Wiadomości

Loading


09.12.2014 | Dostawcy płatnej telewizji walczą o widzów. Ich bronią są nowe technologie i treści na żądanie

Polski rynek rozrywki jest coraz potężniejszy i w przyszłym roku może osiągnąć wartość 12,6 mld dolarów. Na wykrojenie udziałów w tym torcie liczą nie tylko krajowi potentaci, lecz także np. globalny dostawca usług VoD amerykański Netflix. Na polskim rynku płatnej telewizji dokonuje się rewolucja technologiczna, która ma przyciągnąć nowych widzów i pozwolić zatrzymać starych. UPC Polska rusza z nową platformą, na której udostępni ponad tysiąc filmów i seriali.

Najważniejsi dostawcy usług telewizyjnych walczą o klienta, tworząc platformy dające widzom coraz szerszy dostęp do najnowszych produkcji rozrywkowych. Na życzenie są dziś dostępne światowe hity, filmy, seriale i programy. Ta strategia nie dziwi, bo zapotrzebowanie na takie usługi zgłaszają klienci. Z raportu PwC wynika, że w 2015 roku globalne roczne wydatki na rozrywkę i media sięgną 1,9 bln dolarów. W ciągu pięciu lat wzrosły one o 500 mld dolarów. Polski rynek szacowany jest przez analityków na 12,6 mld dolarów.

UPC Polska, która dostarcza swe usługi do ponad 1,4 mln polskich abonentów, tak jak inni dostawcy dostrzega, że zmienia się mentalność naszych odbiorców. Dzięki postępowi technologicznemu Polacy mają dostęp do zasobów internetu i nie wystarcza im już tradycyjna telewizja.

– Klienci potrzebują na pewno więcej możliwości komunikacji, łączności, i to na wielu płaszczyznach. Chcą również interakcji, czyli nie tylko chcą odbierać, lecz także komunikować się z innymi. Poza tym potrzebują rozrywki, dlatego stawiamy na rozwój platform oferujących dostęp do niej – mówi agencji informacyjnej Newseria biznes Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska.

UPC Polska postawiło na platformę Horizon, która pozwala oglądać filmy na życzenie na dowolnym urządzeniu mobilnym abonenta. Dzięki niej firma chce konkurować z ofertą innych dostawców treści na żądanie: TVN-u, który połączył siły z siecią T-Mobile, czy telewizji publicznej, która też otworzyła własną platformę VoD z filmami na życzenie.

– Konsumenci coraz bardziej potrzebują różnych rodzajów rozrywki – ocenia Doron Hacmon, dyrektor ds. produktów i online media z Liberty Global, koncernu do którego należy UPC. – Nie wystarcza im tradycyjna telewizja linearna. Potrzebują nieograniczonego dostępu do filmów i seriali oraz szybkiego połączenia z internetem, bo to jest dla nich kluczowe. Jeśli odpowiemy na te potrzeby, powstanie usługa zupełnie inna od tych, które dostępne są dzisiaj. Wierzymy, że to jest kierunek, w którym rynek będzie się rozwijać i że platforma Horizon, którą właśnie uruchamiamy, wpisuje się w ten trend.

W ramach platformy Horizon UPC oferuje usługę MyPrime Filmy i Seriale. Widzowie uzyskają przez nią dostęp do tysiąca filmów i seriali. UPC liczy, że MyPrime, która od stycznia ma kosztować 20 zł miesięcznie, zdobędzie co trzeciego klienta sieci.

– Dokonujemy przełomu, dostarczając najnowsze osiągnięcia technologiczne i wdrażając je do naszej oferty telewizyjnej. Postrzegamy siebie jako lidera w zakresie szerokopasmowego dostępu do sieci, a teraz dodatkowo stajemy się liderem w zakresie oferty telewizji – mówi prezes UPC Polska.

Na polskim rynku telewizyjnym dostawców czeka walka o klienta. Nie tylko między sobą, lecz także z zapowiadającym swoje wejście do naszego kraju amerykańskim potentatem, czyli platformą Netflix dostarczającą VoD 30 mln abonentów na świecie. Liberty Global liczy jednak na atuty oferty UPC.

– Po pierwsze, bardzo unikalny interfejs użytkownika, po drugie, integracja w jednym miejscu różnych treści, czego do tej pory nie było. Po trzecie, użytkownik ma możliwość równoległego nagrywania nawet czterech programów – to opcja, którą klienci bardzo cenią. Kolejna rzecz, również ważna, to fakt, że wszystkie te możliwości dostarczamy w jednej skrzynce, która oprócz telewizji ma internet, WiFi i telefon –  wylicza Doron Hacmon.

Kliknij aby powiększyćKliknij aby powiększyć



09.12.2014 | Japoński oddział Yahoo! wdraża wysokowydajne firewalle FORTINET do ochrony nowej sieci dystrybucji treści - 32 urządzenia FortiGate-3700D zabezpieczą centra danych w Kanto i Kansai

FORTINET – dostawca zaawansowanych rozwiązań bezpieczeństwa sieciowego – poinformował o wdrożeniu przez Yahoo! Japan systemu złożonego z  32 firewalli nowej generacji FortiGate-3700D. Urządzenia pracują w obu centrach przetwarzania danych firmy w Kanto i Kansai. Zabezpieczają nową sieć dystrybucji treści (ang. Content Delivery Network, CDN), chroniąc ponad 800 000 połączeń z witrynami Yahoo! na sekundę.

Dzięki nowopowstałej infrastrukturze sieciowej Yahoo! Japan przygotowało się do wzrostu natężenia ruchu pochodzącego z urządzeń mobilnych. Serwery cache magazynujące statyczną treść umieszczone zostały w miastach Kanto (wschodni rejon Japonii) i Kansai (rejon zachodni). Dzięki rozproszeniu geograficznemu danych zmniejszył się czas odpowiedzi na zapytanie. Zmniejszeniu uległo także obciążenie serwerów.

Poprzednia sieć dystrybucji treści Yahoo! Japan utrzymywała przepustowość na poziomie 40Gb/s. Z serwerów korzystało m.in. Yahoo! Japan News i serwis aukcyjny. Firma zdecydowała się na modernizację CDN, by zwiększyć ruch z urządzeń mobilnych i umożliwić przeglądanie danych o dużej wielkości, takich jak filmy czy zdjęcia. Audyt switchy i routerów stanowiących trzon sieci odbył się na jesieni 2013 roku.

+ więcej...
09.12.2014 | Serwery ASUS ESC4000 G2S zasilają najlepszy superkomputer z listy Green500

Klaster L-CSC wykorzystujący serwery ASUS ESC4000 G2S uplasował się na szczycie światowej listy Green500, która zbiera najbardziej wydajne energetycznie superkomputery. Znajduje się on w niemieckim centrum badawczym GSI, a zbudowany został przy współpracy z Frankfurt Institute for Advanced Studies (FIAS). Służy do przeprowadzania symulacji w dziedzinie fizyki teoretycznej z zakresu chromodynamiki kwantowej.

Wyposażony w 160 serwerów ASUS ESC4000 G2S, 224 podwójne moduły GPU AMD® FirePro™ S9150, 112 procesorów Intel® Xeon® E5-2690 v2 i 896 modułów pamięci 16GB 1.35v DDR3-1600, klaster L-CSC pozwala uzyskać stosunek możliwości do wydajności rzędu 5,27 gigaflopów (5270 megaflopów) na jeden wat. Wyniki te pozwoliły mu zająć pierwsze miejsce rankingu Green500.
 

+ więcej...
09.12.2014 | Pierwszy w Polsce test agregacji 3 pasm częstotliwości w technologii LTE

Orange Polska oraz Huawei pomyślnie zakończyli pierwsze w Polsce testy agregacji 3 pasm częstotliwości w standardzie LTE. Technologia ta pozwala użytkownikom na jednoczesny dostęp do więcej niż jednego bloku częstotliwości, co w konsekwencji znacząco poprawia prędkość przesyłania danych - w trakcie testów wyniosła ona aż 296 Mb/s.

Ponadto, technologia agregacji pasm częstotliwości poprawia elastyczność wykorzystania widma, zapewniając lepszą jakość usług i zarządzanie zasobami radiowymi.

- Z technologicznego punktu widzenia już dzisiaj jesteśmy gotowi wdrożyć testowane rozwiązania. Czekamy jednak na decyzje UKE w sprawie aukcji na pasma 800 & 2600 MHz, która jest głównym czynnikiem, niezbędnym do dalszych działań. Rozwój agregacji częstotliwości LTE stanowi część naszej średnio i długoterminowej strategii, dlatego też postanowiliśmy przeprowadzić testy w naszym Orange Labs wraz z Huawei - naszym partnerem technologicznym. Wyniki testów są bardzo obiecujące i jesteśmy przekonani, że technologia agregacji pasm częstotliwości będzie ciepło przyjęta przez naszych klientów w najbliższym czasie - powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska ds. Operacyjnych.

+ więcej...

Najtańszy internet kablowy

Sieć lokalna - łącze 300 Mb/s:
Telewizja kablowa: - łącze 20 Mb/s
xDSL - łącze 640 kb/s:

Najtańszy internet bezprzewodowy

WIMAX - łącze 8 Mb/s:
Wi-Fi - łącze 160 kb/s:
GSM - łącze 100 Mb/s:

Zadzwoń, znajdziemy najlepszą ofertę dla Ciebie!
Infolinia: 22 395 12 12

Zamknij