Wiadomości

Loading


02.02.2017 | Cisco Spark – wszechstronna cyfrowa platforma do współpracy i komunikacji

Cisco ogłosiło dostępność nowej wersji Cisco Spark, narzędzia do współpracy, które integruje komunikację za pośrednictwem chatu, wideo oraz rozmów telefonicznych, umożliwiając elastyczną i efektywną wymianę informacji w firmach. Cisco Spark to aplikacja chmurowa oferowana w modelu subskrypcyjnym. Ponadto, Cisco wprowadza rozwiązanie Cisco Spark Board oraz Cisco Spark Meetings, które wraz z aplikacją Cisco Spark tworzą pierwszą na rynku, kompletną cyfrową platformę do współpracy.

Spotkania - zarówno te twarzą w twarz, jak i wirtualne - to najczęstsza forma współpracy zespołowej. Obecnie spotkania są jednak mało efektywne ze względu na częsty brak struktury organizacyjnej: od przygotowania planu, zorganizowania spotkania, po jego przeprowadzenie i zarejestrowanie wyników. Cisco Spark wychodzi naprzeciw tej tendencji, oferując platformę współpracy zarówno przed, w trakcie, jak i po spotkaniu.

Według raportu Harvard Business Review z 2016 roku, 72 proc. menedżerów uważa, że efektywna komunikacja zespołowa w firmie zyskała na znaczeniu w ciągu ostatnich dwóch lat. 68 proc. z nich twierdzi, że dotyczy to również współpracy z zewnętrznymi podmiotami, takimi jak firmy partnerskie, dostawcy, konsultanci i klienci, a także pracownikami mobilnymi. Podstawowe zastrzeżenia wobec powszechnie wykorzystywanych narzędzi do współpracy to: brak integracji z procesami biznesowymi (38 proc.), brak dopasowania do stylu pracy użytkowników (35 proc.), a w efekcie niechęć do korzystania z nich przez pracowników (44 proc.).

Najnowsza generacja narzędzi do współpracy jest oparta na chmurze i w pierwszej kolejności przystosowana do współpracy z urządzeniami mobilnymi oraz otwarta na możliwość integracji z różnymi procesami biznesowymi. Wg prognoz, wartość globalnego rynku rozwiązań do współpracy w latach 2016-2020 wzrośnie dwukrotnie, osiągając poziom 50 mld USD.

Nowe funkcje Spark
Cisco Spark łączy różne kanały komunikacji, takie jak chat, wideo, rozmowy telefoniczne oraz współdzielenie treści i danych, w jednej aplikacji. Jest ona niezależna od wykorzystywanych przez użytkownika urządzeń i systemów operacyjnych. Może działać pod kontrolą Windows, iOS, Android, a także jako klient webowy. Dzięki otwartemu interfejsowi API może być integrowana z różnymi dodatkowymi aplikacjami. Na stronie https://depot.ciscospark.com użytkownicy mogą znaleźć listę wspieranych, już zintegrowanych aplikacji takich, jak m.in Box, Dropbox, GitHub, Google Drive, Jira, OneDrive, Salesforce Alerts, Twitter, SmartSheet, Splunk, łącznie z narzędziami do lokalizacji i słownikami.

Cisco Spark Board
Wraz z nową wersją Cisco Spark, Cisco wprowadza Cisco Spark Board. Narzędzie Cisco Spark Board powstało, aby uporządkować chaos w salach konferencyjnych i połączyć pokoje fizyczne z wirtualnymi. Cisco Spark Board to bazujące na chmurze urządzenie typu „all-in-one”, które umożliwia:

1. Bezprzewodowe współdzielenie ekranu przez wszystkich użytkowników z dowolnego miejsca.
Przebywając w pobliżu dowolnego urządzenia Cisco Spark Board na świecie, niezależnie kto jest jego właścicielem, można udostępniać widok ekranu za pomocą jednego kliknięcia. Urządzenie rozpozna przebywającego w jego zasięgu użytkownika wysyłając komunikat powitalny. Nie jest wymagany Bluetooth, Wi-Fi ani połączenie sieciowe. Współdzielenie ekranu kontrolowane jest przez użytkownika z poziomu własnego komputera PC, Mac, tabletu lub smartfona. Udało się to osiągnąć integrując platformę Cisco Spark z przełomową technologią ultradźwiękowej bezprzewodowej współpracy (ultrasound wireless pairing technology). Piloty zdalnego sterowania to już przeszłość.

2. Korzystanie z interaktywnej multimedialnej tablicy edytowalnej przez wszystkich użytkowników.
Tablice interaktywne (Whiteboard) wykorzystywane są często w pracy nad nowymi pomysłami. Jednak tablice oparte na tradycyjnych technologiach okazują się problematyczne w obsłudze. Do prezentowanej idei łatwo jest dołączyć zdjęcie, ale zapisanie efektów pracy i współdzielenie informacji z odpowiednimi osobami często jest trudne. A co jeśli autor chce po jakimś czasie wrócić do pomysłu i zaprezentować jego zmodyfikowaną wersję? Niestety dostępne wcześniej rozwiązania okazały się zbyt trudne w obsłudze i nie zyskały popularności.

Dlatego Cisco Spark Board został zaprojektowany w sposób umożliwiający bezpieczne współdzielenie i edytowanie treści:

  • Praca na odległość? To nie problem. Każdy może dodać coś od siebie w czasie rzeczywistym, nawet korzystając ze smartfona. Posiadając zainstalowaną aplikację Cisco Spark, użytkownicy mogą korzystać z interaktywnej tablicy w dowolnym momencie.
  • Informacje opublikowane na tablicy są automatycznie zapisywane, przechowywane i dostępne dla wszystkich członków zespołu. W dowolnym momencie można przerwać pracę i wrócić do edycji później, a także modyfikować wprowadzone wcześniej treści.
  • Nawiązanie połączenia wideo z innymi osobami podczas wprowadzania informacji na tablicy? Korzystając z Cisco Spark Board można to zrobić bez problemu.
  • Dzięki zastosowaniu wiodących w branży mechanizmów szyfrowania transmisji, Cisco Spark zapewnia, że każde dotknięcie tablicy jest chronione i zabezpieczone przed niepowołanymi osobami.

3. Najwyższej jakości dźwięk i wideo.
Cisco Spark Board zapewnia wysoką jakość odtwarzania dźwięku i wideo przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. System jest wyposażony w szerokokątną kamerę wideo 4K niepowodującą zniekształceń obrazu oraz zestaw mikrofonów rejestrujących i technologię VoiceTrack, która zapewnia, że nasz przekaz dotrze do odbiorcy w doskonałej jakości. Instalacja systemu sprowadza się do przymocowania urządzenia do ściany i podłączenia do sieci.

Cisco Spark Meetings
Spotkanie to tylko jeden z elementów całego ciągu interakcji i współpracy. Aby wspierać cały proces komunikacji, Cisco wprowadza Cisco Spark Meetings. Dodając popularne funkcje znane z Cisco WebEx, rozszerzono funkcjonalność spotkań, aktywnie wykorzystując również czas poprzedzający spotkanie i czas po spotkaniu. Dzięki temu powstał zupełnie nowy sposób komunikacji. Stało się to możliwe dzięki unikalnej integracji rozwiązań sprzętowych, oprogramowania, aplikacji i usług chmurowych. Ponieważ usługa dostarczana jest przez platformę Cisco Spark, odpowiedni poziom bezpieczeństwa i niezawodności jest gwarantowany.

  • Cisco Spark Meetings to „kieszonkowa” wersja Cisco Spark Board. Umożliwia grupowe korzystanie z interaktywnej tablicy – nawet jeśli nikt nie posiada Cisco Spark Board. Cisco Spark Meetings to integralny element wszystkich aplikacji Cisco Spark.
  • Po wprowadzeniu do aplikacji planowanego spotkania, tworzona jest specjalna przestrzeń pozwalająca na publikację jego programu, zaproszenie do udziału wszystkich wymaganych osób, współdzielenie związanych ze spotkaniem dokumentów i plików oraz wymianę ewentualnych uwag za pośrednictwem mechanizmu chat.
  • To niezwykle proste w obsłudze rozwiązanie. Spotkanie rozpoczyna się za pomocą jednego kliknięcia.
  • Spark umożliwia zarejestrowanie i zapisanie wyników efektywnej burzy mózgów podczas spotkania.
  • Komentarze, wnioski, sprawdzanie postępów, notatki – wszystko, co niezbędne przy długotrwałej współpracy dostępne w jednym miejscu.

Ceny i dostępność
Nowe funkcje Spark są już powszechnie dostępne. Ich integracja z platformą Webex nastąpi w marcu 2017 roku. Zamówienia na urządzenia Spark Board można już składać, a ich dostawy rozpoczną się również w marcu 2017.

Cisco Spark Board w wersji z 55-calowym wyświetlaczem będzie oferowane przez partnerów Cisco pod koniec stycznia tego roku w sugerowanej cenie 4990 USD.

Cena miesięcznej subskrypcji Spark wynosi 199 USD. Obejmuje ona usługę chmurową, wsparcie techniczne oraz dostęp do aktualizacji oprogramowania.

Istnieje możliwość zakupu Spark w ramach Cisco Spark Flex Plan. Cisco Spark™ Flex Plan oferuje możliwość zakupu subskrypcji na rozwiązanie łączące narzędzia do współpracy zainstalowane w systemie firmowym z usługami w chmurze.

Jeszcze w tym roku udostępniony zostanie model Cisco Spark Board wyposażony w 70-calowy wyświetlacz.

źródło: Cisco

Kliknij aby powiększyć



02.02.2017 | Otwarcie Centrów Badań i Rozwoju Ericsson w Łodzi i Krakowie

Centra R&D Ericsson w Łodzi i Krakowie staną się głównymi światowymi ośrodkami odpowiedzialnych za rozwój produktów firmy Ericsson.

Polskie działy R&D pracują nad rozwojem oprogramowania będącego sercem wiodącego na rynku Ericsson Radio System, obsługującego każdego dnia nawet do 40% połączeń komórkowych na całym świecie.

W celu utrzymania pozycji lidera na rynku ICT, Ericsson podjął decyzję o włączeniu centrów zlokalizowanych w Łodzi i Krakowie do struktur rozwojowo-badawczych firmy.

Ericsson przejął Ericpol w kwietniu 2016 roku, a proces połączenia firm w jeden podmiot prawny pod nazwą Ericsson Polska zakończył się 1 lutego 2017 roku.

+ więcej...
02.02.2017 | Eleven Extra dołącza do oferty INEA

Już od 1 lutego do oferty INEA dołączy kanał Eleven Extra.

Dzięki temu Abonenci Pakietu Ekstra będą mogli oglądać jeszcze więcej wielkich wydarzeń sportowych na żywo, w tym występy Polaków w zagranicznych klubach.

Na pewno nie zabraknie transmisji na żywo oraz relacji z najbardziej emocjonujących wydarzeń sportowych.

+ więcej...
01.02.2017 | Orange Polska i Amdocs współpracują przy wdrożeniu platformy ECOMP

Grupa Orange oraz Amdocs, rozpoczynają pierwszy w branży test platformy programowej AT&T o nazwie ECOMP (Enhanced Control, Orchestration, Management & Policy).

Jej głównym założeniem jest transformacja obecnie stosowanej infrastruktury do modelu opartego o chmurę obliczeniową.

Platforma jest testowana przez Orange Polska, który wykorzystuje wcześniejsze doświadczenia na polu wirtualizacji sieci, związane m.in. z testami vRAN. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 200 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 60 Mb/s
xDSL - łącze 12 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 2 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 15  Mb/s:
GSM - łącze 500 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij