Sand Bank będzie wyznaczać nowe kierunki rozwoju na globalnym rynku usług finansowych, oferując m.in dostęp do inwestycji kapitałowych, zarządzania transakcjami kartowymi czy funduszami.

IBM Bank-in-a-Box to chmurowe rozwiązanie, które pozwoli uruchomić dla Golden Sand Bank w pełni funkcjonalny system centralny wspierający działanie całkowicie cyfrowego banku budowanego w oparciu o ideę “mobile first”. Wszystkie dostarczane przez IBM usługi mają charakter „IT as a service” oraz są skalowalne, co było jednym z podstawowych wymagań Golden Sand Banku. Rozwiązanie jest oparte o cloud data centers IBM mieszczące się w Londynie i Amsterdamie, jak również w ramach oferty Global Shared Infrastructure, w Błoniach niedaleko Warszawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, koszty usług IT są uzależnione od liczby obsługiwanych kont klientów, których im jest więcej, tym niższa jest cena za utrzymanie pojedynczego konta.

- Dla organizacji planującej uruchomienie nowego banku dotychczas największym wyzwaniem był czas wdrożenia, który wynosił od 18 do 24 miesięcy. Biorąc pod uwagę tempo zmian zachodzących obecnie na rynku to zdecydowanie za długo – twierdzi Artur Wróblewski, Global Technology Services leader w IBM Polska. – Rozwiązanie Bank-in-a-Box opiera się na kilku podstawowych modelach bankowych, które są odpowiednio kształtowane i dostrajane w trakcie projektu, dzięki czemu nasza firma pozwala uruchomić kompleksowy system centralny do obsługi finansowej klientów w zdecydowanie krótszym czasie – dodaje.

IBM Bank-in-a-Box jest przygotowany do spełnienia wymagań nakładanych na banki zarówno przez krajowych regulatorów, jak i przez Unię Europejską (m.in. RODO). Dzięki zgodności z regulacjami UE, a także niezwykłej elastyczności rozwiązania, Bank-in-a-Box może być wdrażany w obrębie europejskiego systemu prawnego i poza nim.

Golden Sand Bank wykorzystuje infrastrukturę i usługi IBM, jak również oprogramowanie biznesowe Asseco Poland, Partnera Biznesowego IBM. Wdrożenie znajduje się w fazie uruchomienia produkcyjnego.

źródło: IBM

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



24.11.2017 | Komercyjne oprogramowanie szpiegujące dla Androida stosowane niemal dwukrotnie częściej w 2017 r.

Cyberprzestrzeń zalewają komercyjne narzędzia szpiegowskie (tzw. spyware) przeznaczone dla systemu Android, które można kupić już za kilka dolarów.

Na przestrzeni pierwszych 9 miesięcy 2017 r. ponad 120 000 użytkowników produktów firmy Kaspersky Lab trafiło na komercyjne oprogramowanie spyware, promowane przez ich twórców jako legalne i przydatne narzędzia pozwalające strzec rodzinę i najbliższych. Jest to niemal dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (ponad 70 000).

Z uwagi na coraz powszechniejsze wykorzystywanie takich aplikacji badacze z Kaspersky Lab przyjrzeli się najpopularniejszym narzędziom, ujawniając szereg problemów związanych z bezpieczeństwem, które mogą stworzyć zagrożenie nie tylko dla samych urządzeń, ale również dla prywatnych danych użytkowników.

+ więcej...
23.11.2017 | Odbierz Jesienny Bonus do doładowania!

Za oknem szaro i ponuro, ale użytkownicy usług „na kartę" w Plusie i Plushu mogą się pocieszyć bonusem 50% do doładowania o wartości od 30 zł do 99 zł.

Promocja będzie dostępna tylko przez jeden dzień – czwartek 23 listopada.

Z promocji „Jesienny Bonus" mogą skorzystać użytkownicy JA+ Na Kartę, Plus na Kartę, Plush na Kartę, Simplus, Sami Swoi, 36,6, JA+ Internet Na Kartę oraz Plus Internet Na Kartę.

Klienci, którzy poprzez strony dokonają zasilenia konta kwotą o wartości od 30 zł do 99 zł brutto otrzymają 50% więcej wartości doładowania.

+ więcej...
23.11.2017 | Randki internetowe pracowników i szefostwa firm: potencjalne zagrożenie dla prywatności i bezpieczeństwa danych

Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że właściciele i pracownicy firm mogą niechcący stwarzać zagrożenie dla swoich organizacji, ponieważ wielu z nich wykorzystuje urządzenia firmowe do randkowania online lub ujawnia tajemnice firmy, szukając swojej drugiej połówki.

Badanie dotyczące postaw użytkowników internetowych portali randkowych pokazuje, że 11% osób, które randkują online, stanowią właściciele lub kierownicy firm, podczas gdy kolejne 20% to menedżerowie średniego szczebla.

Niestety, ich nawyki dotyczące korzystania z serwisów randkowych mogą stwarzać zagrożenie dla ogromnych ilości poufnych danych biznesowych.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 100 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 8 Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 512 kb/s:
Wi-Fi - łącze 700 Mb/s:
GSM - łącze 100 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij