Wiadomości

Loading


18.01.2017 | Rynek big data urósł w ciągu roku o 18 mld dol. Koniunkturę napędzają banki, przemysł i medycyna

Instytucje finansowe, przemysł, koncerny medyczne oraz e-commerce to najwięksi odbiorcy i użytkownicy wielkich zbiorów danych, tzw. big data. Coraz częściej z tej technologii korzystają także małe i średnie przedsiębiorstwa. Pozwala ona między innymi lepiej adresować ofertę oraz zwiększać skuteczność marketingu i komunikacji z rynkiem. Wartość globalnego rynku big data to ok. 130 mld dol.

Krajowi producenci czy firmy zajmujące się e-commerce wchodzą na rynek big data, choć w Polsce jest on wciąż o wiele mniejszy niż za granicą – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria biznes Robert Zaklika, wiceprezes zarządu ATM SA. – Natomiast widzimy, że cały krajowy sektor tego rodzaju hurtowni danych coraz szybciej rośnie. Przewidywania co do zapotrzebowania na ten rok są dwukrotnie większe niż na poprzednie dwanaście miesięcy, co wskazuje, że niemal na pewno będziemy mieć boom. Zainteresowanie usługami w centrach danych, które muszą obsłużyć takie funkcje, będzie coraz wyższe.

Według firmy analitycznej IDC wartość globalnego rynku big data to 130,1 mld dol., czyli o ponad 18 mld dol. więcej niż przed rokiem. W najbliższych latach sektor ma rosnąć w tempie dwucyfrowym, by w 2020 roku osiągnąć wartość ponad 203 mld dol. 78 proc. badanych przez IDC firm stwierdziło, że big data ma największy potencjał do przeobrażenia modelu biznesowego w ciągu kolejnych trzech lat.

Dane są wykorzystywane przez firmy nie tylko do budowania pozycji na rynku, lecz także do osiągania zysków. Monetyzacja danych będzie kluczowym wyzwaniem w kolejnych miesiącach. Analitycy IDC oceniają, że ok. 30 proc. danych jest realnie wykorzystywanych przez firmy. Poza danymi wewnętrznymi firm coraz większe znaczenia zyskują źródła zewnętrzne. Badania Gartnera wskazują, że w tym roku ok. 30 proc. danych w przedsiębiorstwach będzie pochodziło z zewnętrznych hurtowni big data.

W tej chwili niewiele przedsiębiorstw profesjonalnie zajmuje się analizą big data – przyznaje Robert Zaklika. – W Polsce mamy się jednak czym pochwalić na tym polu, gdyż działa u nas największa w Europie hurtownia big data – Cloud Technologies, której cała infrastruktura ulokowana jest w centrum danych Atmana. Nie ulega wątpliwości, że rynek będzie się szybko rozwijał, a usługa stanie się powszechnie dostępna, nawet dla średnich i małych firm w zależności od dostępnych narzędzi.

Koniunkturę na rynku napędzają szczególnie dwie kluczowe dla tego sektora grupy odbiorców: banki oraz firmy przemysłowe. Jak wynika z badania firmy SAP, aż 86 proc. największych instytucji finansowych na świecie deklaruje, że w najbliższych latach ich priorytetem będzie zorientowanie działań na konsumenta (tzw. customer centricity), w tym przede wszystkim dopasowanie oferty do konkretnych osób. Kluczem do sukcesu w takim działaniu ma być właśnie wykorzystanie big data. Duży udział w rozwoju rynku takich rozwiązań mają także firmy medyczne oraz handel, głównie e-commerce.

Banki wiodą prym w wykorzystaniu danych, głównie do oceny zdolności kredytowej klientów – informuje wiceprezes Robert Zaklika. – W medycynie big data pozwala odpowiednio diagnozować pacjenta czy tworzyć dla niego strategię medyczną w zakresie leczenia zarówno teraz, jak i w przyszłości. Inne jest wykorzystanie analizy danych w e-commerce czy handlu samochodami, gdzie trzeba zwracać szczególną uwagę na zachowanie i preferencje klienta, na czym koncentruje się jego uwaga, co go najbardziej interesuje i jak zachowa się w przyszłości.

IDC prognozuje, że duży popyt na nowoczesne technologie analityczne będzie generowany także przez przedsiębiorstwa przemysłowe. Popyt na tego rodzaju rozwiązania będzie napędzał między innymi tzw. przemysł 4.0, ideę, której podstawą jest właśnie big data, oraz IoT, czyli internet rzeczy.

Kliknij aby powiększyć



18.01.2017 | Wspierany przez Kaspersky Lab Polska kickboxer Paweł Biszczak zdobył pas mistrzowski federacji FEN

W ubiegłą sobotę w Lubinie odbyła się gala sportów walki Fight Exclusive Night 15, podczas której w walce wieczoru wspierany przez Kaspersky Lab Polska utytułowany kickboxer Paweł Biszczak wywalczył pas mistrzowski federacji FEN w kategorii wagowej do 77 kg w formule K-1.

Paweł Biszczak zmierzył się w walce wieczoru z dotychczasowym mistrzem federacji FEN - Wojciechem Wierzbickim.

Po efektownych pięciu rundach wspierany przez Kaspersky Lab Polska zawodnik zwyciężył na punkty i wywalczył pas mistrzowski.

+ więcej...
18.01.2017 | Netia: kampania reklamowa internetu za 1 zł przez rok dla małych firm

Wystartowała nowa kampania Netii, promująca najnowszą ofertę operatora dla małych firm.

W jej ramach firmy zyskują dostęp do szybkiego internetu stacjonarnego za 1 zł miesięcznie przez 12 miesięcy. 

Dodatkowo promowana będzie usługa „Pomoc w biurze”, która oferuje bezpłatny serwis sprzętu komputerowego (wraz ze sprzętem współpracującym), biurowego, RTV oraz AGD. 

+ więcej...
18.01.2017 | Badanie Kaspersky Lab - jedna osoba na dziesięć nagina prawdę na portalach społecznościowych, aby poczuć się lepiej

Ludzie korzystają z portali społecznościowych, aby pochwalić się przed znajomymi, zebrać możliwie największą liczbę polubień i mieć o sobie dobre mniemanie.

Jednak dążąc do zdobycia uznania w oczach innych, czasem celowo mijają się z prawdą i ubarwiają swoje życie.

Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że jedna osoba na dziesięć byłaby skłonna nagiąć prawdę na portalach społecznościowych, aby więcej osób polubiło jej posty.

Z badania wynika również, że podczas takiego polowania na lajki mężczyźni są bardziej skłonni niż kobiety zbytnio się odsłaniać. 

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 2,5  Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 15  Mb/s
xDSL - łącze 10 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 1 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 1,25 Mb/s:
GSM - łącze 500 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij