Wiadomości

Loading


27.10.2016 | Poczta Polska: Krajowe sklepy on-line patrzą w stronę zagranicy

Zwiększenie sprzedaży klientom z zagranicy jest największą szansą dla polskiej branży e-commerce, główne bariery tego rozwoju to prawo i biurokracja – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Badanie objęło uczestników rankingu e-Gazele Biznesu, konkursu dla najszybciej rozwijających się małych i średnich firm e-commerce.

Badane w rankingu firmy wysyłają miesięcznie setki, a nawet tysiące paczek – 33% przedsiębiorców nadaje do 500 przesyłek miesięcznie, a prawie co dziesiąta firma powyżej 5000. Ponad połowa badanych deklaruje, że średnia wartość zamówień, które realizują, waha się od 101 do 500 zł.

Prawie wszystkie z badanych firm prognozują, że rynek e-commerce w perspektywie pięciu kolejnych lat wzrośnie. Tylko 2% z nich jest odmiennego zdania. Połowa e-Gazel uważa, że wzrost ten będzie na poziomie 11-20%. Jedna trzecia przewiduje mniej znaczący rozwój branży – do około 10%. Co piąta z badanych firm jest zdania, że rynek e-commerce będzie rozwijał się znacznie dynamiczniej i zanotuje wzrost od 21 do 50%. - Firmy działające w branży e-commerce cechują się najwyższym poziomem optymizmu wśród polskich przedsiebiorców. To one w coraz większym stopniu będą budować polski PKB – mówi Marek Lekki, Dyrektor Zarzadzajcy ARC Rynek i Opinia.

Rozwój i wyzwania

Ekspansja zagraniczna to główna szansa rozwoju, jaką widzą sklepy e-commmerce. Wskazało na nią aż 22% ankietowanych. Obecnie 85% sklepów obsługuje wyłącznie albo głównie rynek krajowy. Jedynie 5% sklepów wysyła więcej niż połowę swojego asortymentu klientom spoza Polski. Ukierunkowanie sprzedaży może mieć związek ze strukturą właścicielską,  w branży e-commerce niemal nie występują inwestorzy zagraniczni, aż 97% małych i średnich sklepów zasila wyłącznie polski kapitał. 

– Odważne wejście na rynek globalny to krok, na który w naszej ocenie, wiele polskich sklepów on-line jest już gotowych – mówi Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej. – Wśród największych wyzwań jakie przed nimi stoją jest pozyskanie inwestorów, przygotowanie obcojęzycznych wersji strony internetowej i organizacja sprawnej logistyki. To trzecie zadanie bierzemy na siebie. Dzięki przesyłce GLOBAL Expres, przedsiębiorcy mogą nadawać towary już do 40 krajów. Ostatnio wprowadziliśmy możliwość wysyłki paczek do Chin, Malezji, Serbii, Grecji, Norwegii i na Cypr – dodaje Paweł Kopeć.

13% badanych szans dla sektora upatruje we wzroście świadomości i zaufania kupujących do transakcji online, 10% w rozwoju i implementacjach nowych technologii, a 9% w rozszerzeniu asortymentu. Ponad 5% osób wskazało swe szanse na pozyskiwanie nowych klientów we wzroscie rynku, zwiększeniu sprzedaży i postępującej informatyzacji społeczeństwa. Najmniej sklepów wiąże nadzieje na wzrost ze specjalizacją, zwiększeniem siły nabywczej klientów czy wzmacnianiem marki.

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Badanie e-Gazele biznesu, przeprowadzone VI - IX 2016 r.

Wśród głównych barier jakie napotyka handel internetowy aż trzy mają charakter administracyjny i są związane z trudnymi warunkami dla przedsiębiorców w Polsce. Największa przeszkoda to prawo i biurokracja – 24%sklepów. Problemem są też wysokie koszty prowadzenia biznesu – 11% i wysokie podatki – 6%. Małe i średnie sklepy skarżą się też na dużą presję konkurencyjną i niskie marże. Na problemy z klientami wskazało 6% badanych sklepów.

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Badanie e-Gazele biznesu, przeprowadzone VI - IX 2016 r.

Logistyka, promocja i płatności

Poczta Polska jest najpopularniejszym operatorem logistycznym wśród e-Gazel. Z dostaw Poczty Polskiej korzysta 58% uczestników rankingu. usługi Poczty Polskiej są najczęściej wybierane przez najmniejsze firmy, zwłaszcza prowadzone w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jednocześnie prawie wszystkie z badanych sklepów (94%) zadeklarowały, że korzystają z usług jednej lub kilku firm kurierskich.

Przedsiębiorstwa wyłonione w rankingu e-Gazele Biznesu zostały również zapytane o rozwiązania wspierające sprzedaż. Zdecydowana większość z nich korzysta z reklamy online - 87%, rozwiązań typu Google Analytics - 85% oraz reponsywnych stron internetowych dedykowanych urządzeniom mobilnym - 73%. Mniejszą popularnością cieszą się działania PR - 46% czy programy lojalnościowe dla klientów – 43%.

Najpopularniejszymi metodami płatności wybieranymi przez klientów badanych firm są przelewy bankowe oraz pobrania. Przelewem bankowym za zakupy płaci średnio 30% klientów, a pobraniem niewiele mniej, bo 27%. Trzecim często używanym sposobem płatności jest przelew pay-by-link - wybierany przez średnio co piątego klienta e-Gazel. Ciekawym jest fakt, że prawie dwie trzecie badanych firm deklaruje, iż w ich sklepach zdarzają się płatności dokonywane za pomocą telefonu komórkowego. Co może oznaczać, że ten sposób płatności zyskuje coraz więcej zwolenników i w przyszłości ma szansę  zastąpić inne formy regulowania należności.

Portret e-Gazel

Firmy zajmujące się sprzedażą przez internet najczęściej mają w asortymencie produkty związane z wyposażeniem domu - 27%. Popularne również są artykuły dziecięce - 16% i ogrodowe -15%. o ciekawe, elektronika stanowi mniejszość - tylko 8% przedsiębiorstw ma w ofercie komputery, 6% sprzedaje telefony, 9% sprzęty rtv i AGD. Mało popularne są również płyty z muzyką, filmy, gry komputerowe – handluje nimi tylko 2% sprzedawców.

Zdecydowana większość uczestników rankingu to firmy działające już od wielu lat. Ponad jedna czwarta z nich powstała przed 2005 r., a 43% przed 2010 r. Najwięcej podmiotów działających w tej branży zarejestrowanych jest w województwie mazowieckim - 24%, śląskim -12% i wielkopolskim -10%. Ponad połowa firm e-commerce to mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające od 2 do 9 osób. 25% przedsiębiorstw zatrudnia od 10 do 25 osób, tylko w 11% sklepów jedynym pracownikiem jest właściciel.

Badane w rankingu firmy wysyłają miesięcznie setki, a nawet tysiące paczek – 33% przedsiębiorców nadaje do 500 przesyłek miesięcznie, a prawie co dziesiąta firma powyżej 5000. Ponad połowa badanych deklaruje, że średnia wartość zamówień, które realizują, waha się od 101 do 500 zł.

Kliknij aby powiększyć



27.10.2016 | Tylko połowa urządzeń mobilnych na świecie jest zabezpieczana przed cyberatakami - tak wynika z badania firmy Kaspersky Lab

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wynika, że ponad połowa urządzeń mobilnych na całym świecie jest podatna na cyberzagrożenia z powodu braku odpowiedniej ochrony.

Badanie odzwierciedla brak świadomości odnośnie tego, jak skutecznie chronić urządzenia mobilne.

Wyniki badania Kaspersky Lab zostały opublikowane w tym tygodniu w celu wsparcia kampanii Europolu w zakresie podnoszenia świadomości dotyczącej mobilnego szkodliwego oprogramowania, w ramach Europejskiego Miesiąca Bezpieczeństwa Cybernetycznego (ECSM).

Celem badania było określenie świadomości użytkowników odnośnie zagrożeń, z jakimi można zetknąć się online, oraz sposobów zabezpieczenia się przed nimi.

+ więcej...
27.10.2016 | III kwartał Netii – solidne wyniki, projekty zgodnie z planem

Mimo silnej presji konkurencyjnej rentowność pozostaje na stabilnym poziomie. 

Na rynku B2C rośnie udział sieci własnych oraz liczba usług telewizyjnych. 

W obszarze B2C wzrasta liczba usług na klienta.

Średnie ARPU pozostaje na stabilnym poziomie. 

Strategiczne projekty transformacyjne postępują zgodnie z planem.

+ więcej...
26.10.2016 | Kodowanie to nie zabawa, a może jednak…

W siedzibie T-Mobile Polska blisko 200 dzieci mogło się przekonać, że programowanie może być doskonałą okazją do zabawy.

Firma wraz z fundacją CoderDojo Polska zorganizowała warsztaty dla dzieci w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Dla wielu osób kodowanie to poważna sprawa i kojarzy się z bardzo skomplikowaną i żmudną pracą zapisania setek, a może i tysięcy linijek kodu.

Jednak dla samych informatyków język programowania nie różni się niczym od języka, którym posługujemy się na co dzień.

Dlatego od kilku lat tysiące wolontariuszy stara się odczarować kodowanie i podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania pomaga zrozumieć zasady programowania.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 1,5 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 4 Mb/s
xDSL - łącze 20 Mb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 6 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 320 kb/s:
GSM - łącze 15  Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij